הרשמה

מיקרוסופט רוצה לספור אתכם

מיקרוסופט רשמה פטנט על טכנולוגיה שתאפשר לה לראות כמה אנשים צופים בטלוויזיה בכל רגע נתון

 מיקרוסופט רוצה לספור אותנו - והפעם לא מדובר בהבאת ה-Xbox 360 לישראל: ב-Eurogamer איתרו אתמול פטנט שמיקרוסופט רשמה בחודש אפריל 2011, ומאפשר לה לפתח טכנולוגיה שתספור את מספר הצופים בטלוויזיה בכל רגע נתון.

על פי הפטנט, הטכנולוגיה תשתמש במצלמות שונות כדי לצלם ולנתח את מה שקורה לפני הטלוויזיה. כך היא תוכל לדעת כמה אנשים צופים בחדשות, כמה בסרטים וכמה במשחקים. למה כל זה טוב בכלל? לאכיפה של הסכמי שימוש, ולהגבלת הצפייה למספר מסויים של צופים.

"אנחנו מנטרים את הצופים שצורכים את התוכן במכשיר הצפייה, כך שאם מספר הצופים בפועל עולה על המספר שמאפשר רשיון התוכן - ניתן יהיה לעצור את הצפייה" - נכתב בפטנט.

במיקרוסופט גורסים כי תכנים המוצגים בטלוויזיה כוללים סוגים שונים של הסכמי תוכן. כך למשל, בכל סרט DVD מופיעה אזהרה, לפיה הצפייה בו אמורה להיות אישית, וכי חל איסור לקיים צפיות המוניות ללא אישור מפורש של בעל הזכויות. מערכת כמו של מיקרוסופט, תוכל לבדוק אם אתם מפרים את הבקה, ומקרינים את הסרט שלקחתם בספריית הוידאו בפני עשרות אנשים - ואם התשובה חיובית היא פשוט תפסיק לנגן אותו.

אפשרות אחרת של הטכנולוגיה היא לאכוף הגבלות גילאים. חסל סדר ילדים קטנים שמתגנבים לסלון לראות סרטי אימה או פורנו באמצע הלילה - המערכת של מיקרוסופט תוכל לזהות אותם ולחסום בפניהם את התכנים הבעיתיים.

 

יש לציין שבשלב זה מדובר בפטנט בלבד - וממש לא בטוח שמיקרוסופט תחליט אי פעם לממש אותו ולהפוך את הקונספט למוצר אמיתי. למעשה - הסיכויים שדבר כזה יקרה קטנים מאוד, שכן לא נראה שצרכנים יסכימו לאמץ טכנולוגיה כזאת, שבסופו של דבר תפגע בהם הרבה יותר ממה שתועיל להם - והנזק התדמיתי שמיקרוסופט עלולה לספוג ממוצר כזה יעלה עשרות מונים על התועלת שבו.

עם זאת, העובדה שמיקרוסופט טרחה על רישום פטנט שכל מטרתו הוא התחנפות לבעלי הזכויות על התוכן, ללא שום התחשבות בצרכי או רצונות הצרכנים עצמם - מראה כמה רחוק מוכן עולם הטכנולוגיה ללכת כדי להגן על בעלי ההון (הרוחני, במקרה הזה). לאן נעלמו הימים בהם חברה הייתה עסוקה להגן על הלקוחות שלה במקום לחשוב כל הזמן איך אפשר להגביל אותם יותר ויותר?

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:52 07.11.2012 | WarFox89 WarFox89

    "מדובר בפטנט בלבד - וממש לא בטוח שמיקרוסופט תחליט אי פעם לממש אותו ולהפוך את הקונספט למוצר אמיתי. למעשה - הסיכויים שדבר כזה יקרה קטנים מאוד"

    Nuff said

  2. 2

    13:43 07.11.2012 | adartzt12 adartzt12

    מקווה שלא יהיה
    אז אני לא יוכל לצפות בסרטים שלקחתי מהספרייה עם חברים

  3. 3

    19:18 07.11.2012 | The Big LOL The Big LOL

    הדבר הכי שטותי לומר יהיה שמיקרוסופט רוצה להגן עלינו מפני דברים כאלה, שלא יהיו כאלה מקרים שיהיה סרטים שהצפייה בהם היא אישית.

    והרגע אמרתי בדיוק את זה.

  4. 4

       | פורסם ע"י