הרשמה

בעלי חנויות משחקים נגד Online Pass

 שונאים את קודי ה-Online Pass שדורשים מכם לקנות משחקים יד ראשונה כדי להתחבר לאינטרנט? גם בעלי החנויות לא ממש אוהבים אותם. לפי דיווח של MCV, מספר בעלי חנויות משחקים בבריטניה הביעו הסכמה עקרונית להעביר את חלק מרווחי מכירות המשחקים המשומשים שלהם בשביל שחברות המשחקים יוותרו על ה-Online Pass.

חברות משחקים רבות התחילו לצרף למשחקים שלהן את ה-Online Pass כדי להתמודד עם ההפסדים בעקבות מכירת משחקים משומשים. ה-Pass הוא קוד לשימוש חד פעמי שמפעיל את מצבי הרשת של המשחקים - ומיועד כדי להוריד את ערך המשחק לכשיגיע לשוק היד השנייה. שחקנים שיקנו משחק כזה במצב משומש,יגלו שהקוד שצורף לו כבר הופעל, ויצטרכו לרכוש קוד נוסף בתשלום. התשלום הנוסף, שמגיע ישר לכיס של חברת המשחקים עצמה, יגרום לכך שברוב המקרים כלל לא ישתלם לצרכן לרכוש את המשחק משומש מלכתחילה.

חברות המשחקים יודעות שהשיטה הזאת לא ממש נוחה בשביל הצרכנים, אבל מרגישות שהמציאות מכריחה אותן להשתמש בה. חנויות משחקים רבות עושות כסף רב על מכירות משחקים משומשים - כאשר הרווח על המכירות הנ"ל כולו שלהן וחברות המשחקים לא רואות ממנו שום דבר. כעת, מביעות מספר חנויות משחקים הסכמה לשתף גם את החברות ברווחים.

"כחנות נשמח לחלוק חלק מהרווחים של מכירות משחקים משומשים אם נקבל משהו בתמורה. אולי משחקים חדשים במחירים טובים יותר והוצאה של קודי אונליין", אמר גורדון קרופורד מהחנות העצמאית Gamespod. 

"אם רוצים לעצור את קודי האונליין החד פעמיים האלה אז כן, זה הוגן, ואני מוכן לחלוק רווחים. אם המפיצות יתנו לי עסקאות טובות יותר אז אולי. צריך לזכור שהמפיצות הן לא העניות בסיפור הזה", אמר ג'וליאן סלייטר מ-Bits and Pieces. בעלי חנויות נוספים הצטרפו להסכמה הכללית - ביניהם גם בעלי רשת חנויות HMV.

עם זאת, לא בטוח שהמאמץ של החנויות הבריטיות ישכנע את מפיצות המשחקים לשנות את ההרגלים - במיוחד כשה"אויבת" הגדולה שלהם היא בכלל רשת חנויות Gamestop הענקית מאמריקה, שעושה רווחי ענק על מכירות משחקים משותפים וככל הנראה ממש לא מעונינת להתחלק בעוגה.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:18 12.01.2012 | blisf blisf

    ברור שהם נגד זה. זה נוגס בנתח שוק ישיר שלהם שכולל משחקים יד שנייה. אבל לחנויות האלו חמש שנים הלאה כבר לא תהיה לגיטימציה, והן כנראה ימחקו מהעולם לטובת משחקים דיגיטלים.

    אז יקח מעט יותר זמן כדי שהאונליין פס יחלוף (מהתוצאה שכל משחק שנקנה דיגיטלית הוא חדש), אבל זה יבוא ביחד עם המוות של החנויות האלו.

  2. 2

    18:15 12.01.2012 | DareDevil DareDevil

    מצטרף ל1 - למרות שכרגע עדיין נמכרים יותר עותקים פיזיים לעומת דיגיטלים, כמה שנים טובות מעכשיו כבר קשה לי לראות את החנויות האלה מתקיימות במתכונת הנוכחית שלהן.

    אני כמובן מדבר על שוק הקונסולות. על המחשב כמעט ואין שוק החלפות בכלל.

  3. 3

    20:32 12.01.2012 | דשד דשד (אורח)

    תכלס בתור כל פרוצניק אני חייב להסכים עם בעלי
    החנויות אבל המפתחות באמת צודקות כי זה הדבר היחידי שיכול
    להגביל מפרוצים

  4. 4

    21:07 12.01.2012 | MrCheese MrCheese (אורח)

    חברות המשחקים לא מפסידות כסף, זה לא נקרא הפסד, זה ירידה ברווחים. הם סתם חמדנים.

  5. 5

    23:25 12.01.2012 | oPeq oPeq (אורח)

    יש דרכים יותר נורמאליות למנוע פרוצים כי תכלס הם פשוט רוצים יותר כסף כבר הרבה שנים אנשים משכירים משחקים תכלס בישראל לא אבל בחול זה ממש הולך להשכיר משחקים או יד שניה וכל זה

  6. 6

    23:41 12.01.2012 | גלעד גלעד (אורח)

    אני מבין שהבעלי חנויות מתעצבנים מזה אבל החברות שמייצרות את המשחקים צודקות לגמרי כשהן עושות את זה.
    הם באמת יכולים להפסיד מלא כסף אם יקנו מוצרים שלהם יד שנייה.
    למשל Assassin's Creed- הראשון בלי Online Code וחבר שלי נתן לי את הדיסק המקורי להתקין אצלי את המשחק והוא נתן גם לעוד ילדים שביקשו.

  7. 7

    01:49 14.01.2012 | ל-6 ל-6 (אורח)

    ה-online pass דווקה מכוון למשחקים עם multiplayer כמו gears of war או resistance 3 למשל למרות שנראה לי שב-assassins creed החדש גם יישמו את ה-online pass.

  8. 8

    10:53 14.01.2012 | Zeev Zeev (אורח)

    השוק הדיגיטלי בPS3 לא יצמח כל עוד מכריחים אותך לקנות מחנות ישראלית והמחירים שם גבוהים פי 2-3 מחנויות PSN אחרות.

  9. 9

    21:12 14.01.2012 | סתם שחקן סוני סתם שחקן סוני (אורח)

    קניתי משחק מקורי וה"קוד המהולל" לא עובד לי. אני לא מבין את הקטע. חברות יוצאות נגד שחקנים?

  10. 10

       | פורסם ע"י