הרשמה

נינטנדו מתאוששת

נינטנדו משחררת דו"חות רבעוניים, ומגלה מגמת התאוששות

 נינטנדו לא הולכת לשום מקום: חברת המשחקים היפנית שחררה את דו"ח הביצועים הרבועני שלה, וחשפה מגמת שיפור משמעותית על פני הרבעון שעבר. למרות זאת, בנינטנדו הורידו את צפי הרווחים שלהם לשנה כולה.

נתחיל בחדשות הטובות: אחרי שבשנה שעברה החברה הציגה, לראשונה בתולדותיה, הפסד תפעולי - ברבעון הנוכחי היא חוזרת לתחום הירוק, ומציגה רווח כולל של 2.2 מיליאד דולר (לעומת הפסד כולל של 6.9 מיליאד דולרים במהלך השנה הפיננסית הקודמת). ככל הנראה הסיבה הגדולה ביותר לרווחיות היא  קונסולת ה-3DS, שממשיכה להציג נתוני מכירות טובים, ושחרור שני משחקים חדשים בסדרת פוקימון, שהצליחו למכור כ-7.6 מיליון עותקים ברחבי העולם.

עוד גורם משמעותי ברווחים הוא ערך היין היפני, שנמצא בירידה מתמדת בחודשים האחרונים. המשמעות בפועל היא שנינטנדו, שפועלת מיפן, מרוויחה יותר כסף על מכירות מחוץ למדינה, שכן דולר אחד שווה יותר יין ממה שהיה שווה בתקופה המקבילה אשתקד. 

 

גם השקת קונסולת ה-Wii U השפיעה על הביצועים הפיננסיים של החברה - אך לאו דווקא לטובה. בנינטנדו מסבירים שהקונסולה עדיין אינה רווחית, ושהמחיר בה היא נמכרת נמוך יותר מעלות הייצור שלה. סאטורו איווטה, נשיא החברה, הבהיר שמסיבה זו אין לנינטנדו תוכניות להוריד את המחיר שלה לצרכן בקרוב.

מבחינת ביצועי מכירות, ה-Wii U לא תצליח ככל הנראה לעמוד בציפיות המקוריות של החברה. נכון לשחרור הדו"חות, הקונסולה מכרה 3.06 מיליון יחידות ברחבי העולם. בנינטנדו ציפו למכור במהלך השנה הנוכחית כמות כוללת של 5.5 מיליון יחידות, אך הורידו את התחזית ל-4 מיליון יחידות בלבד בעקבות הנתונים. בחברה מתכוונים לנסות לתקשר לגיימרים את היתרונות והערך המוסף של הקונסולה כדי לשפר את המכירות שלה, ובמקביל לנסות לטפל ב"מחלות הילדות" שלה, שכוללות מערכת הפעלה איטית וספריית משחקים מינימלית.

בסופו של דבר, נראה שנינטנדו נמצאת בדרך הנכונה להתאוששות. סביר להניח שהיא תתקשה לשחזר את ההישגים המטורפים שהיו לה בתקופת ה-Wii המקורית - אבל עדיין מדובר בחברה שמצליחה להציג רווחים של מיליארדי דולרים בכל רבעון - דבר שאי אפשר להגיד על יותר מדי חברות משחקים אחרות במצב הנוכחי של הכלכלה והתעשייה.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י