הרשמה

האויבת הגדולה של ה-Steam Box: אפל

גייב נאוול לא מתרגש מסוני, מיקרוסופט או נינטנדו - וטוען שהאיום הגדול ביותר על ה-Steam Box מגיע מאפל

 גייב נאוול דואג: מייסד ומנהל חברת Valve נאם לאחרונה בפני סטודנטים בטקסס, ואמר להם שמבחינתו האיום הכי גדול על ה-Steam Box, "קונסולת הסטים" שצפוייה לצאת במהלך השנה, היא חברת אפל.

ה-Steam Box צפוי להיות מחשב PC במארז קטן, שקט וחסכוני, שמיועד בעיקר לשימוש בסלון, ובחיבור ישיר לטלוויזיה. ככל הנראה, לא יהיה מדובר במוצר אחד, אלא במעין סטנדרט שיוכתב על ידי Valve, וייושם בפועל על ידי חברות מחשבים רבות, בדומה לסטנדט ה-Ultrabooks למחשבים ניידים דקיקים של אינטל. ב-Valve כבר הבהירו שהמטרה שלהם במחשב-קונסולה הזה הוא להכנס אל חדרי הסלון של הלקוחות.

מכיוון שמדובר בסוג של קונסולה, היה ניתן לשער שהפחד הגדול ביותר של נאוול יהיו המתחרות הגדולות בתחום הקונסולות הביתיות: סוני, מיקרוסופט ונינטנדו. אך נאוול תמיד נוטה להסתכל כמה צעדים קדימה - ומודה שהחשש הגדול שלו הוא דווקא מכיוונה של אפל.

"האיום כרגע קשור לעובדה שלאפל יש נתח שוק עצום, ודי ברור שהם מנסים להכניס את הפלטפורמה שלה גם לחדרי סלון. אני חושב שתרחיש בו נראה גירסה מוגבלת של הפלטפורמה שלהם שמותאמת במיוחד לסלון היא די סבירה - ואני חושב שאפל יוכלו 'לגייס' את אנשי הקונסולות די בקלות", אמר נאוול.

 

לפי דבריו, המטרה העיקרית של נאוול ו-Valve צריכה להיות כפולה: גם לעקוף את אפל בסיבוב ולבסס את עצמם בחדרי הסלון של הצרכנים לפני שאפל תספיק להגיע גם לשם - ובמקביל למצוא פתרון ידידותי שיאפשר לה להציב נוכחות גם בתחום הסלולר - אולי באמצעות מכשירים כדוגמת Project Shield של Nvidia.

מעניין לציין ש-Valve היא לא חברת הגיימינג היחידה שהודתה בפומבי שאפל מהווה את האיום הגדול ביותר על העסקים שלה. לפני מספר שנים סאטורו איוואטה, נשיא חברת נינטנדו, יצא בהצהרה דומה - ואכן מאז מכירות המוצרים של חברת נינטנדו ירדו בצורה משמעותית - כנראה גם בעקבות כך שלקוחות שבעבר היו קונים DS או Wii עברו לרכוש אייפונים ואייפדים. 

לפי הערכות ושמועות, אפל תכריז במהלך השנה על הכניסה שלה לתחום הטלוויזיה - אך כבר היום החברה מוכרת את מכשירי ה-Apple TV שלה, שמאפשרים צפייה בתכני iTunes על המסך הגדול בסלון והזרמה ישירה של תכנים ממכשירי iOS אל מסך הטלוויזיה. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י