הרשמה

Gamescom 2015 - סיכום מסיבת העיתונאים של Microsoft

Quantum Break, Scalebound, Dark Souls 3 וזאת רק ההתחלה. כל הטריילרים וההכרזות מהאירוע של מיקרוסופט!

ראינו לא מעט טריילרים ומשחקים מבטיחים, אבל כוכבת הערב במסיבת העיתונאים של מיקרוסופט היתה Windows 10

כנס הגיימינג Gamescom נפתח היום בקולון שבגרמניה עם מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט. המתחרה סוני העדיפה לשמור את ההכרזות שלה לכנס אחר, כך שמיקרוסופט זכתה אוטומטית בתואר "האירוע המרכזי של גיימסקום". למי שלא מכיר, גיימסקום נחשב לכנס הגיימינג השנתי השני בגודלו אחרי E3, ובניגוד ל-E3 הוא כנס שפתוח לקהל הרחב ולא סגור רק לעיתונאים ואנשי התעשיה. מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט היא צעד די אמיץ: היא יצאה ממגרש הבית שלה והלכה לדבר עם הקהל האירופאי - שלפי הסטטיסטיקה מעדיף את ה-PS4 על פני ה-Xbox One בפער בלתי נתפס לטובת סוני. אז איזו בשורה הביאה את סוני לקהל האירופאי ולגיימרים בכל העולם? בואו נתחיל.

Windows 10

אז באופן טבעי וצפוי לחלוטין, מיקרוסופט הקדישה את מסיבת העיתונאים פחות ל-Xbox One ויותר ל-Windows 10, מערכת ההפעלה החדשה שיצאה ממש בימים האחרונים. אחד הפיצ'רים הנחמדים שהוצגו הוא תוכנת ההקלטה הייעודית ווינדוס 10, שתעזור לכם להקליט גיימפליי בלחיצת כפתור ותומכת ב-Steam וב-League of Legends. ווינדוס 10 רוצה להפוך למערכת ההפעלה הכי טובה לגיימרים וזה קורה בשתי זירות עיקריות:

  • חיבור עם ה-Xbox One הכולל Cross-Buy (קנה את המשחק פעם אחת וקבל אותו לשתי הפלטפורמות), Cross-Save (הפסיקו לשחק על ה-Xbox One והמשיכו בדיוק מאותה נקודה בווינדוס 10) ואפילו Cross-Play (שחקני Xbox יכולים לשחק עם ונגד שחקני ווינדוס 10). זה אומר שאם יש לכם Xbox One אז שווה לעבור לווינדוס 10 ולהפך.
  • DirectX 12 שיגיע בהמשך ויהפוך משחקים תומכים ליפים יותר יותר ואף יעזור לשפר את הביצועים. כאן הפניה היא יותר לגיימרים הנאמנים של ה-PC שרוצים את הביצועים גבוהים מהמשחקים שלהם, והבלעדיות של DirectX 12 תבטיח שהם יצטרכו לעבור לווינדוס 10.

חדש ב-Xbox One - תאימות לאחור, צ'אטפאד והקלטת תכני טלויזיה

הרבה צרכנים עדיין לא מבינים את החשיבות העצומה של תאימות לאחור בדור הנוכחי. במקום לקנות גרסת רימייק כושלת ב-40$ למשחק שנראה סבבה לגמרי בגרסתו המקורית, החל מנובמבר הקרוב נוכל להכניס את הדיסק (או להוריד אם זה רכישה דיגיטלית) של מאות משחקי Xbox 360 נתמכים ל-Xbox One ולהתחיל לשחק. רק היום בצהריים גילינו ש-Gears of War Ultimate, ששיחזר רק משחק אחד מתוך ארבעה, יכלול את כל ארבעת המשחקים בגרסת ה-Xbox 360 להורדה לגמרי בחינם.

ה-Xbox One יצאה לשוק עם פיצ'ר מעניין - שקע HDMI In המאפשר לנו לחבר את הממיר של הטלויזיה ולצפות בתכנים דרך הממשק של הקונסולה. בארצות שנתמכות על ידי שירות ה-OneGuide (כלומר במקומות שהם לא ישראל) נוכל להקליט תכנים טליזיונים בדיוק כמו שאנחנו עושים עם הממירים המקליטים של Hot ו-Yes, וגם לעשות זאת מרחוק דרך ווינדוס 10. נוכל גם לגשת לתכנים האלה בתוך הרשת הביתית ולצפות בהם דרך ווינדוס 10.

הוכרז גם על Chat Pad - מקלדת המותאמת לבקר ה-Xbox One שהופכת את מלאכת ההקלדה לנוחה יותר. הצ'אטפאד מאוד דומה לקודמו מה-Xbox 360, רק שהפעם הוא מגיע עם תמיכה מלאה בווינדוס 10, מה שעשוי להקל על שליטה על המחשב מרחוק. המוצר יושק כבר בנובמבר הקרוב, אבל איכשהו מיקרוסופט לא הזכירו את בקר ה-Elite והמתאם האלחוטי של בקר ה-Xbox One לווינדוס 10. שני המוצרים עדיין לא קיבלו תאריך יציאה קונקרטי ויהיה נחמד לדעת מתי הם יגיעו לשוק.

Quantum Break

המשחק הראשון שהוצג הוא דווקא אחד הכותרים הבודדים שלא יגיעו לווינדוס 10, והוא בהחלט אחד הכותרים הכי מסקרנים בסביבה. על Quantum Break שמענו עוד בהכרזה הראשונית של ה-Xbox One ב-2013 ומאז ראינו אותו רק במקרים בודדים של חשיפות קטנות. זה היה מדאיג לרגע אבל יוצרי Max Payne המשיכו עם התוכנית השאפתנית לחבר את המשחק עם סדרת טלויזיה, שתגיע על הדיסק ותחחבר ישירות לאירועי המשחק. ויש גם תאריך יציאה!

Quantum Break יושק ב-5 לאפריל 2016.

ראינו עוד קצת מהמשחקיות שמזכירה לנו את Max Payne רק בצורה מוגזמת לגמרי: יריות מגוף שלישי כשלדמות שלנו יש המון יכולות של תמרון, עצירה ועיוות של הזמן. נוכל למשל ליצור "בועת זמן" מסביבנו כדי לעצור כדורים, להאט את הזמן כדי להתרחק מקו האש או לכלוא את האויבים שלנו בעיוות זמן.

לבסוף, קיבלנו הצצה לסדרה הטלויזיונית שתגיע עם המשחק ונראה שהם לא חסכו בשחקנים: אל הבמה עלה שון אשמור (שמוכר בתור "איש הקרח" בסרטי אקס-מן) ובטריילר זיהינו עוד כמה שחקנים שאנחנו אוהבים כמו איידן גילן ("פיטר בייליש" במשחקי הכס) ולאנס רדיק (ששיחק ב"פרינג'", "הסמויה" ועוד).

Crackdown 3

מנהל הפיתוח של Crackdown 3 ב-Reagent Games הציג טריילר משחקיות ראשון למשחק ההמשך בסדרת העולם-פתוח המופרעת, אבל לא לפני שהוא הבטיח שהמשחק "ישנה לחלוטין את הדרך בה אנו משחקים". אחרי צפיה בטריילר אנחנו לא ממש מסכימים איתו אבל היי! המשחק מבטיח אווירה 100% ניתנת-לריסוק מה שאומר שאנחנו יכולים ללכת לכל בניין ופשוט להפיל אותו. תפילו את השכונה אם בא לכם! העיר בה המשחק יתרחש נשלטת על ידי מספר ארגוני פשע, ונוכל להשפיע על מאזן הכוחות בדרכים שונות, קצת כמו ב-Shadow of Mordor. למרות שהמשחק נמצא במצב פיתוח מאוד מוקדם, היה קשה להתעלם מהעובדה שהוא פשוט לא נראה טוב... ואנחנו לא בטוחים ש-100% בניינים שבירים מצדיקים גרפיקה מהעשור הקודם. גם Crackdown 3 יושק בלעדית ל-Xbox One ובינתיים אין תאריך יציאה.

Scalebound

אתם כבר אמורים לדעת שיש לנו חולשה למשחקים של Platinum, ו-Scalebound הוא בהחלט הפרוייקט הכי שאפתני שלהם עד כה. בהדגמת המשחקיות הראשונה שנחשפה, נחשפנו לגיבור המשחק - או לפחות לאחד הגיבורים: לוחם צעיר שהחבר הכי טוב שלו זה דרקון אימתני. המשחק ישמור על האווירה הקלילה וההומוריסטית-לייט של Platinum אך הוא יהיה יותר מורכב ממשחק האקשן הממוצע עם אלמנטים של משחקי תפקידים וטקטיקה בעבודה עם הדרקון. אפשר למשל לשלוח אותו לטפל באויבים מסוימים, לשבור עצמים ועוד. נראה כי נוכל להילחם על או ליד הדרקון, אך בסרטון משחקיות השחקן נלחם רק לצד הדרקון שלו. לקראת סוף ההדגמה אנו מגלים שבקרבות מסוימים נוכל לצרף עד 3 שחקנים נוספים בסגנון שמזכיר קצת את Dark Souls. אחרי כל ההייפ אנחנו חייבים להגיד שלא התרשמנו מהמשחקיות, שנראית מסורבלת ואיטית מדי בסטנדרטים של Platinum. נקווה שהתוצר הסופי לא יאכזב.

Scalebound יושק בלעדית ל-Xbox One בתקופת החגים של 2016.

Dark Souls 3

סוף סוף אנחנו מקבלים הצצה ראשונה למשחק התפקידים המזוכיסטי הבא של From Software. הטריילר הראה לנו שיפור משמעותי לגרפיקה המיושנת של Dark Souls 2, אבל מההתרשמות שלנו הוא עדיין לא נראה טוב כמו Bloodborne שיצא בלעדית ל-PS4.

Dark Souls 3 יושק ב"תחילת 2016" לפלטפורמות הדור הנוכחי.

Killer Instinct

משחק המכות של ה-Xbox One סיים לא מזמן את העונה השניה שלו, והוכרז חגיגית כי המשחק זוכה גם לעונה שלישית! העונה החדשה כבר התחילה למעשה עם ההוספה המפתיעה של Rash, הקרפד הלוחם מסדרת Battle Toads, שזמין כבר עכשיו בתוך המשחק. אגב איך זה שהקרפדות האהובות מופיעות בכל מקום אפשרי חוץ מבמשחק משל עצמן? בכל אופן, Killer Instinct יגיע לווינדוס 10 עם תמיכה מלאה ב-Cross-Play, Cross-Save ו-Cross-Buy. זה אומר שאם עשיתם רכישות בגרסת ה-Xbox One, הן יישמרו לכם בגרסת ווינדוס 10 ותוכלו אף לשחק עם ונגד שחקנים מהפלטפורמה השניה.

אינדי והרבה ממנו!

מיקרוסופט התחייבה להשיק כמות מוגברת של משחקי אינדי בחודשים הקרובים, וכצפוי כל המשחקים שהוצגו - יגיעו גם לווינדוס 10 אם זה בהשקה מקבילה או לאחר תקופת בלעדיות של ה-Xbox One. ראינו את We Happy Few שלוקח אותנו לעיר בריטית מלאה במשוגעים על סמי הזיה; את Thimleweed Park שמחזיר את הקווסטים של פעם אבל על אמת, וכמובן את משחק ההישרדות עמוס-הדינוזאורים ARK.

Homefront: The Revolution

בעולם פוסט-אפוקליפטי בו אמריקה היא ארץ כבושה, אנו משחקים בתור לוחמי הגרילה שמנסים להפיל את השלטון החדש ולהשתלט על ארה"ב מחדש. אם לומר את האמת, בגזרת המשחקיות לא ראינו שום דבר מעבר לסטנדרט של משחקי יריות, אבל החלק המעניין הגיע עם משימת הקו-אופ לארבעה שחקנים.

במשימת ה-4 שחקנים שנחשפה, כל אחד מהשחקנים "נזרק" בנקודה אחרת לגמרי במפה וקיבל משימה שעליו לבצע. הקטע המעניין הוא שכל שחקן עובד למעשה בחלק אחר מפה אבל יש עליו לחץ לסיים את המשימה מהר, לא להיכנס לצרות ושהכל ילך חלק. בחלק המקרים נצטרך לבקש עזרה מחברי הצוות שיעזרו לנו בצליפה במטרות, משיכת תשומת הלב של האויבים וכו'.

Halo 5: Guardians

אז בואו נתחיל מהפרט הכי עסיסי: גרסת המולטיפלייר של Halo 5 תגיע אלינו ב-27 לאוקטובר השנה ועדיין לא ידוע מתי נקבל את הקמפיין העלילתי המלא. הוצג לנו משחק ראווה בין שתי קבוצות מובילות ב-Halo והוכרז כי נוכל לרכוש מהדורה מיוחדת של ה-Xbox One באוקטובר עם עיצוב של Halo 5 ועותק של המשחק.

Halo Wars 2

רגע יש עוד משחק של Halo בתכנון? כשנציגת 343 דיברה על ספין-אוף חדש בעולם של Halo קיווינו בכל הכוח שלא מדובר בעוד Spartan Assault, ואכן הם הפתיעו עם כותר ההמשך המבוקש למשחק האסטרטגיה שיצא במקור ל-Xbox 360. בינתיים קיבלנו רק טריילר סינמטי בלי הצצה למשחקיות, אבל החדשות הטובות הן ששחקני ווינדוס 10 יוכלו סוף סוף לטעום קצת Halo. עדיין, היינו שמחים לשמוע ש-The Master Chief Collection או אפילו Halo 5 יגיעו גם הם לווינדוס 10.

Rise of the Tomb Raider

המשחק שהפך לכותר "בלעדי" של ה-Xbox One קיבל הדגמת משחקיות שהראתה לנו איזורים מיוערים ומדבריים - חדשות טובות למי שחשש שכל המשחק יתרחש באיזורים מושלגים. הראו לנו משחקיות שכללה התגנבות ולוחמת גרילה שהופכת את לארה למתנקשת מן המניין. התוצאה היא משחק שמזכיר באופן מחשיד את Far Cry 3 ו-4 ומשחקיות בנאלית שתראו כמעט בכל כותר עולם-פתוח. אז מצד אחד נוכל לחקור מפות הרבה יותר גדולות מבכל משחק אחר בסדרה, אבל מצד שני במקום לפתור חידות קדומות ולהילחם נגד איתני הטבע - נצטרך לבלות את זמננו בכיבוש מוצבים צבאיים.

Rise of the Tomb Raider יושק ב-13 לנובמבר עבור ה-Xbox One, בתחילת 2016 ל-PC ובסתיו 2016 ל-PS4.

Forza 6

אחרי שעניין העולם-פתוח לא לגמרי הוכיח את עצמו במשחקי המירוצים של הדור הנוכחי, נראה שהיעד הבא הוא פשוט להתמקד בחוויה מציאותית וגרפיקה פוטו-ריאליסטית. ראינו את זה עם התמונה המרשימה של Need for Speed ועכשיו עם Forza 6 - המשחק שמובטח להחזיק בגביע "סימולטור המירוצים הטוב ביותר בדור הנוכחי", לפחות עד שסוני תביא את הכותר הבא של Gran Turismo. המשחק יושק עם לא פחות מ-450 מכוניות וירוץ ברזולוציה של 1080p ב-60 פריימים לשניה - הישג מרשים ל-Xbox One.

Forza 6 יושק בלעדית עבור ה-Xbox One ב-15 לספטמבר.

בסיכום לא הכנסנו כמה ממשחקי הצד-שלישי שהוצגו כמו Just Cause 3 ו-Rainbow Six Siege ועליהם כנראה נשמע ונראה עוד בימים הקרובים בגיימסקום.

אז מה אתם חושבים על מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט? האם תשקלו לעבור לווינדוס 10 בזכות המשחקים הבלעדיים שיגיעו אליה? ספרו לנו בתגובות!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:03 04.08.2015 | yoniy78 yoniy78

    אין על ps4

  2. 2

    22:04 04.08.2015 | yoniy78 yoniy78

    סוני מספר 1

  3. 3

    01:58 05.08.2015 | מישהו מישהו (אורח)

    אם רק היה לי כסף לאקסבוקס וואן :'(

  4. 4

    03:49 05.08.2015 | KOJIMA KOJIMA (אורח)

    בהחלט נראה מעניין.
    אני הכי מחכה לDARKSOULS 3,לפי איך שזה נראה הוא נראה יותר כמו BLOODBORNE(למרות שעדיין לא שיחקתי בו) ולא כמו המשחקים הקודמים.

  5. 5

    10:08 05.08.2015 | שרון שרון (אורח)

    PS4Life

  6. 6

    10:40 05.08.2015 | ron77 ron77 (אורח)

    הם הוציאו את W10 ובלי הודעות על הסבה של משחקי X BOX למחשב

  7. 7

       | פורסם ע"י