הרשמה

המלחמה החדשה של יוצר Minecraft

האם Minecraft מפר פטנטים רשומים? יוצר המשחק רוצה לברר זאת בבית המשפט

 המלחמה הבאה של יוצר Minecraft היא נגד טרולים של פטנטים: מרקוס "נוץ'" פרסון, יוצר המשחק העצמאי המצליח בעולם, התעורר בסוף השבוע האחרון למייל מלחיץ במיוחד, שהודיע לו כי הוא מפר פטנט רשום של חברה בשם Uniloc, שדורשת ממנו תמלוגים על השימוש בפטנט. 

הפטנט המדובר? מסתבר שאפליקצית האנדרואיד של Minecraft משתמשת ב"מערכת או שיטה שמונעת גישה בלתי מורשית למידע אלקטרוני", שמתבטאת בכך שבעלי האפליקציה צריכים להתחבר לשרת המשחק באמצעות שם המשתמש והסיסמה שלהם. לטענת Uniloc, מדובר בפטנט שלה, ושבכוונתה להגן עליו.

פרסון עצמו לא ממש התרגש מהתביעה הזאת. בציוץ שהוא פרסם בטוויטר הוא כתב: "צעד ראשון: להתעורר. צעד שני: לבדוק מייל. צעד שלישי: לראות שתובעים אותי על הפרת פטנט. צעד רביעי: לחייך". פרסון מספר שלא איכפת לו להוציא סכומים גדולים של כסף על מנת שהחברה התובעת לא תקבל סנט אחד.

 

פרסון הוא לא המטרה הראשונה של חברת Uniloc, שמוכרת כ"טרולית של פטנטים": חברה שרושמת על שמה פטנטים כלליים הקשורים לטכנולוגיה ותובעת חברות אחרות שמשתמשות בפטנטים אלה. יש לציין שחברות "טרוליות" כאלה לא באמת מייצרות שום מוצר - אלא מרוויחות אך ורק מתביעת חברות אחרות בנוגע לפטנטים שלהן. בעבר תבעה Uniloc חברות כמו EA, Sqaure-Enix ומיקרוסופט.

בדרך כלל החברות הנתבעות מעדיפות להתפשר מאשר להכנס להליך משפטי ארוך ויקר. נוץ', שכבר הוכיח בעבר שהוא לא ממש מפחד מאיומים משפטיים, לא מתכוון להתפשר.

"פטנטים הקשורים בתוכנה הם רשע טהור. חדשנות בתחום זה צריכה להיות חינמית, והיא גדלה בקצב עצום. פטנטים רק מאטים אותה", הוסיף פרסון: "פטנטים טריוויאליים, כגון אלה הקשורים בתוכנה, הם מונעי יצירתיות (הם מאטים של ההתקדמות הטכנולוגיות), מרושעים (הם מקריבים חיות לבעל) ויקרות (חברות מסתבכות בתביעות חסרות תכלית). אם יש לכם פטנט הקשור לתוכנה - אתם צריכים להרגיש רע עם עצמכם".

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י