הרשמה

הציפורים כועסות - אבל לא על הפיראטים

מנכ"ל Rovio מתייחס בסלחנות לפיראטים, ואומר שהוא לא רוצה לחזור על הטעויות של תעשיית המוזיקה

 על חזירים כן אפשר לכעוס - אבל על פיראטים לא: מיקל הד, מנכ"ל חברת המשחקים Rovio שהמציאה את הלהיט הסלולרי Angry Birds, אמר שהוא נוהג להתייחס בסלחנות בפיראטים, ושמבחינתו פיראטיות היא לאו דווקא דבר רע - ואפיל להפך: אם הפיראטים יהפכו למעריצים, הם יוכלו להכניס כסף לבעלי הזכויות בשלב מאוחר יותר.

"יש לנו הרבה בעיות של פיראטיות, לא רק באפליקציות שלנו אלא בעיקר במוצרים צרכניים. יש המון מרצ'נדייז שם בחוץ, במיוחד באסיה, שלא קיבלו מאתנו רשיון", הוא אמר, וככל הנראה התכוון לשלל בובות ומוצרים אחרים בכיכוב הציפורים הזועמות שמציפים את השוק. לדעתו של הד, אין שום טעם ברדיפת הגורמים הפיראטים בבתי המשפט - אלא אם כן מדובר במקרים קיצוניים שפוגעים במותג או במעריציו. 

הד אומר שאת הגישה שלו הוא שאב דווקא מתעשיית המוזיקה, שסובלת כבר שנים רבות מפיראטיות, ועשתה טעויות רבות במהלך השנים האחרונות. "לקחנו משהו מתעשיית המוזיקה, שהפסיקה לראות את הצרכנים כמשתמשים והתחילה להתייחס אליהם כמעריצים. אנחנו עושים זאת היום: אנחנו מדברים על כמה מעריצים יש לנו", הוא אמר.

"אם נאבד את בסיס המעריצים שלנו, העסקים שלנו ייגמרו, אבל אם הבסיס הזה ימשיך לגדול - גם העסקים שלנו יגדלו", הוא הוסיף. נראה שלא ממש איכפת להד מי אם לבסיס המשתמשים הזה מצטרף פיראט שהוריד את המשחק שלו באופן לא חוקי, או צרכן לגיטימי ששילם עליו את מיטב כספו (גם דולר אחד זה כסף!): מי שבא - ברוך הבא.

 הד גם לא פוסל שיתוף פעולה עתידי עם תעשיית המוזיקה ממנה הוא הושפע: "זה אפשרי שנקדם תכני מוזיקה דרך האפליקציות שלנו. אנחנו מחפשים כל הזמן שותפיויות חדשות, ויש לנו קבוצה גדולה שעובדת על זה", הוא אמר והזמין את אנשי התעשייה ליצור קשר עם החברה אם מתחשק להם להשמיע את השירים שלהם במשחקים הבאים של הציפורים הזועמות.

 

הגישה של הד לפיראטיות מרעננת ואפילו קצת נאיבית: גורמים אחרים בתעשיית המשחקים נוהגים לרדוף אחרי פיראטים עד חורמה - כולל שליחת מכתבי איום משפטיים לאזרחים פרטיים שהורידו משחק ברשתות שיתוף הקבצים. הגישה של מי שבא ברוך הבא סלחנית הרבה יותר - ונשמעת, לפחות על פניה, גם בריאה יותר לחברה עצמה שיכולה להשקיע את מירב המשאבים בשביל ליצור משחקים חדשים במקום לרדוף אחרי פיראטים.

עם זאת, חשוב לזכור ש-Angry Birds הוא משחק שכבר עשה את המכה - ולכן הרבה יותר פשוט להד לנקוט בגישה הזאת. אם החברה שלו היתה קורסת כלכלית בעקבות הורדות לא חוקיות של המשחקים שלה לא בטוח שהוא היה דבק בגישה הזאת. 

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:40 31.01.2012 | Metal Slug Metal Slug (אורח)

    הורדות פיראטיות לא פוגעות כלכלית בחברה ,גם ברוקסטאר אמרו שהנזק מפיראטיות הוא מזערי .

    מה שכן פוגע זה אלו שמוכרים עותקים פרוצים .
    כי מי שיקנה דיסק צרוב עם משחק אז זה פוגע בחברה .
    כי יש השקעה כספית וזה הולך למי שמוכר לא חוקית ולא לחברה.

    אבל כמו שאומרים אם אתם אוהבים את המשחק אז תקנו ותתמכו במפתחים.

    PEACE

  2. 2

    15:53 31.01.2012 | ל-1 ל-1 (אורח)

    ל-1
    אני בובי בוטן!
    אה ואתה הומו
    אתה יודע מה זה בבון?
    בבון זה קוף!

  3. 3

    17:37 31.01.2012 |  (אורח)

    אני בדרך כלל נגד פיראטיות (אם תלחצו על הלינק ותסתכלו בתגובות, יש שם צדקן אחד-זה אני...), אבל כשמדובר בחברה שהמוצרים עולים דולר אחד אין פלא שהם יכולים לנקוט בגישת "מי שבא ברוך הבא", כי המשחקים שלהם לא דורשים השקעה עצומה כמו משחק רגיל. אני לא מזלזל במשחק, אבל חברות שמייצרות משחקי במליוני שקלים לא יכולות להרשות לעצמן שיורידו עותקים פיראטיים.
    אתם מכירים את המשפט "מה שלא עולה כסף לא שווה כסף"? טוב, מה שעולה דולר, שווה דולר, ומה שעולה שישים דולר, שווה שישים דולר.

  4. 4

    18:20 31.01.2012 | 111 111 (אורח)

    כל בעלי האנדרואיד מקבלים את כל המשחקים שלהם חינם מהמרקט,לא פיראטי. חחח

  5. 5

    18:27 31.01.2012 | mozy mozy (אורח)

    3 לכאורה בדיוק הפוך
    חברה קטנה שמתעסקת במשחקי אינדי\קז'ואל
    כל דולר חשוב וזה כמו להשוות בין לגנוב מקבצן שיש לו רק כמה שקלים לגנבה ממיליונר
    למרות שאני בטוח שבאנגרי בירדס לא היה השקעהה מאוד גדולה כשחברה קטנה מוציאה מוצר יצירתי יש צורך לתמוך ולהראות להם כמה זה ריווחי כדי שימשיכו בעבודתם

    (כל מיליונר נעשה מיליונר בהשקעות גדולות לקחתי את זה בחשבון אבל זה עדיין ההשוואה בין גניבה ממיליונר לקבצן)

  6. 6

    19:10 01.02.2012 | SD SD (אורח)


  7. 7

    23:30 01.02.2012 | Jiddu Jiddu

    "עם זאת, חשוב לזכור ש-Angry Birds הוא משחק שכבר עשה את המכה - ולכן הרבה יותר פשוט להד לנקוט בגישה הזאת. אם החברה שלו היתה קורסת כלכלית בעקבות הורדות לא חוקיות של המשחקים שלה לא בטוח שהוא היה דבק בגישה הזאת. "
    אתה אמרתה דבר ממש דפוק...
    גם UBI בזמן של הDRM המפגר שלה עשתה "מכות" גדולות, אבל עדיין היא שמה את הDRM נגד פיראטים.

  8. 8

       | פורסם ע"י