הרשמה

סיקור גולשים: Frontlines: Fuel of war

מאז באטלפילד 2142 לא פגשנו משחק עתידני שמשלב כל כך הרבה אלמנטים בחבילה אחת. אני כמובן מדבר על Frontlines: Fuel of War- מלחמה עתידנית בהחלט, אבל הגיונית לגמרי.

מלחמות עולם הם ז'אנר מוכר וידוע בעולם משחקי היריות, אבל משחק שמשלב כל כך הרבה אלמנטים וחידושים כמו זה לא ראינו כבר הרבה זמן. המשחק לוקח אותנו 20 שנה קדימה, לתקופה בה כדור הארץ מתחיל לאבד מהמשאבים שלו – ומאבד הרבה מהחשוב ביניהם, נפט. סכסוכים בנושאי דלק הם לא דבר חדש, אבל כשיש רק מקום אחד בעולם להשיג אותו, הקרב נהיה מכוער מתמיד.

אתה משחק לוחם ביחידת "הכלבים העזובים" של צבא ארצות-הברית. ביחד עם היחידה שלך, אתה נשלח למשימה באיזור שבין סין למזרח התיכון (אפגניסטן ואחיותיה) כדי להשיג את טיפות הנפט האחרונות. מה שאתה לא יודע, זה לא הולך להיות פשוט כמו שזה נשמע. זה לא קרב על דלק – זו מלחמת נפט עולמית.

שובו של המנוע המצליח

מנוע אנריל 3 בהחלט הצליח לפעור כמה פיות, אם זה ב-Rainbow Six Vegas או במשחקי הדגל שלו, Unreal Tournament 3 ו-Gears of war, וגם ב-FFoW הוא עושה עבודה מרשימה. אני חייב להודות שהגרפיקה פה לא מרשימה כמו במשחקים האפלים יותר של הדור החדש (הנ"ל) אבל עושה עבודה נהדרת בכל מה שקשור למנוע עצמו.

הפיזיקה נחמדה ביותר, וקירות, מחסומים, וגגות יכול להישבר וליפול מיריות והפגזות, משהו שאולי זכור לנו מ-Crysis אבל לאו דווקא ממשחקים אחרים של מנוע U3.

קטעי מעבר בגראפיקה מוסרטת ולא תוך משחקית משחקיות בהחלט עושים טוב למשחק. בקטעים האלו רואים את העיתונאי שהצטרף לצוות ומסקר את האירועים לאחר כל משימה, בהחלט מרתק ומרענן לראות את עצמך מככב בשידור לאחר שהרגת את אויבך בהצלחה.

אם מדברים על גרפיקה, הטשטוש המפורסם חוזר גם פה, גם הוא זכור לנו מ-Crysis, רק שהפעם הוא לא הורג את המחשב שלך, רק הופך את המשחק ליפה יותר בהגדרות הגבוהות. עם הטשטוש באות גם הפציעות שלך, שנראות אמיתיות יותר מתמיד. למרות שאתה צריך לנוח אולי 3 שניות כדי לחזור למצבך הקודם, כל הטשטוש והדם על המסך הופכים את החוויה לריאליסטית – והכי קרובה למוות שאפשר.

המקוריות חוגגת

פרונטליינס נותן כל כך הרבה יחסית לאחיו לז'אנר: הגיוון בחזיתות הקרב במדינות שונות (כן, זה היה ב-Call of Duty 4, אנחנו יודעים) שלא משאיר אותך תקוע בשטח ספציפי אחד או אחר, והרכבים המגוונים שמתאימים את עצמם למשחק בצורה מדוייקת להפליא– כי תודו, כל אחד היה רוצה להוריד צריח תצפית עם פגז של טנק.

אולי גולת הכותרת מבחינת חדשנות של הקרבות העתידיים הם ה-"Drones", מכונות שפועלות בשלט רחוק, רק שזו לא סתם מכונית על שלט. ממש לא.

ראשון, המסוק, שמרחוק אולי נראה כמו צעצוע, אבל הדבר הזה הוא מכונת הרג מאובזרת בטילים חזקים להפליא, בהתחשב בגודלו. מצד שני יש את הדאון הקטן, שלא עושה הרבה נזק בעצמו, אבל בלחיצה אחת המרחף הקטנטן הזה הופך לפצצה קטלנית, יותר חזק ממה שאפשר לדמיין. וכמובן יש גם את הרובוט, שנראה כמו רובוט לנטרול פצצות וסוחב בעצם מקלע על גלגלים.

למה כל הדברים האלה בעצם טובים כל כך? אתה יכול לשלוח אותם בלי לסכן אותך ואת הצוות שלך, והם עושים את העבודה בצורה כל כך יעילה, שאי אפשר להתעלם מהם.

לא כל יום פורים

המשחק הזה מקבל ממני את השבחים האלה, שאני לא רגיל לחלק, מכיוון שהוא קליל וכיף. אבל הוא רחוק ממושלם ולא מלוטש מספיק. אל תבינו אותי לא נכון - הוא נהדר, אבל גם לו יש פגמים, והם פוגעים ביכולתו להפוך למשחק כיפי שאפשר לשחק המון.

כפי שהזכרתי כבר. השיטה של "שב בצד 5 שניות ואתה יכול להרוג שוב" לא מיושמת פה בדרך נכונה. מדדתי כמה זמן לוקח להגיע מ"על סף מוות" ל-"כשר למהדרין", אם אתם מבינים למה אני מתכוון, וזה לוקח 2.5 שניות. זה לא מספיק. אולי המשחק לא ריאליסטי בעליל, אבל באמת, אנשים בעתיד לא עשויים מפלדה – במיוחד לא האנשים המוצגים במשחק. או שמא?

על מה אני מדבר? באותה מידה שקשה לההרג, גם קשה להרוג. הכוונות קופצות ואי אפשר לפגוע כמו שצריך. יש מגוון גדול של נשקים, אבל רובה הצלפים קופץ כאילו בעטת בו, והאויבים חוטפים כל כך הרבה כדורים בלי למות שאפשר לחשוב שירית עליהם מרשמלו חם.

והעתיד?

אני בהחלט רואה את המשחק הזה מתפתח למימדים של באטלפילד. אולי הוא לא יגיע לשם מהר, אבל המשחק שווה את זה. אני רואה את עצמי ממשיך לשחק בזה ואפילו מפתח את הזמן משחק שלי במולטיפלייר, המשחק מגוון, כיף, ונותן הרבה בחזרה לשחקן. אז למה אתם מחכים?

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:54 13.03.2008 | Amos Zchoot Amos Zchoot

    אחלה של סיקור. קצר וקולע.

  2. 2

    20:16 13.03.2008 | Zeev Zeev

    המשחק-בנוי-למולטי. מספיק עם הביקורות לSP

    האם תהיה סוף סוף ביקורת למשחק
    הרשת של frontlines, ולא מידע
    על הנשקים והשלבים. שכחת לציין
    שהאויב לא ממש חכם, ומתבצר ואף
    פעם לא תוקף.

  3. 3

    21:43 13.03.2008 | שי לאופגס שי לאופגס

    למגיב 2 (זאב)

    אם המשחק בנוי למולטי, אז
    שלא יתנו אופציה
    לסינגלפלייר. כל עוד (בכל
    משחק) מציעים פונקציה של
    סינגלפלייר, אז מן הסתם
    יש ציפייה שאכן חשבו על
    הפי'צר הזה.

  4. 4

    22:56 13.03.2008 | גל זוננפלד גל זוננפלד

    טענה לא נכונה

    משחק טוב צריך להיות טוב בשני
    התחומים. כתבתי על המולטיפלייר,
    אבל משחק טוב שיש בו סינגל
    פלייר רציני כפי שרואים פה,
    צריך להצטיין גם בסינגל, וגם
    במולטי.

  5. 5

    07:48 14.03.2008 | El Loco El Loco

    מה הקשר 2 ?!

    חח תחשוב בדוגמא הכי בסיסית.
    GTA SA . אתה עושה משימות ומשחק
    למעשה ב"סינגל".
    אבל אתה מוריד את הסאמפ, ומשחק
    במולטי פלייר.
    זה אותו עיקרון.
    פשוט ב-COD שמו לך את זה בלי
    הפאטצ', כמו גם ב-CS .

  6. 6

    12:20 14.03.2008 | Zeev Zeev

    דיברתי על המשחק שסיקרו פה

    לא על COD. לא על SA.
    הסינגל משעמם, אתה משחק שם לבד.
    כן הבוטים לא עושים כלום. סתם
    עומדים ויורים עליך.
    אם רושמים ביקורת, אז רושמים גם
    על משחק הרשת.
    וזאת הביקורת השניה באתר
    שרושמים על הסינגל.

  7. 7

    13:46 14.03.2008 | yahav55 yahav55

    אחלה של סיקור... נשמע משחק סבבה... אני ינסה אותו

  8. 8

       | פורסם ע"י