הרשמה

הספר החדש של Mass Effect מלא בטעויות

אוהבים את Mass Effect? אולי כדאי שתוותרו על הספר החדש המבוסס על המשחקים - שמלא בטעויות

 טעות לעולם חוזרת? מעריצי סדרת המשחקים Mass Effect שמחו לקבל לידיהם את הספר החדש בסדרת הנובלות המבוססות על משחקי הסדרה - Mass Effect Deception - לפחות עד שהם התחילו לקרוא אותו בפועל, וגילו שהוא מלא בעשרות טעויות שעומדות בניגוד למידע שנמסר במשחקים.

ספרים המבוססים על משחקי וידאו הם עניין די נפוץ, שנועד לתת למעריצים דרך להרחיב את ההכרה שלהם עם עולם המשחק. במקרה של Mass Effect, כתיבת ספר כזה היא משימה לא פשוטה בכלל: חברת המשחקים Bioware בנתה עולם משחק עשיר ועצום בגודלו, עם אנציקלופדיה שלמה הכוללת את כל ההסטוריה של המשחק ושל הדמויות המופיעות בו. נראה שבמקרה הזה המחבר והעורכים לא טרחו לבדוק את כל זה לפני שהם שלחו את הספר למכונת הדפוס.

התוצאה מלאת הטעויות הצליחה לעצבן את מעריצי המשחק, שהחליטו לפתוח מסמך פומבי בשירות Google Docs כדי לציין בו את כל הטעויות שבספר. נכון לכתיבת שורות אלה כולל המסמך כמעט 100 טעויות כאלה - והיד עוד נטויה.

 

בין הטעויות הגדולות ניתן למצוא אזכור לכך שה-Citadel, תחנת החלל המרכזית במשחקים, מעוצבת בצורת כוכב. טעות אחרת מתייחסת לבריליום כחומר לא רעיל - מה שעומד בניגוד לדברים שהוצגו במשחקים.

טעויות נוספות רבות קשורות לקו הזמן של הספר, שנראה מנותק לגמרי מזה של המשחקים וכולל סתירות רבות: דמויות שהיו אמורות להיות בגיל מסויים שינו את גילן לפי צרכי הסיפור, אירועים גדולים "קפצו" לתקופות זמן אחרות וכדומה. טעויות רבות נוספות נמצאו גם בקשר לטכנולוגיה ולהסטוריה של הדמויות השונות בסיפור.

החיטוט בספר החדש נראה קצת אובססביבי - אך הוא בהחלט מראה כמה חשובה האמינות למעריצי סדרת Mass Effect, שלא מוכנים לקבל ספר "חצי אפוי" שלא באמת מתחבר לסדרת המשחקים. יש לקוות שב-Bioware ו-EA יהיו יותר קפדניים בעתיד לגבי הסופרים והעורכים שמקבלים רשות לכתוב ספרים הקשורים למותג שלהם.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:28 02.02.2012 | אסף אסף (אורח)

    מה שמצחיק זה שהרבה מהשגיאות הם לא סתירה של המשחקים, אלא של הספרים הקודמים בסדרה, למרות שלא קראתי אותם, חלק מהטעויות נראות ממש משמעותיות - כמו שלדמות אחת פתאום אין אוטיזם.
    מילא שהכותבים של הספרים לא יגיעו לכל אפשרויות הדיאלוג והמשימות הצדדיות הנרחבות של שני המשחקים, אבל לפחות שיקראו את הספרים הקודמים בסדרה.

  2. 2

    14:43 02.02.2012 | sadasd sadasd (אורח)

    1
    אני מעריץ של המשחק ואני סיימתי את ME1 ואת ME2 בין 25-30 פעמים. (כל אחד ככה, לא ביחד)
    אני קראתי את הטעיות וזה לא רק בספר, יש מלא מלא דברים שלא מתחברים למידע שנמסר במשחקים.
    לדוגמה:
    מה זה לעזאזל רמות בביוטיקס?
    הסופר חשב שL1 וL2 וL3 אלה בעצם רמות של ביוטיקס, אבל הם דברים שמכניסים מתחת לעור בשביל לחזק את היכולות ביוטיקס שלך.

  3. 3

    16:42 02.02.2012 | שכחתם שכחתם (אורח)

    שכחתם לרשום שהכותב של שלושת הספרים הקודמים הוא אותו בן אדם (עובד BIOWARE) שכותב את העלילות של המשחקים.

    את הספר הרביעי כתב מישהו אחר לגמרי

  4. 4

    16:44 02.02.2012 | AramilSiandol AramilSiandol

    אישית אני לא קונה את המוצרים הנלווים האלו, אבל אני מסכים עם המעריצים המאוכזבים: אם חברה מנצלת את ההמולה סביב מוצר שלה כדי ליצור מוצרי "צד" כדי להרוויח עוד, היא יכולה גם לעשות את המאמץ המזערי כדי לעשות מוצר איכותי.

  5. 5

    19:47 02.02.2012 | ג ג (אורח)

    חחחחחחח אני מתאר את חבורת החנונים שעלתה על

  6. 6

    15:23 03.02.2012 | Hollow Hollow

    ל5 מה הקשר חונונים ימוגבל שכלית, זה לא מזיק לקורא ספר מדי פעם ולא רק לשחק במשחקים

  7. 7

       | פורסם ע"י