הרשמה

קליף בלזינסקי מצדיק את מדיניות מיקרוסופט

אוהד שרוף של מיקרוסופט או צופה אובייקטיבי מהצד?

בשבועות האחרונים לקראת תערוכת E3, הסלימה המתיחות במלחמת הקונסולות כשמחלקות יחסי הציבור של סוני ומיקרוסופט התכוננו לחילופי מהלומות בזמן הכנס. במהלך הכנס סוני צברה יתרון משמעותי, בעיקר בזכות החלטות שנויות במחלוקת של מיקרוסופט וצעדים מגבילי לקוחות שסוני נמנעה מלקחת, ומיד לאחר הכנס חשיפות לגבי זיופים בהדגמות ה-XBO ריסקו את מיקרוסופט הלאה עד הנקודה שבה סקר דעת קהל אנונימי הראה ש-95% מהגולשים תומכים כעת בסוני ובפלייסטיישן 4.

ניצול הזדמנות או אהבת הלקוח?

האבק כבר התחיל לשקוע אחרי השבוע המטורף של E3 וקולות משמעותיים בתעשייה מתחילים להגיב ליחסי הכוחות החדשים במלחמה, ביניהם קליף בלזינסקי הידוע גם בשם CliffyB, מעצב משחקים אגדי שעבד על Jazz Jackrabbit, Unreal Tournament וסדרת Gears of War במהלך הקריירה שלו.

בלזינסקי טוען שבהתחשב בתקציבי הפיתוח והשיווק העצומים של סוני, אין לו כל ספק שגם לה יש הגנות בשרוול נגד העברה חופשית של משחקים משומשים ויד שניה. במהלך התערוכה סוני לא הצהירה חד משמעית דבר בנושא אך רמזה כי תאפשר סחר חופשי פחות או יותר במשחקים בין משתמשים המעוניינים להחליף או להעניק אותם אחד לשני, ולזה אומר בלזינסקי- אין סיכוי.

בחשבון הטוויטר שלו כתב CliffyB "אינך יכול להחזיק תקציבי פיתוח ושיווק גבוהים כל כך ובאותו זמן לאפשר שימו במשחקים משומשים או מושכרים. המספרים לא מסתדרים, אנשים." והוסיף מאוחר יותר "אני מוכן להתערב שלסוני יש (מנגנונים מגבילים דומים לשל מיקרוסופט) בשרוול והיא פשוט משחקת על ההתפוצצות האינטרנטית (נגד מיקרוסופט) בשביל יחסי ציבור חינמיים. סוני משחקת בכם!".

התוצאה חשובה מהכוונות

אם תשאלו אותנו, התוכן המוסרי של החלטות יחסי הציבור של סוני מעניין כקליפת השום- מה שמשנה באמת הוא ששתי חברות ענק שנלחמו ראש בראש במשך עשורים למדו תוך כמה ימים שהשוק והקהל שלהם משתנים, שהכוח שלהם גדל ושהחלטה שיכלה לעבור בלי טרוניות מיוחדות לפני שלוש שנים גורמת היום להתקפה תקשורתית שיכולה לחסל מותגים שלמים.

אף אחד לא באמת מאמין שה-XBO לא תמכור כלל, אבל לראשונה מזה עשור נראה שלסוני יש סיכוי להביס את מיקרוסופט במגרש הביתי שלה בארה"ב בזכות הצעדים השגויים שמיקרוסופט נקטה. האם סוני יכולה להרשות לעצמה לחזור בה? מה יקרה אם בעוד חודש ואחרי הצהרות כשל קליף סוני תחשוף תכונות מגבילות דומות לשל מיקרוסופט? באחת היא תאבד את יתרון הנקודות שצברה ב-E3 ותפסיד נקודות על ההסתרה, כך שגם אם כוונתה המקורית היתה להגביל, יכול מאוד להיות שדעת הקהל תכתיב את הטון בחודשים הקרובים.

בנוסף ראוי לציין ש-CliffyB הוא שותף ותיק של מיקרוסופט ואוהד ידוע של ה-Xbox לדורותיה, שהרי הוא היה אחראי במידה לא מבוטלת לפיתוחו של אחד ממשחקי הדגל של הקונסולה, Gears of War. בעוד האזהרות וההבחנות שלו ראויות ומבוססות בידע עצום, וסביר מאוד שלסוני יהיו מקורות הכנסה נוספים על חשבוננו במהלך חיי ה-PS4, במקרה הזה ה"תרגיל" היחצ"ני שקליף מייחס להם עובד לטובתנו.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:13 19.06.2013 | tomerc10 tomerc10

    מיקרוסופט חושבת שהיא סטים והיא יכולה לעשות מה שבא לה עם הקונים...הם לא מבינים שאפילו משחקים של סטים שהם סינגלפלייר אפשר להוריד מהאינטרנט.

  2. 2

    16:30 19.06.2013 | WarFox89 WarFox89

    הנה עוד זונה של מיקרוסופט מגן על האקס בוקס שלהם ...לא סובל אותו

  3. 3

    17:28 19.06.2013 | DPERI DPERI

    לגמרי מסכים איתו
    אין מצב שהקנוסולה של סוני כולכך לטובתנו
    ואני מאמין שהXBO היה יותר טוב למרות שנראה שהרוב הם סוני
    אבל אין מה לעשות.

    רק ימים יגידו וצוחק מי שצוחק אחרון לכן נחייה ונראה אולי אחרי הכל הPS4 הולך להיות הרבה יותר טוב מהXBO. ואולי לא....

  4. 4

    17:34 19.06.2013 | WarFox89 WarFox89

    מיקרוסופט עשו כל דבר אפשרי בכדי להדגיש שגיימרים לא מעניינים אותם והצרכן הוא במקום האחרון בישבילם ... מי שהולך לקנות X BOX זה לדעתי גיימר שלא מכבד את עצמו.

  5. 5

    18:58 19.06.2013 | yoavsh8 yoavsh8

    סוני הבינה שבעידן שבו המחשב הביתי יכול לשמש כקונסולה לכל דבר (כרטיס מסך טוב וחיבור HDMI יעשו יפה מאוד את העבודה)השוק רק נהיה קשה יותר.
    סוני שהפנימה הלכה והתגמשה וממש לא בגלל מייקרוסופט שתמיד הייתה צעד אחד פחות מהם.
    אז עם כל הכבוד לקליף אני מוכן להתערב איתו שאחרי ההכרזה של סוני על המחיר הזול, אי הצורך בחיבור לאינטרנט ושימוש חופשי במשחקי הקונסולה, זה רק עניין של ימים ספורים עד שמייקרוסופט תתקפל ותציב תנאים דומים.

  6. 6

    03:04 20.06.2013 | Bezo Bezo

    תראו תראו מי התעורר..
    M$hit הבינו שהם ירו לעצמם ברגל (יותר נכון התאבדו עם פצצת מימן) ושינו חלק מההגבלות שרק לפני שבוע הם פרסמו(שחלקם כבר ידענו יותר משבוע).
    http://news.xbox.com/2013/06/update

  7. 7

       | פורסם ע"י