הרשמה

ביקורת סרט - Atari: Game Over

הסיפור המרגש מאחורי החיים, המוות והקבורה של "המשחק הגרוע אי פעם"

אין גיימר שלא חשב לעצמו פעם איך זה יהיה להיות מפתח משחקים בעצמו - להיות אחראי לחוויה של מאות עד מליוני שחקנים וליצור משהו באמת פורץ דרך. אבל האם חשבתם פעם איך הייתם מגיבים לו היו קוראים ליצירה שלכם "המשחק הגרוע אי פעם"? או גרוע מכל, מאשימים אתכם בנפילה הגדולה ביותר של תחום הגיימינג לדורותיו?

למצוא את המטמון

Atari: Game Over הוא סרט דוקומנטרי מקורי שיושק בקרוב (20.11) בחינם על קונסולת ה-Xbox הקרובה אליכם או באתר Xbox Video, והדרך הכי מלהיבה להגדיר אותו היא "מסע אינטנסיבי למציאת מטמון גיימינג ענק". אולם, Game Over הוא לא רק סיפור על אוצר חבוי אלא על התפתחות הגיימינג כפי שאנחנו מכירים אותו, ועל הגאולה של אחד המפתחים המוכשרים והמצליחים בהיסטוריה. הסרט מספר על "המשחק הגרוע בעולם"' - ET שיצא עבור קונסולת ה-Atari 2600 בשנת 1982. המשחק המבוסס על הסרט המצליח היה הכותר המצופה של השנה, אך התברר כמשחק קשה מדי ופשוט לא מהנה. לפי השמועה, כישלון המשחק היה כל חזק שחברת אטארי החליטה להפסיק את הפיתוח בתחום הגיימינג והביאה לתקופת שפל של שנים בהן לא יצאו משחקים חדשים לשוק המערבי. אטארי החליטה "לקבור" את תחום הגיימינג, באופן מטפורי ומילולי כאחד. האגדה מספרת שאטארי לקחה מליוני עותקים של המשחק הכושל ET וקברה אותם בניו-מקסיקו, ועם השנים נוצרה ההרגשה כי הכל סתם סיפור, שמועה ולא יותר מזה. יוצרי הסרט עקבו אחר הצוות האחראי על מציאת המיקום המדוייק של המטמון ותהליך החפירה המאתגר, אך הסיפור המעניין יותר טמון ב"גיבור" הסרט: המפתח הווארד סקוט וורשו (Howard Scott Warshaw).

מכוכב עולה לפנים של הכשלון

הסיפור של וורשו הוא לא פחות ממדהים: המהנדס האגדי הזה היה אחד ממפתחי המשחקים הראשונים בהיסטוריה. בתקופה שבה משחקים היו נוצרים על ידי אדם אחד או צוות מצומצם, וורשו הוכיח את עצמו כעילוי בתחום הפיתוח והיצירה, והביא לשוק 8 משחקים שמכרו מעל מליון עותקים כל אחד. וורשו הוא גאון שחצן במיוחד (גם בצילומים מצעירותו וגם היום), ואולי היהירות היא זו שגרמה לו לקחת אתגר גדול מדי: ליצור את אחד המשחקים המצופים של השנה בחמישה שבועות בלבד. הסרט המצליח ET היה אמור לקבל את השקת המשחק בדיוק בזמן לחג המולד, מה שהשאיר לוורשו ולצוותו פרק זמן מצומצם מאוד ליצור משהו מדהים. לאחר ההשקה, המשחק התברר ככישלון וזכה לימים לתואר המפוקפק "המשחק הגרוע בעולם".

מה שיפה בסרט זה שלאט לאט התמונה מתבהרת וחושפת סיפור קצת אחר מהאגדה האורבנית על "הקבורה של ET". עם הזמן אנו מגלים שאולי הכינוי "המשחק הגרוע בעולם" היה קצת לא במקום. אולי המשחק והמפתח ספגו הרבה יותר אש ממה שהגיע להם. ואולי מעל הכל, הסיפור האמיתי ב-Atari: Game Over הוא על תעשיית הפיתוח האכזרית והקהל שתמיד דואג להזכיר למפתחים מתי העבודה שלהם לא מספיק טובה.

איך שלא תסתכלו על זה, Atari: Game Over הוא סרט חובה לכל גיימר שלוקח אותנו אל המקורות של הגיימינג ומצליח לעשות זאת בדרך נעימה, מבדרת ולעתים אף מרגשת. ובנוסף לכל - הוא לגמרי בחינם! Atari: Game Over יהיה זמין החל מה-20 לנובמבר על קונסולות ה-Xbox ובאתר xboxvideo.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י