הרשמה

סיכום חצי שבוע: כל החדשות שאולי פספסתם

התגעגעתם אלינו? הנה כל החדשות החשובות מהימים בהם האתר לא התעדכן

 התגעגעתם? בטח שמתם לב שבימים האחרונים האתר לא התעדכן בחדשות וכתבות. כן, גם אנחנו צריכים לפעמים חופשה קצרה להתאווררות. כעת, כשהיא מאחורנו, הגיע הזמן לחזור לפעילות - וכדי שלא יגידו שאנחנו מזניחים את הקוראים, הנה סיכום מתומצת של כל החדשות הכי חשובות מהחצי הראשון של השבוע:

שפרד ז"ל

מחכים ל-Mass Effect 4? כדאי שתדעו שהמשחק הבא בסדרת משחקי התפקידים הפופולרית של Bioware יתחיל סיפור חדש לגמרי, ולא ימשיך את הסיפור של המפקד שפרד, שכיכב במשחקי הסדרה עד היום.

"יש דבר אחד שאנחנו בטוחים בו לגמרי - לא יהיה יותר שפרד, הטרילוגיה הזו נגמרה", אמר אחד ממפיקי הסדרה, פבריס קונדומינס, בראיון ל-VG247: "זו נקודת הפתיחה שלנו. העולם של Mass Effect מאוד גדול, מאוד מגוון ומאוד מאוד עשיר. בנקודה הזו, אנחנו אפילו לא יודעים באיזו מסגרת זמן המשחק הבא הולך להיות. כל מה שאנחנו עושים זה ללקט רעיונות מהצוותים שלנו".

עדיין לא ידוע על מה יהיה המשחק הבא או מי יהיה הגיבור שלו - אבל קונדומינס (כן, באמת קוראים לו קונדומינס, אפשר לעבור הלאה) מבטיח שזו לא תהיה אותה גברת בשינוי אדרת. "אנחנו לא רוצים ליצור 'שפרד 2', או משחק שהעקרון שלו יהיה 'או, אין יותר שפרד אבל אתם משחקים חייל אחר ביקום'. הקונטקטס יהיה שונה לגמרי, אבל עדיין לא החלטנו על שום דבר ספציפי".

 מה קורה כשפרוייקט קיקסטארטר מת?ֿ

משחקים שממומנים דרך Kickstarter כבר הפכו לתופעה: מפתח משחקים עולה על רעיון מגניב, מציג אותו לקהילת הגולשים ומבקש ממנה כסף. הקהילה מתרשמת מהרעיון, משקיעה בו, ובתמורה מקבלת הבטחה לקבל ראשונה את המשחק כשזה יצא לאור. אבל מה קורה כשפרוייקט כזה נכשל לאחר שקיבל את המימון?

זה בדיוק מה שקרה מוקדם יותר השבוע למשחק Haunts: The Manse Macabre, שהצליח לגייס 28,749 דולרים מההמון - אך לא הצליח להבשיל לכדי משחק שלם. הסיבה להפסקת פיתוח המשחק היא עזיבתם של שניים ממתכנתיו הראשיים, שכנראה החליטו לעבור לעבוד בעבודות משתלמות יותר.

בעל אולפן המשחקים העצמאי שהוביל את הפרוייקט התנצל בפני כל מי שהשקיע בפרוייקט, ואמר שהוא בוחן אופציות חדשות לסיים את הפיתוח - אבל מה שקרה לאחר מכן הצליח להפתיע אפילו אותו: במקום לקבל מיילים זועמים מצד גיימרים שהשקיעו במשחק ודורשים את כספם חזרה - הוא קיבל בעיקר הודעות תומכות, שהודו לו על ההשקעה.

"התגובות היו מדהימות ותומכות ונדיבות", הוא אמר: "הרוב המוחלט של ההודעות והתגובות היו חיוביות. רק שלושה אנשים ביקשו את הכסף שלהם בחזרה, ובסופו של דבר החזרתי רק 30 דולרים. מכיוון שהייתי מוכן לגמרי להחזיר אלפי דולרים היום, אני ממש מלא תודה לכל מי שהחליט להמשיך ולתמוך בנו".

 מיקרוסופט מאפשרת לשנות טריטוריה ב-Xbox Live

שמחים שה-Xbox 360 סוף סוף מגיעה ארצה בצורה רשמית? וודאי תשמחו לדעת שבמיקרוסופט סוף סוף התחילו לטפל באחת הבעיות הכי קשות של שירות ה-Xbox Live שלהם, ושמעתה ניתן לשנות את הטריטוריה של חשבון מסויים

למה זה בכלל צריך לשנות לכם? נניח שקניתם כבר Xbox בעבר, וכשנרשמתם לרשת כתבתם בקונסולה שאתם גרים בארה"ב (בכל זאת, ישראל עד עתה לא נתמכה בשירות). מרגע זה ואילך, החשבון שלכם נחשב לחשבון אמריקאי - ולא הייתה לכם אפשרות לשנות אותו. זה לא באמת שינה יותר מדי - אבל עכשיו, שהולכת להפתח חנות Xbox Live גם בישראל, שתקבל כרטיסי אשראי מקומיים ולא תדרוש התעסקויות בכל מיני טריקים כדי להוריד תכנים חסומים, הרבה מאוד אנשים יהיו מעוניינים לשנות את הטריטוריה של החשבון שלהם לארץ הקודש.

במיקרוסופט מאפשרים לעשות זאת, בינתיים, בצורה ידנית. צריך לשלוח הודעה לשירות הלקוחות, ולהמתין כמה ימים עד שאלה יעבדו את הבקשה. זאת ועוד - חלק מהתכנים כנראה יהפכו ללא זמינים תוך כדי שינוי הטריטוריה, עקב מגבלות של זכויות יוצרים והפצה. במיקרוסופט ממליצים להשתמש באופציה הזאת רק כשממש חייבים - אבל לפחות מאפשרים אותה סוף סוף.

בעתיד המצב צפוי להשתפר: במיקרוסופט עובדים על כלי אוטומטי לשינוי טריטוריה, ומנסים להגיע להסכמים לגבי התכנים הבעיתיים שלא יכולים "לעבור" מטריטוריה לטריטוריה. כיף!

ג'ו מדויירה עוזב את Darksiders

ג'ו מדויירה היה אחד מאמני הקומיקס הפופולריים ביותר בשנות ה-90. היו לו מעריצים רבים והחוברות אותן הוא צייר נמכרו באלפי עותקים - אבל מה, לג'ו הייתה בעיה גדולה: החוברות שלו תמיד התעכבו, לעיתים בחודשים, לאחר שהוא פספס שוב ושוב את הדדליינים שלו. הסיבה: מדויירה היה מכור למשחקי מחשב, והעדיף לשבת בסלון ולשחק בקונסולה שלו במקום לעבוד.

כדי לפתור את הבעיה שלו, החליט מדויירה לשלב בין שני האהבות הגדולות שלו: ציור ומשחקים. הוא פתח את אולפן המשחקים Vigil Games, ובשנים האחרונות היה המנהל האמנותי של סדרת משחקי Darksiders, בה התבטא הסגנון האמנותי שלו בעיצובי הדמויות והרקעים.

עכשיו, החליט מדויירה המוכשר להמשיך הלאה. "אני חושש שהגיע הזמן שאמשיך הלאה להרפתקאות חדשות", הוא כתב: "אני לא יכול להיות גאה יותר במה שיצרנו, באנשים המגניבים שעזרו לנו לבנות את האולפן הזה. אני יכול להגיד בבטחון מלא שהעתיד של Vigil נמצא בידיים טובות, אז אתם יכולים להיות בטוחים רק דברים מגניבים בהמשך הדרך. זה מרגיש סוריאליסטי... אני כבר מתגעגע".

טריילר חדש ל-Bioshock Infinite

אחרי כמה שבועות של שקט, האנשים מאחורי Bioshock Infinite סוף סוף משחררים סימני חיים, עם טריילר חדש למשחק הכי חם של תחילת 2013. הוא עדיין נראה ממש ממש מגניב:

המשחק החדש של יוצרי Super Meat Boy

אדמונד מקמילן וטומי רפנס, שני יוצרי המשחקים העצמאיים שיצרו את הלהיט Super Meat Boy, הכריזו סוף סוף על המשחק הבא שלהם: יקראו לזה Mew-Genics, והתוכן שלו עדיין מסתורי. למעשה, הדבר היחיד שהיוצרים מוכנים לחשוף בנוגע אליו הוא שהוא יעסוק בחתולים. 

"מדובר בפרוייקט הכי מוזר שאי פעם עבדתי עליו, וזה אומר הרבה", כתב מקמילן על הפרוייקט, שככל הנראה ייחשף במלואו בשבועות הקרובים. 

החדשות הרעות הן שפיתוח המשחק החדש בא על חשבון פיתוח גירסת הסלולר של Super Meat Boy, פרוייקט עליו עבדו שני המפתחים לאחרונה, אך בינתיים העבירו אותו להשהייה. עם זאת, המפתחים מבטיחים שהם לא הפסיקו לעבוד על משחק ההמשך של Super Meat Boy, והם עובדים עליו במקביל למשחק החתולים החדש שלהם. 

מתכננים על ה-Wii U? כדאי שתפתחו חשבון ב-Origin

לא הרבה ידוע על מערכת האונליין של ה-Wii U, הקונסולה הבאה של נינטנדו שצפויה להגיע אלינו בעוד חודש בדיוק - אבל דבר אחד כבר ברור: כדי לשחק במצבי אונליין של משחקי EA, יהיה צורך לפתוח חשבון בשירות Origin.

לפי עדכון בתנאי השימוש ב-Origin, משחקי החברה ידרשו מהגיימרים לקשר בין חשבון ה-WIi U שלהם לבין חשבון ה-Origin - ורק לאחר מכן יורשו להכנס למצבי האונליין של המשחקים. יש לציין שלא מדובר במאפיין בלעדי ל-Wii U, ושגם משחקי הפלייסטיישן 3 וה-Xbox 360 של החברה עובדים באותה צורה.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:23 24.10.2012 | danik107 danik107

    פבריס קונדומינס
    צחקתי שקראתי את השם משפחה שלו שוב ושוב....
    מיו-ג'נטיקס ניראה...מעניין.

  2. 2

    15:35 24.10.2012 | WarFox89 WarFox89

    לקט מצויין ! כל הכבוד !

    PS - קונדומינס ?? LOL

  3. 3

       | פורסם ע"י