הרשמה

דיווח: Konami מפגינה יחס משפיל לעובדים

משהו רע קורה במשרדי Konami

מעקב ברשתות החברתיות, "שיבוצי תפקיד" משפילים לעובדים סוררים ומצלמות בכל פינה - ככה זה לעבוד עבור ענקית המשחקים היפנית

כבר יצא לנו לעסוק בעבר על יחס משפיל לעובדים בתעשיית המשחקים (כמו עם מקרה #RyseFacts) אבל הדיווח שצף היום עובר כל גבול. אתר החדשות היפני Nikkei פרסם היום תחקיר חריף (שתורגם על ידי Kotaku) שחושף יחס מחפיר לעובדים בחברת Konami. לפי החשיפה, מצטייר כי Konami מתייחסת לעובדים שלה כמו לאסירים ומפגינה התנהגות פרנואידית במיוחד. הדיווח העלה כמה נקודות מטרידות:

  • אולפן Kojima Productions (שכבר לא מונהג על ידי היוצר הידאו קוג'ימה), ידוע עכשיו פשוט בתור "מחלקת ייצור מספר 8", וכל המחשבים באותה מחלקה אינם מחוברים לאינטרנט ויכולים לתקשר רק בתוך הרשת הפנימית.
  • עובדים שיוצאים מהמשרדים להפסקת צהריים מחוייבים בהחתמת כרטיס ובמידה והם לא חזרו לעבודה בזמן - השם שלהם מוכרז ברחבי החברה.
  • יש מצלמות המפוזרות במשרד שלא נועדו לצרכי אבטחה אלא לצרכי מעקב אחר העובדים.
  • לרוב העובדים ב-Konami אין כתובת מייל מוסדרת וקבועה - מי שמתעסק עם קשרי חוץ, יח"ץ וכו' הם העובדים היחידים בעלי כתובת קבועה, וכל שאר העובדים מקבלים כתובת המורכבת מאותיות וסימנים אקראיים, המתחלפת כל מספר חודשים. נראה כי זו שיטה שנועדה להקשות על "ציידי ראשים" בתעשיית המשחקים.
  • ואולי הדיווח הכי מרתיח: מפתחי משחקים ב-Konami שכבר איבדו יעילות בעיני החברה מקבלים "שיבוץ מחדש" לתפקידים נמוכים כמו אבטחה, נקיון ועובדי-פס במפעלים. זה כולל גם עובדים בכירים שעבדו על משחקים גדולים ומוכרים של Konami ומצאו את עצמם כעובדים בפס יצור.
  • Konami עוקבת אחר עובדיה ברשתות החברתיות: לאחר שעובד לשעבר פרסם פוסט בפייסבוק כי הוא עוזב את Konami, עובדים נוכחיים שעשו לייק קיבלו "שיבוץ מחדש" בתוך החברה.

אין ספק ש-Konami עוברת כיום כשל רציני בפיתוח משחקים וייתכן שעתידה כמפיצת משחקי AAA נתון בספק: ראינו את זה עם Pro Evolution Soccer שהצליחה לעקוף את המתחרה Fifa לפני עשור ומאז איבדה את כל היתרון עד להתרסקות של היום; וגם עם Metal Gear Solid V והפיטורים של הידאו קוג'ימה; וכן, גם עם Silent Hills שנראה כמו אחד הפרוייקטים הגדולים של השנה ונפל על חוסר הסכמה בין קוג'ימה ודל-טורו מול Konami.

מה דעתכם על הדיווחים מתוך Konami? האם יש קשר לדעתכם בין היחס לעובדים והתוצר הסופי שמגיע לגיימרים?

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:30 03.08.2015 | שרון שרון (אורח)

    או בקיצור - "יפנים"

  2. 2

       | פורסם ע"י