הרשמה

בעיית המקום של ה-Wii U

בגירסת ה-8 גיגה של ה-Wii U יש בעצם רק 3 גיגה לשימוש הגיימרים

 עניין של מקום: נינטנדו חשפה את הנתונים המלאים על ניהול שטח האכסון של קונסולת ה-Wii U, וגילתה על הדרך פרט מעניין: בגירסת הבסיסית של הקונסולה, שמגיעה עם זיכרון פלאש בנפח 8 גיגה, יש בעצם רק 3 גיגה לשימוש הגיימרים עצמם - נפח שלא באמת מספיק להורדת והתקנת משחקים מלאים.

ההפרש בין הכמות המפורסמת (8) לכמות הפנוייה בפועל הוא תוצאה של שני דברים: הדבר הראשון, הדרך בה מחשבים נפח של כוננים קשיחים, שתמיד מובילה להבדלים בין הנפח המפורסם לנפח האמיתי. כתוצאה מכך, 8 גיגה הם בעצם רק 7.2 גיגה "אמיתיים". 

מה-7.2 גיגה שנשארו יש להוריד 4.2 גיגה, הנפח שלוקחת מערכת ההפעלה - וכך אנחנו נשארים עם 3 גיגה פנויים בלבד. נינטנדו חשפה גם שהנפח של המשחק Nintendo Land הוא 3.2 גיגה - מה שאומר שלרוכשי הקונסולה הבסיסית לא תהיה דרך להתקין אותו על הזכרון הפנימי או לרכוש גירסה דיגיטלית שלו מהרשת. מכיוון שהדיסקים בהם משתמשת ה-Wii U מסוגלים להכיל עד 25 גיגה של מידע - סביר להניח שמשחקים עתידיים של הקונסולה יגיעו לנפחים גדולים הרבה יותר בעתיד.

גם גירסת ה-32 של הקונסולה סובלת הורדת המקום הזו - כך שבפועל רוכשי גירסה זו יקבלו קצת פחות מ-25 גיגה לשימושם הפרטי. 

בנינטנדו מאפשרים למשתמשים להרחיב את נפח האכסון של הקונסולה שלהם על ידי חיבור כוננים קשיחים חיצוניים דרך חיבורי ה-USB. בחברה מדגישים שכל דיסק קשיח חיצוני מתאים לקונסולה, כך שכל גיימר יוכל לבצע את השדרג בעצמו בלי להסתבך יותר מדי. עם זאת, חיבור דיסק חיצוני דורש פירמוט שלו דרך הקונסולה עצמה - מה שאומר שלא תהיה אפשרות להשתמש באותו דיסק חיצוני גם כדי להרחיב את הנפח של ה-Wii U וגם כדיסק נוסף למחשב שלכם.

 

יש לציין שההבדלים האלה, בין הנפח שמפורסם על אריזת המוצר לבין הנפח שמקבלים בפועל, הוא לא משהו שאופייני רק לנינטנדו, אלא נפוץ בכל תעשיית הטכנולוגיה. כך למשל, לאחרונה התגלה שגירסת ה-32 גיגה של טאבלט ה-Surface של מיקרוסופט כוללת רק 16 גיגה לשימוש המשתמשים.

עד שיצאו חוקים להגנת הצרכן שיכריחו את יצרניות הטכנולוגיה לציין את הנפח המדוייק לשימוש הצרכנים, כנראה שנמשיך לקבל מוצרים שאומרים דבר אחד אך מספקים בפועל דבר אחר. לטובתה של נינטנדו ניתן להגיד שהיא מציינת את כל הפרטים האלה מראש ובאופן ברור, כך שיש פחות סיכויים שצרכנים יופתעו מהנפח הקטן של הקונסולה שלהם. לפחות אם הם קוראים חדשות באתרי משחקים.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י