הרשמה

כבר לא מלכה: זינגה איבדה את זה?

ערך המניה של זינגה ירד ב-40 אחוזים תוך שעות ספורות. סוף בועת משחקי הפייסבוק?

 התפוצצה הבועה? העולם הטכנולוגי עובר בימים אלה טלטלות רבות, בעקבות ביצועים רבעוניים מאכזבים של חברות ענק. אמש זכינו להצצה לטלטלה העדכנית ביותר, כשחברת המשחקים הסוציאליים זינגה קיצצה את תחזית הרווחים שלה לשנה הנוכחית - והמנייה שלה צללה ב-40 אחוזים תוך שעות ספורות.

עד עתה, נחשבה זינגה לאחת מחברות המשחקים המצליחות בעולם. היא הוציאה את משחקי הפייסבוק הפופולריים ביותר בכל הזמנים, ביניהם Farmville, Mafia Wars ועוד, והצליחה דרך משחקים אלה לשכנע גיימרים רבים לשלם כסף אמיתי על חפצים וירטואליים שקיצרו להם את זמן המשחק - והכניסו לקופה של זינגה מיליוני דולרים.

כעת, נראה שהתמונה מתחילה להשתנות: החברה דיווחה על הפסד של 22.9 מיליון דולרים ברבעון הנוכחי - זו בהשוואה לרווח של 1.4 מיליון דולרים ברבעון המקביל אשתקד. יש לציין שהכנסות החברה דווקא עלו ב-19 אחוזים, והם עומדים על 332.5 מיליון דולרים - אך ההוצאות הגדולות של החברה, שביניהן נמצאת רכישת חברת OMGPOP בשביל ההשתלטות על המשחק Draw Something, הובילה את החברה להפסדים.

 

אנליסטים רבים כבר מספידים את זינגה, ומדברים על "סוף בועת המשחקים הסוציאליים". בזינגה, לעומת זאת, מאשימים את פייסבוק בתוצאות המאכזבות שלהם, וטוענים שבמהלך החודשים האחרונים האתר הציג שינויים רבים שפגעו בחברה. "פייסבוק ביצעו מספר שינויים במהלך הרבעון האחרון. השינויים האלה גרמו להעדפה של משחקים חדשים. המתמשים שלנו לא נשארו מחוברים מספיק למשחקים שלנו, ולא חזרו אליהם לעיתים קרובות", אמר ג'ון שפרט, המנהל התפעולי של החברה.

איך מתכוונים בזינגה לצאת מהבוץ? בחברה מספרים על תוכניות להתחיל להוציא גם גרסאות סלולריות של המשחקים שלהם, כמו גם כניסה לתחום ההימורים המקוונים. עם זאת - התוכניות הנ"ל עדיין לא הצליחו לשכנע את המשקיעים - ולא בטוח האם מניות החברה יצליחו לטפס בחזרה לרמה בה היו לפני ימים ספורים בלבד.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י