הרשמה

למה Persona 4 Arena ל-PS3 חסום איזורית?

התחלה של מגמה מדאיגה, או מקרה יחיד במינו?

 חדשות רעות לכל בעלי הפלייסטיישנים האירופאיים שרוצים לשחק ב-Persona 4 Arena: חברת המשחקים Atlus הכריזה כי המשחק, שצפוי לצאת בהמשך החודש ביפן (ובאוגוסט בארה"ב), יהיה נעול איזורית - מה שאומר שבעלי קונסולה אירופאית לא יוכלו לשחק בעותק אמריקאי, בעלי קונסולה אמריקאית לא יוכלו לשחק בעותק יפני וכדומה.

מדובר במשחק הפלייסטיישן 3 הראשון שיהיה נעול איזורית, והקונסולה הזאת שנשארה עד היום ליברלית בעניין הזה: בסוני אמנם מאפשרים למפתחי המשחקים לבחור בעצמם האם לנעול את המשחקים שלהם, אך עד עתה אף אחד לא עשה זאת, וכל ספריית המשחקים של הקונסולה ניתנת להרצה על כל קונסולה - לא משנה היכן נרכשו המשחקים או היכן נרכשה החומרה (זאת בהשוואה ל-Xbox 360, גם שם ניתנת בחירת הנעילה למפתחות, שאכן נועלות לעיתים קרובות את המשחקים שלהם רק לטריטוריה בה הן נרכשו).

העובדה שהמשחקים של הפלייסטיישן אינם נעולים איזורית תורמת רבות לגיימרים, שיכולים לייבא בעצמם משחקים מחו"ל ולשחק בהם בלי לפרוץ את המכשיר. בישראל מדובר במגמה מבורכת במיוחד, שכן היא מאפשרת לגיימרים לרכוש חלק מהמשחקים שלהם בארה"ב, שם ניתן למצוא לעיתים משחקים במחירים זולים בהרבה ממחירם בארץ. 

סדרת משחקי Persona היא סדרה פופולרית יחסית של משחקי תפקידים יפניים, ויש לה קהל רחב של מעריצים נאמנים שקונים את כל משחקיה. המשחק החדש יהיה משחק מכות המבוסס על המשחק הרביעי (והאחרון בינתיים) בסדרה. 

 

האם מדובר בהתחלה של מגמה מדאיגה, או מקרה ראשון ואחרון? ככל הנראה עדיין אין סיבה אמיתית לדאגה, וש-Persona 4 Arena ישאר, לפחות בשלב זה, המשחק הנעול היחיד של הקונסולה.

לפי ההערכות המקובלות, הסיבה שהמשחק הזה ננעל איזורית היא שהמשחק כולל גם פס-קול יפני וגם פס-קול אנגלי - ושחברת Atlus אינה מעוניינת שגיימרים יפניים ימתינו ליציאת הגירסה האמריקאית וייבאו אותה בעצמם, זאת בגלל שמשחקים ביפן יקרים יותר מבארה"ב, וגם בגלל השווי של מטבע היין היפני, שאומר ש-Atlus מרוויחה פחות יינים על כל משחק אמריקאי שנמכר.

בינתיים לא הוכרזו משחקים נוספים לפלייסטיישן שיהיו נעולים איזורית, וסביר להניח שגם אם כאלה יצוצו יהיה מדובר במיעוט של המיעוט, ובמקרים שמזכירים את זה של Persona 4 Arena: משחקי נישה יפניים עם פסקול בשפת המקור גם בהוצאות המערביות של המשחק. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:29 08.07.2012 | f f (אורח)

    נראה חרא משחק מי יקנה אותו

  2. 2

    14:30 08.07.2012 | ח ח (אורח)

    זה נראה חרא משחק ,ואני ראשון

  3. 3

    15:02 08.07.2012 | Anonymous Anonymous (אורח)

    אהה והנה הגיעו הילדים הקטנים שמעדיפים גראפיקה על אסתטיקה.

    לפרסונה יש קהל מעריצים גדול מאד בעולם, זה אחד ממשחקי ה JRPG המודרניים המובילים בעולם.

    המשחק הזה לא אמור להיות משחק מכות תלת ממדי חסר מוח עם גרפיקה "מרשימה", כמו טקן (משחק עם גרפיקה טובה מאסתטיקה) אלא נועד לעשות אפקט של נוסטלגיה לשחקני משחקי מכות ותיקים ששיחקו במשחקים איכותיים כמו BlueBlaze ושאר משחקי ArkSys ו Street Fighter למיניהם.

    בקיצר תשקלו התאבדות.

  4. 4

    15:11 08.07.2012 | f f (אורח)

    גם טקן זה חרה משחק

  5. 5

    15:13 08.07.2012 | f f (אורח)

    *חרא

  6. 6

    16:05 08.07.2012 | טוסט עם גבינה בולגרית טוסט עם גבינה בולגרית (אורח)

    גם אתה חרא משחק

  7. 7

    17:20 08.07.2012 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    אני מסכים איתך ש1 ו2 מטומטמים אבל מה יש לך נגד טקן? זה דווקא משחק כיף

  8. 8

       | פורסם ע"י