הרשמה

משחק השנה של Gamespot ו-IGN נחשף

הפתעה: Journey הקטנטן קוטף את פרסי "משחק השנה" החשובים ביותר בתעשייה

ככה קטן - ככה מוצלח: המשחק העצמאי Journey הצליח לזכות בשני פרסי "משחק השנה". את הפרסים העניקו אתרי הגיימינג הגדולים והמפורסמים ביותר בעולם, Gamespot ו-IGN, וסביר להניח שבימים הקרובים יצטרפו עוד אתרים שיכבדו את המשחק יוצא הדופן הזה בפרסים נוספים.

Journey יצא בלעדית לקונסולת הפלייסטיישן 3 בחודש מרץ, ככותר להורדה בלבד דרך רשת ה-PSN. במהלך המשחק נכנסים הגיימרים לנעליה של דמות מסתורית בברדס, שיוצאת למסע ברחבי מדבר רחב ידיים, ומנסה להגיע להר גבוה שנמצא באופק. המשחק כולו מתאר את המסע הזה, במהלכו השחקים מסיירים בעולם הקסום בו חיה הדמות המסתורית, ומגלים לאט לאט מה מחכה לה בהר הרחוק.

מאפיין חדשני נוסף של המשחק נמצא במולטיפלייר שלו: במהלך המסע, יצטרפו אליכם שחקנים ראנדומליים אחרים בצורה אוטומטית, מבלי שתדעו מי הם. רגע אחד תלכו לבד במדבר, ורגע לאחר מכן תצטרף אליכם דמות נוספת, שהיא שחקן אחר שאינכם מכירים. החיבור הזה בין שחקנים, והעובדה שהדרך היחידה לתקשר אחד עם השני היא באמצעות התנועות והצלילים שיכולה להפיק הדמות (ולא על ידי שימוש באוזניה) הפכה את הקו-אופ הזה לייחודי מאוד.

המשחק הכמעט פיוטי הזה נמשך שלוש שעות בלבד, אך למרות אורך החיים הקצר שלו הצליח להלהיב כמעט את כל מי ששיחק בו. מדובר, ללא שמץ של ספק, בהרפתקה מקורית לגמרי, חדשה וייחודית בתחום המשחקים - והמבקרים התלהבו בהתאם. 

 

כעת, עם שני תארי "משחק השנה" (והיד עוד נטויה), נראה שעיתונאי ומבקרי המשחקים דורשים עוד חוויות יחודיות כאלה. האתרים היו יכולים לתת את התואר למשחקים גדולים ומושקעים בהרבה, כגון Mass Effect 4, Halo 4, FarCry 3 וכדומה - אך הם בחרו לציין דווקא את המשחק הקטן שניסה לעשות משהו אחר, וכך הצליח להוכיח שהמשחקים הם צורת ביטוי יצירתית ואמנותית לכל דבר ועניין.

עם זאת, הבחירה של Journey הצליחה לעצבן לא מעט גיימרים, שטוענים שעם כל הכבוד ל-Journey, זה לא כל כך הוגן להשוות משחק של שלוש שעות למשחק של שלושים שעות. Journey כל כך מוצלח כי מדובר בחוויה מהודקת וקצרה, בעוד משחקים אחרים לא יכולים לשמור על רמה כזאת של איכות לאורך כל הדרך, כי הם צריכים לספק לשחקנים עשרות ולפעמים אפילו מאות של שעות משחק.

כך או אחרת - הזכייה של Journey וודאי תזכר בתעשיית המשחקים כאחד מ"משחקי השנה" המפתיעים ביותר מאז ומעולם, ויהיה מעניין כיצד היא תשפיע על תעשיית המשחקים גם בשנים הבאות.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:59 26.12.2012 | tomerc10 tomerc10

    אחלה משחק!
    ראיתי גיימפליי קומנטרי של זה באיכות 480P ועדיין זה היה נראה עוצר נשימה.

  2. 2

    18:34 26.12.2012 | baker baker

    אוף אני מת לשחק בזה =\ אין PS3

  3. 3

    21:13 26.12.2012 | WarFox89 WarFox89

    ME4 ? WTF ?

  4. 4

    22:19 26.12.2012 | Spride Spride

    טובות הנאה, מישהו הרוויח מזה בטוח, יד לוחצת יד.

  5. 5

       | פורסם ע"י