הרשמה

שובו של שנמו?

האם סדרת Shenmue השאפתנית עומדת לחזור אלינו דרך קיקסטארטר?

 סוף סוף המשך ל-Shenmue? יוצר המשחקים יו סוזוקי סיפר לעיתונאי משחקים צרפתי שהוא עדיין לא וויתר על סדרת משחקי Senmue, ושעדיין ייתכן שביום מן הימים נקבל את החלק השלישי בסדרה השאפתנית - שיסיים סוף סוף את הסיפור שהתחיל בשנת 1999 על קונסולת ה-Dreamcast.

אם התחלתם לעקוב אחרי תעשיית המשחקים בשנים האחרונות, יש סיכוי שאתם לא מכירים את Shenmue, ולפני שנמשיך צריך לערוך שיעור הסטוריה קצר: סוזוקי, אחד ממפתחי המשחקים הבולטים ביותר שהתפרסם בעיקר כשעבד בחברת סגה, יצר את שנמו בסוף שנות ה-90 כסדרת משחקי פשע בהמשכים, שמתרחשת בעולם פתוח. בזמנו, נחשבה הסדרה לפרוייקט השאפתני ביותר בתעשיית המשחקים, עם תקציב שעמד על עשרות מיליוני דולרים - סכום כמעט דמיוני דאז.

אך למרות ההשקעה הגדולה - הגיימרים עצמם פשוט לא התלהבו מהמשחק הראשון, והמכירות לא הצליחו לכסות את עלות הפקתו. אנליסטים רבים קושרים קשר ישיר בין הכשלון היחסי של Shenmue לבין פרישתה של סגה מתחום החומרה, והפיכתה מחברה המייצרת קונסולות לחברה שמפתחת משחקים לקונסולות אחרות.

אך למרות הכשלון בסגה לא אמרו נואש - ושחררו כעבור מספר שנים את משחק ההמשך, Shenmue 2, שיצא גם לקונסולת ה-Xbox של מיקרוסופט. גם אז היה מדובר במשחק שאפתני בתקציב גבוה - וגם בפעם הזאת הוא לא הצליח להפוך ללהיט מכירות. זה היה השלב בו סגה החליטה לוותר על שנמו - וביטלה את פיתוח המשחק השלישי בסדרה.

 

הבעיה? Shenmue 2 הסתיים בקליפהאנגר, שהשאיר את מעריצי הסדרה המעטים סקרנים לגבי ההמשך. במהלך השנים אמר סוזוקי כי הוא אכן מעוניין לסיים את הסיפור של Shenmue, אך אף פעם לא הפך את הדיבורים האלה למעשים - והסדרה נשארה בפח האשפה של התעשייה.

כעת, יכול להיות שצפויה להגיע תפנית בעלילה. על פי פרסומים חדשים, סוזוקי עדיין לא אמר נואש מהסדרה - ומעוניין לסיים אותה "כמו שצריך". הרעיון החדש של סוזוקי הוא לפנות לאתר מימון ההמון Kickstarter כדי להשיג את המימון הנדרש לפיתוח המשחק האחרון בסדרה, ולהביא אותה לסיומה באיחור של למעלה מעשור.

כעת יהיה נותר לראות אם פרוייקט הקיקסטארטר הזה אכן ייצא לפועל - או שהוא ישאר רק ברשימת ה-to do של סוזוקי. יש לציין שלפני שהמפתח יוכל להתחיל לעבוד על המשחק הבא, הוא יצטרך להסדיר עניינים של זכויות יוצרים אל מול סגה. בנוסף, צריך לתהות כיצד סוזוקי יגייס מספיק כסף לפתח משחק ברמה של המשחקים הקודמים - שעלותם נמדדה בעשרות מיליוני דולרים - דרך קיקסטארטר. אתר גיוס ההמון הוא אמנם דרך נפלאה לגייס כסף, אך הפרוייקטים שם בדרך כלל מצליחים, במקרה הטוב, להגיע למיליונים בודדים בלבד - לא סכום שיוכל לעזור לסוזוקי ליצור משחק AAA ברמה של קודמיו. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:09 04.03.2013 | רונן רונן

    אני שיחקתי בשניהם. בפרט השני היה מרתק. הקליפהאנגר בהחלט עצבני. אני בהחלט אקנה את השלישי, אך רק אם המשחקים הקודמים יוצעו באותה חבילה משופרים. אלה משחקים בהמשכים.

    רונן.

  2. 2

    22:12 04.03.2013 | רונן רונן

    אגב, בזמנו, המשחק השני נחשב בעיניי אחד המשחקים היותר טובים ומרתקים ששיחקתי (יש לו גם פס קול מדהים, עד היום אני מפזם אותו).

    אך אני לא משוכנע שכיום הוא היה עומד במבחן הזה כי מאז שיחקתי בהמון מעולים אחרים.

    רונן.

  3. 3

       | פורסם ע"י