הרשמה

בואו נשחק Starcraft 2: Legacy of the Void

אור מנטש מנסה ללמוד מחדש איך משחקים סטארקראפט עם משימת הפרולוג מתוך Whispers of Oblivion

5 שנים אחרי ששיחק לראשונה ב-Starcraft 2, אור מנטש חוזר למשחק עם הפרולוג של הפרק השלישי במשחק, Legacy of the Void

אי שם ב-2010 מצאתי את עצמי מכור למשחק האסטרטגיה הכי חם בסביבה: Starcraft 2. כמו שבליזארד יודעת לעשות הכי טוב, סטארקראפט 2 הגיע אלינו אחרי שנים ארוכות של ציפיה והתוצאה בהחלט היתה שווה את ההמתנה. המשחק תוכנן מהרגע הראשון ככותר המחולק לשלושה: Wings of Liberty שמתמקד בגזע ה-Terran (בני האדם), Heart of the Swarm שמתמקד בגזע ה-Zerg ובקרוב (חודש דצמבר אם לא יהיו עיכובים) יגיע החלק השלישי - Legacy of the Void המתמקד בגזע ה-Protoss. כדי לרכך קצת את ההמתנה ולתת למעריצים טעימה ממה שהולך לבוא, בליזארד חילקה צ'ופר נחמד לכל מי שהזמין את המשחק מראש: גישה מוקדמת לבטא עם היחידות החדשות של המשחק, ולפרק פריקוול מיוחד שנקרא Whispers of Oblivion הכולל 3 משימות בלעדיות ויהיה זמין בהמשך הדרך לגמרי בחינם לכל השחקנים (גם מי שלא רכש שום כותר של Starcraft 2).

אז אחרי 5 שנים שלא נגעתי ב-Starcraft 2, שמחתי לגלות ש-Whispers of Oblivion עושה דבר אחד ממש ממש טוב: מלמד את השחקנים מחדש איך לשחק Starcraft 2. אני מניח שבליזארד חשבה בדיוק על זה וניסתה לעורר את התיאבון של השחקנים, כי שחקנים מושחזים שרגילים לשחק נגד יריבים ברשת כנראה לא יגלו אתגר או ערך רב במשימות אלה.

בסרטון המשחקיות מאת עבדכם הנאמן תוכלו לראות אותי עובר (או לפחות מנסה לעבור) את המשימה הראשונה בדרגת הקושי Normal, והקושי בהחלט קיים אם התהליך כולל להיזכר מה כל מבנה עושה, מה הדרך היעילה והנכונה לנייד יחידות, איך מנהלים את המשאבים ביעילות וכו'. שלא תבינו לא נכון - זה לא שאי פעם הייתי שחקן מוצלח במיוחד ב-Stacraft 2, אבל עד שסיימתי את משימות הפרולוג למדתי הרבה שיעורים מחדש, כמו למשל שזה ממש לא יעיל לקחת הרבה יחידות עם מהירות תנועה שונה ולשים אותה על אותה קבוצת שליטה. הרבה יותר נכון לחלק את הקבוצות לפי היחידה (קבוצה בלעדית ל-Zealots, קבוצה בלעדית ל-Colossus) או לפי המטרה שאתם מנסים להשיג (קבוצה בלעדית ליחידות נגד-חיילים, קבוצה בלעדית ליחידות נגד-אוויר).

במשימה הראשונה אנו מתחילים עם בסיס בנוי ועלינו להתקדם עם היחידות שלנו לאורך המפה כדי להציל את חברינו השבויים על ידי ה-Terran - כל זה בזמן שה-Zerg תוקפים את ה-Terran ומשמידים כל דבר בדרכם. המשימה הראשונה מזכירה לשחקנים איך בונים ומניעים יחידות, ובאופן מאוד מכוון (לפחות לדעתי) - לא צריך להתעסק עם יחידות אוויריות; במשימה השניה אנו נזרקים למים יותר עמוקים ועלינו לבנות בסיס, לצבור כוח ולאסוף את משאב ה-Vespene רק כשהוא יוצא מבטן האדמה (בלי האפשרות להסתמך על חציבת המשאב היקר); לבסוף, במשימה השלישית אנו שולטים על רק על הגיבור Zeratul ולומדים את השיעור הכי מתקדם וחשוב ברמות הגבוהות של סטארקראפט - ניהול מיקרו והיתרונות העצומים של הפעלת יחידות באופן "ידני" במקום פשוט לתת לקרב להתרחש.

אחרי הכל, Whispers of Oblivion הגביר את ההייפ שלי לקראת Legacy of the Void ואפילו נתן לי כמה שיעורים שיכינו אותי טוב יותר לקמפיין הראשי.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:01 24.08.2015 | איתמר איתמר (אורח)

    צפיתי ואהבתי! תודה על הביקורת! :)

  2. 2

    19:35 24.08.2015 | phoenix phoenix (אורח)

    בתור אחד שעדיין צופה במשחקי סטארקראפט של שחקני פרו, אני מוכרח לציין שהסרטון הזה היה פשוט כואב לצפייה.

  3. 3

       | פורסם ע"י