הרשמה

[עדכון]: כך Steam התחמקה מהחזר כספי לאירופאים

ההסכם החדש לא יאפשר לשחקנים להחזיר משחק שנרכש

[עדכון]: אחרי קריאה מעמיקה של התקנון ובדיקה של אתר VG247, התקנה החדשה לא נועדה לאפשר לצרכנים באיחוד האירופי לקבל החזר על משחקים עד 14 יום מהקניה, אלא בדיוק להפך. החל מהיום, שחקנים מהאיחוד האירופי יהיו מחוייבים בסימון סעיף מיוחד שהוא למעשה ויתור על הזכות לקבל החזר כספי. ללא סימון הסעיף, לא ניתן לבצע את הרכישה,

כולנו אוהבים את פלטפורמת המשחקים Steam, ואנחנו אוהבים אותה כל כך שלמדנו להכיר את המדיניות הנוקשה של Valve בתור עובדה. למשל, האם ידעתם של-Steam יש זכות להסיר משחקים מהספריה שלכם או להפסיק את התמיכה בהם, למרות ששילמתם מחיר מלא על אותו משחק? חוק נוסף במדיניות של Steam גרם למחאה רצינית באירופה בשנתיים האחרונות: על פי החוק של האיחוד האירופי, ניתן להחזיר כל מוצר שנרכש תוך שבועיים ממועד הרכישה ולקבל החזר כספי מלא. אותו חוק, אגב, יושם גם בישראל בשנים האחרונות אך עם יותר הגבלות נגד הצרכן ופחות בהירות כלפי תכנים דיגיטליים.

השבוע, אחרי לחצים רבים והאיום של תביעה יצוגית נגד Valve, יושמה תקנה חדשה התקפה רק עבור משתמשי Steam במדינות האיחוד האירופי (סעיף 3 בעמוד התקנון). כל לקוח יהיה זכאי לחזור בו מרכישה דיגיטלית תוך 14 יום מהרכישה ללא שום הצדקה או שאלות, ובמהלך השבועיים האלה העסקה לא תיחשב ל"סופית". נראה כי משתמשים יקבלו שדה חדש במעמד הרכישה שיאפשר להם "להביע שביעות רצון", מה שיאפשר ל-Valve לסגור את העסקה מוקדם יותר. בתור ישראלים אנחנו לא יכולים ליהנות מהשינוי הגדול הזה לטובת הצרכן, וזה די מובן ש-Valve בחרה שלא ליישם אותו על יתר המדינות.

קרה לכם פעם שרציתם לקבל החזר כספי על משחק שרכשתם? ספרו לנו בתגובות!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:19 18.03.2015 | WarFox89 WarFox89

    הם הולכים להפסיד הרבה כסף. אנשים ישחקו שבוע וחצי ואז יבקשו החזר כספי על כל משחק.

  2. 2

    14:23 18.03.2015 | FeyZ FeyZ

    מהלך חכם, יש אנשים שינצלו אותו לרעה ואול זה יגרום להוספת תקנות חדשות במערכת עצמה.
    כמו זמני משחק בהם אין אפשרות יותר לקבל החזר וכו׳.

  3. 3

    22:49 18.03.2015 | Hollow Hollow

    בגלל זה תמיד עדיף לקנות משחקים על דסקים

  4. 4

       | פורסם ע"י