הרשמה

גיבורה נשית ב-Gears of War? לא סביר

מפתחי Gears מתכוננים למשחק החדש - שכמו תמיד יכלול בעיקר גיבורים גברים. למה בעצם?

 אין כניסה לגיבורות: כריס פרנה, המנהל האמנותי של חברת Epic Game, התראיין לאחרונה ל-OXM בנוגע ל-Gears of War: Judgement, המשחק הבא בסדרת הפעולה שצפוי להגיע בעוד חודש בדיוק לקונסולת ה-Xbox 360. במהלך הראיון, הסביר פרנה למה לדעתו אין הרבה סיכויים לראות משחק עתידי בסדרה שבראשו עומדת גיבורה נשית.

בניגוד לשלושת המשחקים הקודמים בסדרה, Judgement לא יציב את מרקוס פיניקס בתפקיד הראשי - אלא יתמקד בדמויות משנה מהמשחקים הקודמים ובדמויות חדשות לגמרי. על עטיפת המשחק מופיעה דמותו של דמון ביירד, אחד מהחברים של פיניקס במשחקים קודמים, שככל הנראה יתפקד כדמות הראשית במשחק החדש. 

אך לא רק ביירד התלווה למרקוס במשחקים הקודמים. המשחק השלישי בסדרה כלל מספר דמויות נשיות שחיקות, שהיו לא פחות קשוחות ומעניינות מהדמויות הגבריות. בעקבות המעבר לסיפור חדש לגמרי שיתמקד בדמויות אחרות - חלק מהגיימים קיוו ללמוד עוד קצת על הצד הנשי של העולם ההרוס של Gears, ואולי סוף סוף לראות דמות ראשי נשית וחזקה שתפעל לצד לארה קרופט.

"זה בהחלט רעיון מעניין, אבל אני לא יודע. אם מסתכלים על מה מצליח למכור - ממש קשה להצדיק משהו כזה", אמר פרנה. הטענה שלו, לפיה משחקי פעולה בכיכוב נשים לא מוכרים מספיק, היא קצת משונה: זה לא שיש יותר מדי מקרי בוחן למשחקי פעולה בתקציב גבוה עם גיבורות נשיות, והמעטים שקיימים (Tomb Raider) - אלה דווקא נוטים למכור לא מעט יחידות.

כנראה שב-Epic פשוט לא רוצים לצאת מהתבניות המוכרות להם. משחקי פעולה בכיכוב גברים קשוחים ושריריים מוכרים - לכן אין שום סיבה לנסות לאתגר את זה עם דמות נשים.  עם זאת, פרנה גם אמר שהוא שמע לא מעט תגובות טובות מצד גיימריות, ששיחקו במשחק הקודם דמות נשית. "ממה ששמעתי, כשהן משחקות במשחק הן מרגישות מחוזקות וזה נותן להן הרגשה טובה".

הנשים ב-Gears מתגאות בכך שהן "ממש כמו הגברים". שלא כמו לארה קרופט, לא מדובר בדמויות עם לבוש מינימלי, אלא בכאלה שלובשות את אותם שריונות כבדים שלובשים הגברים. "חלק מהפידבאק ששמעתי מנשים, הוא שאם היינו עושים את הנשים האלה ליותר נשיות וסטראוטיפיות - הן לא היו אוהבות את זה", אמר פרנה.

וכך, נשארת Epic במצב מעניין: מצד אחד - Gears 3 בהחלט הציג מודל חדש ומעניין של דמויות נשיות שחיקות. מצד שני, אנשי האולפן עדיין לא מוכנים לקחת את המודל הזה צעד אחד קדימה, ולראות כיצד הגיימרים יקבלו משחק שלם שסובב סביב דמות נשית חזקה כזאת. אולי במשחק הבא.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:49 18.02.2013 | tom1187 tom1187

    גירס זו אחת מסדרות המשחקים האהובות עליי, ובאמת שהמשחק החדש מלחיץ אותי ברמות- הימור שלי- לא עובר בציונים את ה-75.
    יוצא עוד קצת פחות מחודש, ועדיין אין סרטון גיימפליי רשמי אחד מהעלילה...

  2. 2

       | פורסם ע"י