הרשמה

יצר משחק על העבודה שלו - ופוטר

מפתח משחקים פרק את תסכולו על עבודתו בשירות לקוחות במשחק עצמאי - ופוטר

 לא משחקים בעבודה: דיוויד ס. גאלאנט הוא מפתח משחקים עצמאי קנדי, שלמרבה צערו לא מצליח לפרנס את עצמו ממשחקים בלבד. כדי לשלם שכר דירה, גאלאנט יצא לעבוד כנציג שירות לקוחות במשרד ממשלתי. בעקבות שיחות טלפון מתסכלות במיוחד, יצר גאלאנט משחק קטן בשם "I Get This Call Every Day" - שככל הנראה הוביל לפיטוריו.

במהלך המשחק, נאלץ הגיימר לשרוד שיחה לא סימפטית מצד אזרח שלא מוכן למסור את מספר תעודת הזהות שלו - חוויה שכל מי שעבד בשירות לקוחות טלפוני וודאי חווה על בסיס יומיומי. "לא מדובר במשחק טוב במיוחד" מודה היוצר - ונראה שהוא נעשה בעיקר כדי לשחרר את הלחץ שעבודה מסוג זה יכולה ליצור אצל כל אדם שפוי.

למרות שמדובר במשחק עצמאי בתקציב נמוך, שלא ממש הפך ללהיט מכירות, מעסיקיו של גאלאנט לקחו אותו ברצינות. שרת התשואה המקומית של קנדה בכבודה ובעצמה, שבמשרדה ככל הנראה עבד גאלאנט, הודיעה שההתנהגות של מפתח המשחקים הצעיר אינה מקובלת עליה, ושהיא ביקשה ממבקר המשרד לערוך ביקורת ובמידת הצורך אף "לנקוט באמצעים" כנגד גאלאנט. החשש של השרה היא שבמהלך המשחק נחשפו פרטים אישיים הקשורים לעבודת המשרד או לאזרחים שצלצלו אליו. 

שעות ספורות לאחר שהשרה שלחה את הודעת הגינוי לעיתון הסטאר הקנדי, גאלאנט עצמו פרסם בחשבון הטוויטר שלו שהוא מחפש עבודה חדשה, ושהוא אינו יכול לפרט מדוע. לא ברור אם הוא פוטר או שמא החליט לפרוש לבד - אבל סביר להניח שבין כה וכה לא היה צפוי לא עתיד מזהיר באותו משרד ממשלתי. העובדה שהוא לא יכול לדבר על כך יכולה להצביע על כך שהוא חושש מהליכים משפטיים שעלולים להפתח נגדו, ומעדיף לא לסבך את עצמו עוד יותר. 

מעניין לתהות האם השרה המכובדת היתה פועלת באותה דרך אם גאלאנט היה משתמש באמצעי ביטוי יותר מסורתי, כגון כתיבת ספר או מאמר בעיתון, בנוגע ללחצים ולתסכולים מעבודתו. בסופו של דבר, מדובר בבחור צעיר שמנסה לבטא את עצמו, ומהמשחק הקטן ניכר בבירור שמדובר ביצירה הומוריסטית ומוקצנת, שלאו דווקא אמורה לייצג אזרח קנדי אמיתי שמתקשר למוקד בו עובד המפתח.

אם אתם מעונינים לתמוך בגאלאנט בפרט ובחופש הביטוי בכלל, ניתן לרכוש את המשחק דרך הלינק הזה. אם אתם קצרים בכסף - אפשר להצביע עבורו ב-Steam Greenlight. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י