הרשמה

גלובוס הזהב 2016 - מי נשאר בחוץ?

גלובוס הזהב ציין בשבוע שעבר את הסרטים הטובים של 2015, אבל אילו סרטים הוא פספס?

בין הסרטים שזכו בגלובוס הזהב השנה, יש לא מעט סרטים מצויינים שנותרו מאחור. הנה הצצה לכמה מהם

בשבוע שעבר התקיים טקס "גלובוס הזהב 2016" וכולכם בוודאי קראתם על הזוכים המאושרים כמו "להציל את מארק וואטני" כסרט הקומדיה הטוב ביותר (באמת? קומדיה??) ו"האיש שנולד מחדש" כסרט הדרמה הטוב ביותר. הכל טוב ויפה, את הזוכים אנחנו מכירים יופי ואוהבים יותר או פחות. אבל מה בנוגע לכל אלה שנשארו בחוץ ולא זכו בפרס היוקרתי? הנה כמה סרטים שלגמרי הגיע להם לזכות בגלובוס אבל נותרו מאחור. וועדת הפרס של "גלובוס הזהב" לא ידעה להעריך אותם מספיק, אבל אני כן!

"מקס הזועם: כביש הזעם"

כפי שכבר ציינתי, סרט הדרמה הטוב ביותר לשנת 2015 הוא "האיש שנולד מחדש" עם ליאונרדו דיקפריו וטום הארדי. אבל מה בנוגע ל"מקס הזועם: כביש הזעם"? טום הארדי לא יצא בידיים ריקות אבל אין ספק שהוא היה שמח גם לקטוף את תואר שחקן הדרמה הטוב ביותר.

"מקס הזועם: כביש הזעם" הוא פשוט לא סרט דרמה, ואפילו לא מתיימר להיות כזה, הוא מוגדר כסרט אקשן טהור לחלוטין עם הרבה פיצוצים, קרבות רכבים, שליט עריץ ואכזר בדמותו של אימורטן ג'ו ועוד. אני זוכר שהסרט הזה חיפה על שבוע שפשוט היה רגוע מדי עבורי והייתי חייב קצת אקשן כדי לא להתנוון. וכזה הוא "כביש הזעם" - סרט מקפיץ ומלא באקשן, אך כזה עם עלילה דלילה ודמויות שטוחות עד כאב. זהו ללא ספק סרט האקשן הטוב ביותר של 2015, גם מול ענקים כמו "עולם היורה" ו-"מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר".

"מרגלת"

הסרט הבולט ביותר ברשימת הסרטים שנשארו בחוץ הוא הסרט "מרגלת" שייקח מהטקס את מועמדותו בלבד. במקרה הזה מדובר בסרט קומדיה לחלוטין, מלא בהומור שנון שגרם לקהל הצופים פשוט להתאהב בסרט ואני יכול להגיד שגם חודש לאחר יציאתו הוא מילא אולמות עד אפס מקום. מה בכל זאת השאיר אותו בחוץ? הקסם של מאט דיימון ב-"להציל את מארק וואטני". אין מה לעשות, "להציל את מארק וואטני" הוא סרט דרמה, ובין אם ירצו היוצרים בכך או לא, באיזשהו מקום הוא גם סרט קומדיה שההומור שלו עיצב חלק ניכר מהחן של הסרט ובלעדיו זה פשוט היה נשאר יבש מידי, גם לכל אלו שציפו לסרט החלל הכי ריאליסטי שנוצר זה שנים.

"הדינוזאור הטוב"

בגזרת האנימציה, הפעם קטף את הזכייה "הקול בראש" של דיסני, ומי שנשאר מאחור לפחות מבחינתי הוא "הדינוזאור הטוב", גם כן של דיסני. בשני המקרים מדובר במשהו שהפך לדרך קבע בשיטת הפעולה של דיסני, האנשה. מצד אחד החושים שלנו שקיבלו דמויות נהדרות אחד אחד ומצד שני דינוזאור. אז מה בעצם גרם לזכייה של "הקול בראש"? "הדינוזאור הטוב" הוא סרט חביב של דיסני וממש לא גרוע, אלא שהוא פשוט לא בליגה של הסרטים המדהימים ביותר של דיסני כמו "להציל את נמו", "מפלצות בע"מ", "מלך האריות" וכו'. הוא סרט נחמד לכל הדעות אך לא התעלה יותר מידי. אלא שבמקרה של "הקול בראש" הסיפור שונה לחלוטין ומדובר בסרט שבהחלט ייזכר כאחת מהקלאסיקות של דיסני וככזה שהוא פשוט נהדר ומתאים לכל המשפחה מכל הבחינות.

אילו סרטים יצאו ב-2015 וקיבלו לדעתכם מעט מדי תשומת לב? ספרו לי בתגובות!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י