הרשמה

ה-Vita לוהטת, נשרפת

חקירה ממשלתית ביפן: האם ה-Vita נוטה להשרף בזמן הטענה?

 אש אש מדורה: בעקבות מספר מקרים של התקלחות קונסלות ה-Vita, התחילו הרשויות היפניות לבדוק האם המכשיר הנייד החדש של סוני מסוכן לציבור. 

מאז שיצאה הקונסולה, נרשמו 31 מקרים בהם קונסולות Vita התלקחו בזמן שהיו מחוברות לחשמל, 23 מהמקרים הנ"ל ביפן בלבד. למרות שאף אדם לא נפגע במהלך המקרים, שהסתכמו בדרך כלל בשריפה של חיבור ההטענה בלבד ולא בפיצוץ של הקונסולה שונה - החליטה הרשות הלאומית לטכנולוגיה ביפן לחקור את המקרים, ולנסות לקבוע האם מדובר בתקלה בקונסולה עצמה שמצריכה התייחסות מיוחדת מצד סוני.

 

בינתיים, בסוני בטוחים שהתקלה אינה תלוייה בקונסולה שלה, אלא במשתמשים עצמם. בסוני טוענים שכל המקרים שנרשמו הם תוצאה של נוזלים שנשפכו לחיבור ההטענה של הקונסולה, והובילו לקצר חשמלי שיצר את ההתלקחות. בעקבות כך, סוני לא החליפה או תיקנה אף אחת מהקונסולות השרופות, שכן היא מתייחסת לנזק ככזה שנגרם על ידי המשתמשים, ולכן לא נכלל בתנאי האחריות.

למרות שאין לראות באייטם זה כהמלצה להכניס מטף כיבוי אש לכל חדר בו נמצאת קונסולת Vita - מומלץ לראות במקרים אלה (שאינם מגיעים אפילו לאחוז אחד מכל מכשירי ה-Vita שנמכרו בעולם) כתמרור אזהרה, ולוודא שחיבור ההטענה של הקונסולה, כמו גם של כל מכשיר חשמלי אחר, יבש ונקי לפני שמחברים אליו את המטען.

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י