הרשמה

כותב בכיר ב-Bioware נמלט מהקהילות

לכותב הבכיר של Bioware נמאס מהטרולים ומהמקטרים - והוא החליט לנטוש את הפורומים של החברה

 שוברים את הכלים ולא משחקים: דיוויד גאייר, הכותב הראשי של סדרת Dragon Age ואחד מהכותבים הבכירים באולפן המשחקים Bioware, הודה שהוא מאס בגישה השלילית של קהילת המעריצים של החברה בה הוא עובד - ולכן הוא כבר לא נוהג לבדוק מה כותבים המעריצים בפורומים הרשמיים של החברה.

גאייר פרסם פוסט ארוך ומפורט בבלוג שלו, תחת הכותרת "על מעריצים וסביבות רעילות", בו הוא התייחס ספציפית לפורומים של ה-Bioware Social Network - מערכת הפורומים הרשמית של החברה. במהלך הפוסט, הודה גאייר שהפורומים הפכו ל"רעילים", ושהוא מנסה להמנע מלבקר בהם כי הם גורמים לו לתחושות שליליות "לא רק כלפי המשחקים שאנחנו עושים, אלא גם כלפי עצמי וכלפי החיים באופן כללי".

לדעתו של גאייר, גם אם יש בפורומים אנשים אינטילגנטיים עם ביקורות לגיטימיות - הם נבלעים בתוך הים של המגיבים שרק מקטרים כל הזמן. "זה כמו ללכת למסיבה בה כולם מקטרים כל הזמן. זה לא משנה על מה הם מקטרים, בסופו של דבר זה הדבר היחיד שאפשר לשמוע". גאייר סיפר שבעקבות האווירה בפורומים, הוא מצא את עצמו פעמים רבות נכנס לוויכוחים מיותרים, אחריהם הוא הרגיש רע.

גאייר מבטיח שהוא לא טומן ראשו בחול, ושהבעיה שלו עם הפורומים אינה קשורה לביקורת הלגיטימית שמושמעת בהם - אלא במשתמשים שכל מה שמעניין אותם זה לתקוף את צוות הפיתוח, ולהתלונן באופן חסר פרופורציות על החלטות יצירתיות ואמנותיות שעושה האולפן. הכותב מבטיח שהוא ממשיך להתעדכן במה שיש למעריצים להגיד על העבודה שלו - פשוט דרך מקומות אחרים.

 

יש לציין שעובדי Bioware זוכים לביקורת רבה צד קהל המעריצים שלהם. רבים מהם מאמינים שהחברה כבר לא משקיעה מספיק במשחקים מהסוג ש"הפכו אותה למה שהיא", ואחרים אוהבים לתקוף אותה על יחסה האוהד להומוסקסואליות במשחקיה. אם אתם משתתפים באופן קבוע בפורומים של גיימרים - שווה מאוד לקרוא את הפוסט המלא כדי לקבל מושג איך ההודעות שלכם נראות כלפי הצד השני.

מצד שני, נראה שב-Bioware יש לא מעט אנשים שקוראים באדיקות את הנאמר בפורומים שלהם. יש לזכור שהחברה שינתה את הסוף של Mass Effect 3 בעקבות הביקורות שקבלה בפורומים - מה שאומר שמנהלי החברה בהחלט קשובים לרצונות של המעריצים שלהם - לפעמים אפילו יותר מדי. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:57 13.01.2013 | lolerk53 lolerk53

    אני הייתי שם די הרבה זמן ואני יכל לומר כבר עכשיו, כל זה קרה אחרי MASS EFFECT 3, לא היה שום דבר כזה לפני המשחק הזה.
    זו אשמתם, הכל, שהם עשו סוף כל כך גרוע שהוא הכניס אנשים לדיכאון.

  2. 2

    17:45 13.01.2013 | yonixw yonixw

    lolerk53 איזה שטויות. לחשוב שסוף מסיום נראה ומרגיש אותו דבר לכולם - ואת כולם הוא מבאס, זה שטויות שטרולים כותבים.

    תקרא את המכתב שלו, נראה לי שהוא מכוון אליך, שרק מאשים.

  3. 3

    21:39 13.01.2013 | lolerk53 lolerk53

    כן, זה מסביר למה כל הפורומים התלקחו באש במקום שלפני זה אנשים צחקו זה עם זה ואהבו את BIOWARE.
    וזה גם מסביר את ה80 אלף דולר (או יותר, אני כבר לא זוכר) שהשחקנים תרמו לCHILDS PLAY כדי להעביר מסר לBIOWARE.
    קראתי את המכתב ואני אומר, זו אשמתם, אשמתם שהם נותנים למשחקים לא מוכנים לצאת ואז מופתעים למה שחקנים מתעצבנים מהם.

    אני לא אומר את מה שאני מרגיש לבד, אני אומר את הקונצנזוס של השחקנים שהשקיעו הכי הרבה זמן בשביל המשחקים האלה.

  4. 4

    23:48 13.01.2013 | veismeister veismeister

    אני שיחקתי ברוב משחקי bioware וממש נהנתי מהם, כולם משחקים נהדרים שמתחילים ומסתיימים בצורה נהדרת, יש קווי עלילה יפים, גיימפליי אדיר ותחושה כללית מצוינת. כל זה נמשך עד שהם מכרו את הנשמה שלהם לEA ושם אבד לו הקסם, ממשחקים מהנים ויפים הם נהפכו לזבל ממוסחר וחסר נשמה שמטרתו להוציא כסף מאנשים שבסך הכל רצו לשחק ולהנות. אני לא אומר שmass effect וdragon age הם משחקים רעים, אלא ההיפך, הם ממש נהדרים אך בגלל הלחץ שEA מפעילים על המפתחים הם יוצאים לא גמורים (כמו הסוף של mass effect ) ואז הם לכאורה מתנצלים אך אז הם גם לא עושים זאת כמו שצריך... ולסיום: הסוף של mass effect 3 הרס לי את חוויית המשחק, זה היה fuck you ending אמיתי, זה היה כאילו קומנדר שפרד והמפתחים באים אלי ושולפים אצבע משולשת ואומרים לי "יופי, שיחקת במשחק שלנו, הבאת לנו עוד כסף, עכשיו לך תזדיין!!!"

  5. 5

       | פורסם ע"י