הרשמה

הנושים של THQ זועמים: מנסים לרמות אותנו

פשיטת הרגל של THQ מעצבנת את נושי החברה, שמרגישים שמנסים לרמות אותם

 THQ ממשיכה להכות גלים: חברת המשחקים, שהכריזה לפני מספר שבועות על פשיטת רגל, זוכה לביקורת רבה מצד נושיה, שטוענים שכל פשיטת הרגל נועדה אך ורק לרמות אותם, ולדאוג לכך שבכירי החברה יוכלו לשמור על מקום עבודתם מבלי לשלם את מלוא החובות אליהם הם נקלעו. 

THQ סבלה בשנים האחרונות ממצב כלכלי לא יציב, ונכנסה בתקופה זו לחובות רבים. במהלך פשיטת הרגל שלה, היא נכנסה למצב המגן עליה מפני הנושים, שהם למעשה הגופים להם חייבת החברה כסף. מכיוון שהחברה הכריזה על עצמה כפושטת רגל, הנושים לא יכולים לדרוש את כל כספם חזרה, ויאלצו ככל הנראה להסתפק בהחזר חובות חלקי - או במחיקת החובות הנ"ל. 

המצב הלא נעים הזה לא מנע מבכירי THQ לחתום על מכירת כל נכסי החברה לחברת השקעות חדשה, Clearlake Capital Group, תמורת סכום של 60 מיליון דולר. סביר להניח שבעלי החברה היוצאים ישתמשו בסכום זה כדי להחזיר את חלק מהחובות שלהם - אך לא מדובר במספיק כסף כדי להחזיר את כל הכסף שהחברה חייבת. כעת, הנושים טוענים שהמכירה הזאת היא בעצם נסיון לרמות אותם.

 

חלק מהנושים טוענים, ש-THQ יכולה למכור את הנכסים שלה בהרבה יותר כסף, ובכך להחזיר להם יותר כסף. עם זאת, מכיוון שמכירת הנכסים ל-Clearlake מבטיחה לאנשי ההנהלה של THQ שהם ימשיכו לאחוז במשרותיהם, הם מעדיפים למכור את החברה בזול כדי להגן על עצמם, במקום לעשות את המעשה האצילי ולמכור ביוקר גם אם זה אומר שהם יהפכו למובטלים. הנושים טוענים בנוסף, שהליך המכירה הוכרז קרוב לחג המולד בכוונת תחילה, וזאת כדי למנוע מחברות אחרות, שלא עובדות בחגים, להציע הצעות רכישה אחרות, ובכך למעשה להבטיח את מכירת החברה ל-Clearlake במחיר הזול.

הנושים הכועסים הגישו תלונה רשמית, ונראה שרשויות המסחר בארצות הברית יצטרכו להחליט בקרוב אם טענותיהם נכונות, או שמא החלטתם של מנהלי THQ היתה תקינה ולגיטימית. יש לציין שהמכירה ל-Clearlake עדיין לא נחתמה, וקיים סיכוי שבסופו של דבר נכסי החברה ימכרו לחברה אחרת (יוביסופט ו-WB כבר הביעו התעניינות).

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י