הרשמה

סוני נקנסה על פריצת ה-PSN

סוני תשלם רבע מיליון ליש"ט לממשלת בריטניה כקנס על פריצת ה-PSN

 על טעויות משלמים: ממשלת בריטניה הטילה על סוני קנס של רבע מיליון לירות שטרלינג (כמיליון וחצי שקלים), זאת בעקבות הפריצה הגדולה לרשת ה-PSN משנת 2011.

למי שהספיק לשכוח - במהלך שנת 2011 הצליחו האקרים לפרוץ לרשת המשחקים של סוני, וככל הנראה לגנוב ממנה מידע אישי על 77 מיליון הלקוחות שהיו רשומים אליה. בין המידע שנגנב היו שמות משתמש, ססמאות, כתובות וככל הנראה אפילו מספרי כרטיסי אשראי. 

בעקבות הפריצה, סוני נאלצה להשבית את רשת ה-PSN למשך שבועות ארוכים, ולבנות את מערך האבטחה שלה מחדש. מחקרים שנערכו לאחר מכן מצאו שבסוני לא איבטחו מספיק את הרשת טרם הפריצה, ולא מעט גופים האשימו את החברה ברשלנות.

 

מאז הפריצה עבר כבר הרבה זמן, ורשת ה-PSN של סוני חזרה לתפקד ואפילו גדלה - אבל סוני עצמה לא נתנה את הדין לאף אחד. עד היום. בבריטניה כינו את הפריצה כ"הפרה רצינית של חוק ההגנה על מידע", וקנסו את החברה. לא מדובר בסכום רציני במיוחד בשביל חברה בסדר גודל שכזה - אבל פסיקה שכזאת כן יכולה לחשוף את סוני לתביעות עתידיות בנושא, או לחקירות מצד גופים ממשלתיים אחרים.

בסוני כבר הודיעו שהם מאמינים שהפסיקה לא מוצדקת, ומתכוונים לערער עליה. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    07:39 25.01.2013 | WarFox89 WarFox89

    ולכיס של מי הולכים המיליון וחצי שקל האלה ? ממשלת בריטניה?!
    GIVE ME A BREAK מה הם קשורים בכלל ...

  2. 2

    16:22 25.01.2013 | ShiTDemoN ShiTDemoN

    ממשלה דפוקה.
    במקום לקחת את הרבע מליון האלה, היו יכולים לחייב את סוני לשלם ולעבוד על תוכנת הגנה עוד יותר טובה ממה שיש להם עכשיו, וככה באמת לשמור על שחקני הPS3. לא שזה כזה אכפת להם.

  3. 3

    03:45 26.01.2013 | Jiddu Jiddu

    למה נראה לכם שאכפת להם מהשחקנים? אכפת להם מהקטע שסוני עברה על החוק.
    ובצדק, זה התפקיד של המדינה, לתבוע את מי שעבר על החוקים.
    מי שרצה לתבוע את סוני כי פרטיו האישיים נגנבו בגלל הפריצה לרשת של סוני, אז להזיכרכם הוא עשה את כבר ממזמן בתביעה אזרחית רגילה ואנשים תבעו את סוני כבר בשנת 2011.

  4. 4

       | פורסם ע"י