הרשמה

בגלל הטאבלטים: שוק ה-PC ממשיך לדעוך

מתכננים לשדרג את ה-PC? ישתלם לכם לחכות קצת

כל גיימר יודע שאנחנו נמצאים כעת בפני תקופה מאוד מעניינת – המעבר בין הדור הנוכחי לדור הבא. אם אתם חובבי קונסולות, שפר עליכם המזל -  שתי הקונסולות החדשות יעלו פחות בעת ההשקה מקונסולות הדור הנוכחי, וגם עם עליית המחיר המלווית בקניית הקונסולה בארץ – עדיין נצטרך לשלם הרבה פחות ממחיר של מחשב גיימינג (או לצורך העניין – כרטיס מסך חזק במיוחד). אם, מצד שני, אתם מתכוונים לדהור אל הדור הבא עם מחשב גיימינג – רוב הסיכויים הם שתצטרכו לשדרג את המחשב על ידי חומרה טובה יותר או החלפת החבר הישן במחשב חדש ונוצץ. אבל למרות שהפיתוי לשדרג עכשיו הוא גדול, נראה שישתלם לנו לחכות עד הרבעון הבא – כלומר תחילת 2014.

לפי מחקר חדש של אתר הכלכלה Gartner, מכירות המחשב ברבעון "החזרה לבית הספר" (מתחילת יולי עד סוף ספטמבר) ראו ירידה של 8.6%, הנפילה הכי חדה מאז המשבר הכלכלי ב-2008. הסיבה העיקרית לכך היא מכירות הטאבלט שממשיכות לעלות ולהחליף את המחשב השולחני. בנוסף, Gartner העלו השערה לפיה חלק גדול מההפסדים היו קשורים לתקופת המעבר המתרחשת כעת בשוק המחשבים, החל ממעבדי ה-Haswell החדשים שמתחילים להיכנס למפרטים ועד Windows 8.1 שצפויה לשפר במקצת את הגרסה המקורית והשנואה.

בארה"ב המצב דווקא לא כל כך גרוע וההערכה היא ששוק ה-PC  מתייצב מעבר לים וימשיך עם ירידה מתונה במקום צניחה. בשוק האירופאי והמזרח תיכוני אנחנו כבר רואים תמונה יותר קודרת – ירידה של 13.7% במכירות ה-PC שעלולה להחמיר עם השקת הקונסולות. למרות שהתנודות בשוק ה-PC נשלטות לרוב על ידי שוק הקז'ואל ולא שוק הגיימרים, לכל המרכיבים הללו יש השפעה ברורה על המחיר הסופי שאנחנו משלמים על כל מחשב שהוא, ומה אנחנו מקבלים עבורו.

אז מה כל זה אומר עבורנו? ביחד עם תקופת המעבר בגזרת החומרה והגברת המאמץ של היצרניות למכור יותר מחשבים כדי לייצב את השוק, הזמן המומלץ לרכישת מחשב או שדרוג חומרה בתקופה הקרובה הוא בתחילת 2014. אם מה שאתם מחפשים זה מחשב לשימוש בסיסי יותר – ייתכן ותוכלו למצוא "מבצעי חיסול" בחודשים הקרובים על המחשבים מהדור הקודם – כלומר עם מעבדי Ivy Bridge במקום ה-Haswell החדשים ו-Windows 8 במקום 8.1.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:42 10.10.2013 | sagimi sagimi

    מבחינתי כל המשחקים הבלעדיים הם כמו בני ערובה - שלם את הכסף עבור הקונסולה ורק אז תוכל לשחק! לצערי אני אשלם כי אני אוהב משחקים :)

  2. 2

    21:25 10.10.2013 | WarFox89 WarFox89

    ל-1, אתה קורבן של סחיטה.

  3. 3

    13:23 12.10.2013 | cleardark cleardark

    לא נמאס לכם להספיד את הPC כל שני וחמישי?

    שהקונסולות יקבלו משהו כמו STAR CITIZEN, דברו איתי.

  4. 4

       | פורסם ע"י