הרשמה

דרישת עבודה: ציון של 85% ב-Metacritic

רוצים להצטרף לצוות הפיתוח של Bioshock? כדאי שכבר יהיה לכם משחק מוצלח אחד לפחות ברזומה

 עם דרישות כאלה, כולנו נשאר מובטלים: אולפן המשחקים המוערך Irrational Games פרסם מודעת "דרושים" בה הופיעה דרישה יוצאת דופן. באולפן מחפשים מנהל פיתוח, תפקיד בכיר לכל הדעות, ודורשים שיהיה לו "קרדיט בלפחות משחק אחד שזכה לממוצע של 85 אחוזים ומעלה ב-Metacritic".

Metacritic הוא אתר שמאגד תחתיו ביקורות משחקים משלל מקורות אחרים (מגזינים, אתרי גיימינג ועוד), ועורך ממוצע של כל הביקורות הנ"ל, לפיו נקבע הציון הסופי שלו. Irrational Games הוא אולפן המשחקים של קן לווין, שהוציא את Bioshock המקורי ועובד כיום על ההמשך הרוחני שלו, Bioshock Infinite.

ידוע שבתעשייה מתייחסים ברצינות לממוצע של Metacritic, שיכול לחרוץ את גורלם של משחקים מסויימים. כך למשל, במקרים רבים נקבע שצוות הפיתוח של משחק יקבל בונוס כספי אם המשחק שלו יצליח לקבל ציון גבוה באתר - וסביר להניח שלציון הנ"ל יש גם השפעה על הגיימרים עצמם, שיכולים להחליט האם הם מעוניינים לרכוש משחק או לוותר עליו בהתאם לציון המשוקלל שלו.

 

עם זאת, זו הפעם הראשונה שאולפן פיתוח מצהיר, בפומבי, שגם הוא מתייחס לציונים הנ"ל כגורם מכריע. הדרישה הזו הרימה לא מעט גבות ברחבי התעשייה במהלך סוף השבוע - זו מכיוון של"שיטת ה-Metacritic" הזאת יש גם הרבה מאוד מתנגדים, שטוענים שלא ניתן לשפוט מפתח משחקים בודד על סמך ציון של משחק אחד - מכיוון שמשחק הוא תוצאה של עבודת צוות, והציון הסופי לאו דווקא משקף את איכות העבודה של המפתח הבודד שלו.

מצד שני, ניתן להתייחס לדרישה הזאת כסוג של הצהרה מצד Irrational - "אנחנו מחפשים את אנשי הפיתוח הטובים ביותר". מכיוון שמדובר באולפן מאוד מוערך, שעובד בימים אלה על אחד המשחקים המצופים ביותר של שנת 2013 - ובהחלט יכול להרשות לעצמו לצאת בהצהרות כאלה. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י