הרשמה

השוואה: Steam Box לעומת קונסולות הדור הבא

המפרט של ה-Steam Machines פורסם, איך הוא נראה בהשוואה לחומרה של הקונסולות החדשות?

Valve פרסמו לאחרונה את המפרט המלא של דגמי ה-Steam Machine הרשמיים שיחולקו ל-300 בודקי הבטא ברי המזל. כאמור, בעתיד נוכל לרכוש מחשבי Steam גם מיצרנים חיצוניים וגם את המוצר הרשמי של Valve – זה במטרה להביא לצרכנים כמה שיותר אפשרויות וטווחי מחיר. המחשב\קונסולה של Valve יגיע בכמה מפרטים שונים על מנת לייצג כמה דרגות תקציב. אבל בואו נודה בזה – אתם לא באמת רוצים לראות רק את המפרט של ה-Steam Box, נכון? מה שאתם באמת רוצים זה לראות האם המחשב הזה יכול להשאיר אבק לקונסולות הדור-הבא, אז בואו נראה: מהם המפרטים האפשריים של ה-Steam Box ואיך הם נראים בהשוואה ל-PS4 וה-Xbox One?

קודם כל, בואו נדבר על המפרט של ה-Steam Box:

  • מעבד: נע בין מעבדי שתי-ליבות i3 ועד מעבד ארבע-ליבות מדגם i7-4770 של Intel.
  • כרטיס מסך: החלש ביותר הוא GTX 660, החזק ביותר – Nvidia Titan. כל הכרטיסים יגיעו עם 3 ג'יגה זכרון פנימי.
  • זכרון ראם: 16 ג'יגה DDR3
  • אחסון: כונן היברידי – 1 טרה (1,000 ג'יגה) על הכונן המכני ועוד 8 ג'יגה על כונן ה-SSD (עבור מערכת ההפעלה).
  • ספק כוח: ספק פנימי 450 וואט.
  • מימדים: למרות שעדיין לא ראינו את הקופסא עצמה, ידוע לנו שהמימדים הם 12.4/12/2.9 אינצ'.

אתר SideQuesting עשה עבודה נהדרת בהשוואה בין החומרות והביא לנו טבלה קטנה וממצה של חומרות ה-Steam Box, Xbox One, PS4 וה-Wii U. למרות שקצת קשה להשוות כשאנו לא יודעים מהו כרטיס המסך של ה-PS4 וה-Xbox One, סביר להניח שכרטיס ה-Nvidia Titan ואפילו ה-GTX 780 יהיו חזקים יותר מכרטיס המסך של הקונסולות. את התשובה הסופית נוכל לדעת רק במהלך החודש הבא, כאשר הקונסולות יצאו לשוק. מבחינת זכרון RAM, יש יתרון מובהק ל-Valve עם 16 ג'יגה מול 8 בקונסולות. מבחינת מעבד, נראה שהיתרון הוא בקונסולות: המעבד החזק ביותר למכשירי Valve הוא i7-4770 עם ארבע ליבות, ואילו הקונסולות נושאות מעבדי שמונה ליבות כאשר ל-Xbox One יש 12 יחידות עיבוד יעודיות ול-PS4 יש 18 כאלה. יחידות העיבוד הנוספות נועדו להתמודד עם אתגרי עיבוד ספציפיים כמו תווי פנים או אפקטים של תאורה. מבחינת שטח אחסון, ל-Steam Box יש יתרון עם כונן של טרה בייט מול כונן של חצי טרה לקונסולות.

מבחינת מחיר, אין ספק שמחשבי ה-Steam Box המתקדמים יותר יהיו יקרים בהרבה מהקונסולות. בהסתמך על מחירי החלקים, ה-Steam Box יעלה כ-1,500$ במפרט המקסימלי וכ-520$ במפרט המינימלי. בהשוואה ל-500$ של ה-Xbox One וה-400$ של ה-PS4, זה בהחלט לא נראה טוב ל-Valve. והנתון המעניין ביותר: נראה שה-Steam Box לא תהיה אלגנטית כמו שחשבנו ותתפוס יותר מקום מה-Xbox One וה-PS4. זה יסלח, כמובן, אם Valve יפציצו בעיצוב ויעברו את הסף הדי-נמוך שהציבו סוני ומיקרוסופט (במיוחד השניה).

אז עכשיו שאתם יודעים מה יחסי הכוחות בין ה-Steam Machines לקונסולות הדור הבא – איזה מכשיר יזכה להצטרף לסלון שלכם?

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:58 06.10.2013 | WarFox89 WarFox89

    " מבחינת מעבד, נראה שהיתרון הוא בקונסולות: המעבד החזק ביותר למכשירי Valve הוא i7-4770 עם ארבע ליבות, ואילו הקונסולות נושאות מעבדי שמונה ליבות כאשר ל-Xbox One יש 12 יחידות עיבוד יעודיות ול-PS4 יש 18 כאלה "

    I LOL'ED

  2. 2

    18:46 06.10.2013 | Aldor Aldor

    לקרוא לwii u קונסולת דור הבא זה פשוט עלבון.. המחשב שלי בן 3~ שנים ככה וגם כשקניתי אותו הוא לא היה מפלצת רצינית והוא עדיין מכפיל את הנתונים של הWII U העלוב הזה.. ועדיין לא מצאתי סיבה לקנות את הSTEAMBOX האלה, אם זה בגלל הSTEAMOS אז אני יכול פשוט להתקין אותו על המחשב שלי כי זה רץ על לינוקס וזה בחינם, כל הרכיבים של הSTEAMBOX הם רכיבים של מחשב שאני יכול פשוט להרכיב מחשב איתם..

  3. 3

       | פורסם ע"י