הרשמה

משחקי פייסבוק כבר לא להיט

האם משחקי הפייסבוק בדרך החוצה? מחקר חדש מצביע על מגמת ירידה מדאיגה בפופולריות

 זמנם עבר? דו"ח חדש של חברת המחקר IHS Screen Digest מטיל ספק גדול בפופולריות של משחקים בפייסבוק - תחום שנחשב בחודשים האחרונים לאחד התקוות הגדולות של תעשיית המשחקים. לפי הדו"ח, הפופולריות של המשחקים החברתיים נמצאת בירידה מתמדת, וששנת 2012 עלולה להוות אתגר עצום לחברות המשחקים שמתכוונות להשקיע בתחום.

 נתחיל במספרים: לפי הדו"ח, שיעור הצמיחה של משחקי פייסבוק צנח באופן משמעותי במהלך השנה האחרונה: בעוד שבשנת 2010 התחום ראה צמיחה של כ-50 אחוזים, בשנת 2011 הצמיחה הגיעה ל-25 אחוזים בלבד. יש לציין שעדיין מדובר בצמיחה בפועל ולא בנסיגה - אבל אחוזי הירידה חדים מאוד ויכולים לבשר רעות לגבי העתיד.

כדוגמה נוספת לירידה בפופולריות של משחקי הפייסבוק, נתנה החברה את הנתונים הפנימיים של זינגה, ככל הנראה החברה הגדולה והפופולרית בתחום: מספר השחקנים הפעילים של החברה צונח מחודש לחודש - מ-266 מליון שחקנים ל-225 מליון "בלבד". כאן מדובר בצניחה של ממש, שאולי יכולה להבלם על ידי שחרור משחקים חדשים ומסעות שיווק אגרסיביים - אך מעידה גם היא ש"תקופת ירח הדבש" בה עוד ועוד שחקנים הצטרפו למשחקי החברה בלי לשאול שאלות תמה.

 

הירידה המדידה בפופולריות היא לא הצרה היחידה של משחקי פייסבוק, ותעשייה זו צפוייה לפגוש במהלך 2012 אתגרים נוספים שלא היוו בעיות בעבר: התחרות בתחום גדולה הרבה יותר משהיתה בשנים שעברו, ובעקבות כך חברות צריכות להוציא סכומים גדולים יותר של כסף בפיתוח המשחקים עצמם ובשיווקם. 

בנוסף לכל הצרות, בפייסבוק הגבילו מאוד את ההודעות שמשחק מסויים יכול לשלוח למשתמשים אחרים בפייסבוק. מכיוון שזו הדרך הטובה ביותר למשחק להפיץ את עצמו - מדובר במכה גדולה לחברות המשחקים, שיצטרכו לחשוב על אמצעי שיווק חדשים כדי להפיץ את המשחקים שלהם.

"פייסבוק זינקה והפכה לפלטפורמת משחקים שלטת ב-2009 ו-2010", נכתב בסיכום הדו"ח: "למרות זאת, השוק הגיע במהירות רבה לבגרות, והתנאים הופכים למאתגרים יותר למפתחי ומפעילי המשחקים. בעוד פייסבוק נשארה הזדמנות ראוייה לחברות שמוכנות להתמודד עם האתגרים האלה, האופי של השוק ב-2012 יהיה פסימי יותר ממה שהיה בשנים האחרונות".

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:26 28.02.2012 | SAMCRO SAMCRO

    LOL ממתי הזבל הזה נקרא להיט?
    יש אנשים שאין להם חיים וטעם.

  2. 2

    19:55 28.02.2012 | עידן עידן (אורח)

    ל 1 , אני יאמר לך ממתי - ממתי שאנשים שרוצים משהו פשוט ובחינם מקבלים את זה אצל זינגה.

    ומותק , החברה עושה מיליונים במוצרים שלהם , אז עם כל הכבוד לדעה שלך - היא מחזיקה מים לשניה אפילו - עובדה הם מרוויחים המון אבל המון כסף!

    וזה מה יש, אולי לאנשים אין חיים , אבל לזינגה יש מיליונים כנראה לדבריך - מכלום! וכן זה להיא שאתה עושה כסף מכלום, כנראה....

  3. 3

    23:49 28.02.2012 | noan noan (אורח)

    באיזה צורה בידיוק משחקי פייסבוק הם תקווה למשחקים?
    הם מה שהורס את המשחקים.

  4. 4

    07:47 29.02.2012 | CooKie Monster CooKie Monster

    3 - מה שהורס את עולם הגיימינג כולו זה המחלה המדבקת והמסוכנת שנקראת "Call Of Duty" .....

  5. 5

    17:30 29.02.2012 | ניק רודס ניק רודס (אורח)

    ז'אנר המשחקים האלה נקרא קז'ואל וזה לא מדבר אל גיימרים הארדקור

  6. 6

    15:12 01.03.2012 | on_air on_air (אורח)

    לא כל יום פורים

  7. 7

       | פורסם ע"י