הרשמה

כך Bungie הרסה את היחסים עם המלחין של משחקי Halo

איך קרה שהיא פיטרה את אחד המלחינים הטובים ביותר בתחומו? סיכום מאבק משפטי של שנה וחצי

המלחין האהוב ועטור הפרסים מרטי אודונל סיים השבוע מאבק משפטי של שנה וחצי נגד Bungie. מה קרה שם ולמה הוא פוטר מלכתחילה?

לפני שנתחיל לפרט כאן על הסאגה שליוותה את המלחין האגדי מרטי אודונל בשנה וחצי האחרונות, הנה קטע מוזיקלי קצר שיכניס אתכם למצב הרוח המתאים.

הקטע שאתם שומעים עכשיו, ביחד עם יתר הקטעים שהרכיבו את פס הקול של טרילוגיית Halo, הפך עם השנים לאחד האלמנטים הכי מזוהים עם הסדרה. האדם שעומד מאחורי הגאונות הזו הוא מארטי אודונול (Marty O'Donnell), מלחין ותיק בתעשיית הגיימינג ואחד המקימים של חברת Bungie. מוקדם יותר השבוע הגיע לתומו מאבק משפטי ארוך שבסופו נקבע על ידי בורר כי אודונל פוטר שלא כדין, וכי לא היה ל-Bungie שום זכות לגזול ממנו את המניות בחברה. עכשיו משהמאבק הסתיים, עורך דינו וחברו הטוב של אודונל פירסם פוסט מרתיח שגורם ל-Bungie להיראות כמו עוד תאגיד מרושע בלי שמץ של אנושיות. הפוסט הוא אומנם חד-צדדי לחלוטין ולא מתייחס למניעים של Bungie, אבל מספיק להסתכל על העובדות הקרות כדי להבין שקרה פה עוול לא קטן.

הכל התחיל, באופן בכלל לא מפתיע, עם החלטה שנויה במחלוקת של חברת האם - Activision - לקראת ההשקה של Destiny. ההחלטה היתה ש-Activision היא תהיה זו שתפיק את הטריילר הרשמי למשחק ב-2013 במקום Bungie, וכתוצאה מכך היא זנחה את החומרים המוזיקליים של אודונל, שהופקו והולחנו בשיתוף לא אחר מאשר סר פול מקארטני. אודונל זעם על ההחלטה ופירסם בפומבי כי המוזיקה בטריילר כלל לא שייכת לו. המעשה של אודונל כנראה עיצבן מאוד את מנכ"ל Bungie, הארולד ריאן (Harold Ryan), אך עדיין הוגשה התנגדות רשמית מול Activision - שנדחתה כמובן. אודונל לא ויתר וראה את הפעולה הזו בתור הפרת החופש הקריאייטיבי שהובטח ל-Bungie. האירוע הזה שם את ריאן בין הפטיש לסדן, שבוודאי לא רצה ללכת ראש בראש עם Activision אחרי שחתם עימה על חוזה של 10 שנים, ומשם הדרך היתה סלולה לפיטורו של אודונל ללא שום הסבר.

לפי הפוסט, החלק הכי גרוע בכל הסיפור הוא היחס המשפיל שאודונל נאלץ לספוג לפני ואחרי הפיטורים שלו. הועלו טענות לפיהן Bungie התאמצה לגרור את ההליך המשפטי למשך כמה שיותר זמן במטרה להתיש את המשאבים שלו, ושנגרם לאודונל נזק רגשי לאחר ש"נבגד על ידי חבריו".

מאז המקרה, אודונל הספיק לזכות בכמה וכמה פרסים על פס הקול של Destiny והוא עובד כיום עם חברת משחקים חדשה בשם Highwire games על משחק מסתורי שעדיין לא נחשף לציבור.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:44 09.09.2015 | taltal20 taltal20

    איזה מוזיקה! מקווה לשמוע את המוזיקה של המשחק הבא שהוא ישתתף בו...

  2. 2

       | פורסם ע"י