הרשמה

מסמך הפיטץ' של Diablo מ-1994 מספק תובנות מרתקות

"משחק שיפנה לנישה של שחקני PC" - ככה הכל התחיל

מסמך ההצעה של Diablo נחשף ומציג את החזון המקורי למשחק שיצר ז'אנר שלם

אם אתם שחקני PC ותיקים מספיק, הנחת המוצא היא ששיחקתם ב-Diablo המקורי בשלב כזה או אחר בחייכם. משחק האקשן\תפקידים שיצא ב-1996 הביא למהפכה של ממש ולא רק שיצר ז'אנר שלם של משחקים שניסו לשחזר את ההצלחה, אלא שינה לעד את הצורה שבה מפתחים הסתכלו על פיתוח שלבים ויצירת אווירה. במהלך כנס GDC, אחד ממקימי Blizzard דייויד ברביק (David Brevik) חשף את מסמך הפיץ' המקורי של המפתחת Condor, שלימים התמזגה אל תוך Blizzard כאחד מצוותי המפתח בחברה. המסמך חושף תובנות מרתקות וחזון שאפתני שהתממש במלואו רק שני עשורים אחר כך עם הפיתוח של Diablo 3.

בשנת 1994, מפתחי המשחקים רק עברו לטכנולוגיות תלת-מימד והחלו להתמקד על משחקים עם חוויה סינטית - בעיקר מז'אנר היריות (Duke Nukem 3D) וההרפתקאות (Tomb Raider). המסמך ביקש להתייחס דווקא ל"נישה לא מנוצלת" של שחקני PC שלא מחפשים את הגישה הראוותנית והסינמטית אלא את ההארדקור שהכירו ממשחקי תפקידים מסורתיים.  כבר אז, מפתחי המשחק ידעו שהם רוצים ליצור שלבים רנדומליים שיוצרים חוויה חדשה בכל פעם שמשחקים, אך המשחק היה בכלל אמור להיות מבוסס-תורות כמו משחקי תפקידים מסורתיים ולא בזמן אמת. האווירה האפלה של המשחק היתה מהלך אמיץ מצד המפתחים שהלכו על כיוון שונה לגמרי ממה שהיה מקובל באותה תקופה. כמובן שההימור השתלם בענק וסלל את הדרך לדורות הבאים.

מה שמעניין זה חזון הפיתוח השאפתני שהמפתחים הציגו לטווח הרחוק. בתור התחלה, המשחק היה אמור להגיע עם מספר גזעים שאפשר לבחור מהם, וכ-5 תפקידים (קלאסים) שונים. בפועל המשחק לא מעולם לא איפשר לבחור גזע חוץ מאדם (גם במשחקי ההמשך), והמשחק המקורי יצא עם 3 דמויות (קשתית, לוחם וקוסם) עם דמות נוספת (נזיר) שהגיעה עם ההרחבה. ואם מדברים על הרחבות, המשחק היה אמור להיות מפותח ממש כמו משחק מודרני כמו Path to Exile ו-Diablo 3: הצוות ביקש שנה כדי לבנות את משחק הבסיס, שהיה אמור לגדול ולהתפתח בעזרת הרחבות דיסק. כן, אנחנו מדברים על תקופה שבה הורדת תוכן דרך הרשת היתה חלום רחוק. Diablo היה אמור לקבל סדרה של הרחבות אך בפועל הוא קיבל הרחבה אחת בלבד בשם Hellfire, כמו גם משחקי ההמשך שקיבלו הרחבה אחת גדולה בתשלום עם עדכוני תוכן לאורך הדרך.

Diablo המקורי יצא ממש בסוף 1996 עם הרחבה שהגיעה במהלך 1997, וסביר להניח שבשלב הזה ויתרו על הרחבות נוספות והעדיפו לנצל את הטכנולוגיה החדשה כדי ליצור את Diablo II, שיצא באמצע שנת 2000. ועוד פרט קטן שאומר הרבה על תעשיית הגיימינג המודרנית - Diablo היה אמור להימכר במחיר מלא כאשר כל הרחבה היתה צפויה לעלות 5$ בלבד, אבל אנחנו בהחלט לא נתגעגע לחלק שאומר "השחקן ירכוש את ההרחבה על דיסק או שניים, ילך הביתה ויתקין את התוכן החדש על המשחק שלו".

למסמך ה-PDF המלא

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:30 22.03.2016 | ליאור ליאור (אורח)

    געגועים עזים לדיאבלו 1 ו 2. דיאבלו 3 לעולם לא יהיה כמו הוריו האגדיים

  2. 2

       | פורסם ע"י