הרשמה

חמשת הסרטים הטובים ביותר ביקום הסרטים של מארוול

עומר סלומון מדרג את הסרטים שאתם חייבים לראות לפני הסרט הבא של קפטן אמריקה

עומר סלומון עושה לנו סדר וחוסך לנו זמן עם רשימת סרטי ה-MCU הטובים ביותר

לקראת היציאה של קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים ב-28 לאפריל, עומר סלומון החליט שזה זמן מצוין לדרג את חמשת הסרטים הטובים ביותר מה-Marvel Cinematic Universe. מי שפחות מבין מי מו כמה למה ומה זהMarvel Cinematic Universe (ומעכשיו בקיצור: MCU), הכוונה היא לא לכל סרטי מארוול אלה רק לאותם סרטים שמתרחשים באותו יקום. לכן אתם לא תראו ברשימה הזאת את סרטי אקסמן, ספיידרמן, דדפול וכו'.

מוכנים? בואו נתחיל!

מקום חמישי: Avengers: Age of Ultron

Avengers: Age of Ultron לקח את כל מה שהיה טוב ב- Avengersהראשון ועשה אותו פשוט טוב יותר. דמויות עם יותר רקע ומשמעות לעלילה? יש! יותר הומור? יש! אויב מתוחכם וערמומי יותר? יש! יותר סצנות אקשן? יש יש יש!

אבל מה שהופך אותו לסרט יותר טוב מהראשון (למרות שגם הראשון היה מעולה!) זה שהוא מאוזן. חוץ מהקטע שבוא תו'ר הולך למערה ומחליט לחשוף את הריבועים שלו, אין שום קטע משעמם בסרט בזמן שבסרט הראשון  יש יחסית הרבה קטעים מתים.

מקום רביעי: Captain America: The Winter Soldier

למרות שחייל החורף נמצא במקום הרביעי, הוא לוקח את המקום הראשון בדירוג של סרטי ה-MCU שהכי הפתיעו אותי לטובה. מדובר בקפיצת מדרגה רצינית לעומת הסרט הראשון של קפטן אמריקה, שבמידה והייתי צריך לדרג את כל סרטי ה-MCU הוא היה באחד מהמקומות האחרונים.

אז כמו שאמרתי, הסרט הפתיע אותי בגלל הרף הנמוך שהצבתי מראש. בסופו של דבר, לכל אחד מהגיבורים ב-MCU יש משהו שמייחד אותו אבל הקפטן שלנו הוא יחסית... רגיל.

בסוף קיבלנו סרט שהצליח ליצור טוויסט מפתיע בעלילה, הרחיב משמעותית את עולם ה-MCU, גרם לנו לאהוב את קפטן אמריקה, ובנימה אני אישית מכיר אנשים שהתחילו לראות את הסדרה "סוכני שילד" רק בגלל הסרט הזה.

מקום שלישי: Ant-Man

Ant-Man מוכיח לנו שלא כל מה שגדול יותר הוא בהכרח טוב יותר. בסרט האיום המרכזי פחות מסוכן לאנושות. מדובר בסיפור יותר אישי שמתמקד בכמה שודדים שהולכים לגנוב חליפה וכמובן שמדובר בגיבור הכי קטן ב-MCU. למרות שעל הנייר נראה שמדובר בסרט בינוני, איכשהו מארוול עשו את זה שוב ואפילו גרמו לאנטמן להתברג במקום השלישי אצלי ברשימה.

מה שגורם לאנטמן לבלוט יותר מהסרטים האחרים ב-MCU אלו דווקא הדמויות משנה של הסרט. במהלך הסרט רציתי ללמוד ולהכיר יותר את אנק פים, את הבת שלו ואת השותפים של אנטמן לשוד! כל הדמויות האלו ביחד יצרו סרט מדהים.

מקום השני: Iron Man

בלי שום צל של ספק איירון מן הוא סרט ה Origin הכי טוב בכל הזמנים (ולא רק ב-MCU) כל מה שנעשה בסרט פשוט נכון. אין בו שום רגע משעמם ובקצת יותר משעתיים אנחנו יודעים כל מה שאנחנו צריכים ורוצים לדעת על טוני סטארק; העבר שלו, האידיאולוגיה שלו וכל מה שהוא רוצה וחושב לייצג. מכל הדמויות ב-MCU אין דמות יותר מוצלחת מאיירון מן\טוני סטארק וזאת הרבה בזכות העבודה המדהימה של השחקן שמגלם אותו – רוברט דאוני ג'וניר.

Iron Man יצא ב-2008 והיה לסרט השני שיצא בתוך היקום של מארוול. הוא הציב רף מאוד גבוה לסרטים האחרים שבאו אחריו, עד שב-2014 הגיע הסרט עם הציפיות הכי נמוכות מכל סרטי ה-MCU. מי היה מאמין שהוא יהיה כל כך טוב?

מקום הראשון: Guardians Of The Galaxy

מי שמע על שומרי הגלקסיה לפני שהסרט יצא? כמעט אף אחד, אפילו אני לא שמעתי עליהם ואני מגדיר את עצמי כחנון מארוול רציני. אז מארוול החליטה לקחת סיכון ועשתה סרט על דמויות קומיקס שאף אחד לא שמע עליהן ועוד הוסיפו לכל החבליה תקציב של 180 מליון דולר, תקציב כמעט זהה לסרט הנוקמים. אך למרות כל הסיכונים, אין ספק שבסופו של דבר ההימור היה מוצלח. שומרי הגלקסיה מחזיק בתאור הנכסף של הסרט הרביעי הכי ריווחי מכל סרטי ה-MCU.

אבל עזבו אותכם מכסף, מדובר כאן בסרט מדהים.


מכל סרטי ה-MCU שומרי הגלקסיה הוא הסרט שהכי הצחיק אותי, אני החזקתי את הבטן שלי מרוב צחוק כשראיתי אותו בפעם הראשונה. שומרי הגלקסיה גרם לי כמעט לבכות. באמת, בקטע שגרוט מקריב את עצמו כמעט בכיתי וחברה שראיתי איתה את הסרט באמת בכתה! גם בפעם השניה והשלישית שראינו את הסרט ביחד! סיפור אמיתי. הסאונדטראק של הסרט פשוט מדהים, עד היום השירים שם נמצאים בפלייליסט שלי. הנבל בסרט מעולה! אם יש משהו אחד שהוא פחות מוצלח ברוב סרטי ה-MCU הוא שהנבל קלישאתי מדי, הסיבות שלו לא תמיד נראות לנו הגיוניות במיוחד ובסך הכל הוא לא מעניין. בשומרי הגלקסיה זה פשוט לא המקרה. בשומרי הגלקסיה יש 5 גיבורים וכל אחד מהם זוכה לקבל את הרגע שלו בסרט. לא כמו שאר הגיבורים ב-MCU שקיבלו סרט משלהם, ליוצרי הסרט לא היה זמן לבזבז על יותר מדי סיפורי רקע (אולי חוץ מסטר לורד), אבל במהלך הסרט הצופה לא יכול שלא להתחבר ריגשית לכל הגיבורים ואפילו לגרוט שהמשפט היחיד שהוא מוציא מהפה שלו הוא "אני גרווווווט"

יש סרט שאתם חושבים מגיע לו להיות ברשימה? אחד מהסרטים שצויינו צריך לקבל מקום גבוה יותר? בואו ספרו לנו מה אתם חושבים בתגובות.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:00 14.04.2016 | Nighteg Nighteg (אורח)

    איך שראיתי את 5, ישר הבנתי שהכתבה בולשיט.

  2. 2

    13:02 14.04.2016 | אני אני (אורח)

    מה שחייבים לראות לפני כל סרט של מארוול זה את agents of shield, הם עושים בניה ממש יפה לסרטים. במיוחד לסרט השני של קפטן אמריקה, ואין לי ספק שגם לזה.

  3. 3

    15:09 14.04.2016 | ד ד"ר לענייני כלום (אורח)

    דעותיו של עומר סלומון לא מתיישבות בקנה אחד עם דעותיו של בן אדם שפוי
    בחירה נוראית של סרטים, ילדותי, שום כישרון בכתיבה. מציע לVgames למצוא תחליף. שום דבר אישי, הכל ביזנס.

  4. 4

    16:17 14.04.2016 | עומר סלומון עומר סלומון (אורח)

    לא נעלב ולא לוקח שום דבר אישית, כמובן שמדובר בדעה האישית שלי =)
    אתם יותר ממוזמנים לרשום בתגובות את הדירוג שלכם וככה נראה לאיפה דעת הקהל יותר הולכת.

  5. 5

    16:36 14.04.2016 | יובל יובל (אורח)

    אחלה בחירות!

  6. 6

    16:38 14.04.2016 | בטטה של אקס בוקס בטטה של אקס בוקס (אורח)

    אני לא מבין מה הולך עם ויגיימס בזמן האחרון...
    ויגיימס אמור להיות אתר של משחקים. למה אתם כותבים על סרטים של מארוול ועל בן אפלק??? איך זה קשור לנושא של האתר???
    אם הייתי רוצה בנוסף לגיימינג גם קולנוע וסדרות וכל מיני כאלה הייתי הולך לגיקלואיד (תחפשו בפייסבוק. בכוונה לא נותן כתובת שלא תגידו "פרסום סמוי!").
    אני מצפה מויגיימס לחזור להיות אתר גיימינג רציני עם ביקורות על משחקים וחומרה וכל זה כי אחרת מה הטעם להיכנס לפה?

  7. 7

    17:44 14.04.2016 | עידו עידו (אורח)

    כתבה נוראית. עידן אולטרון הוא אחד הסרטים הגרועים של מארוול אם לא הסרט הכי גרוע שלה. הסרט משעמם בטירוף וצפוי, כשצופים בטריילרים הסרט נראה כמו אחד הסרטים המבטיחים של מארוול וגם אחרי ההצלחות האחרונות של מארוול (קפטן אמריקה 2, לדוגמא, שהוא הסרט הכי טוב של מארוול לדעתי. מותחן פוליטי מהסוג הטוב ביותר) הייתי בטוח שמארוול יפתיעו וגם עם כל הבאזז לסרט, אבל לצערי הם איכזבו ובגדול.

  8. 8

    17:45 14.04.2016 | לבטטה - מספר 6 לבטטה - מספר 6 (אורח)

    יש באתר מספר קטגוריות בינהם גם קולנוע- היום עולם הקולנוע מתחבר מאוד עם עולם המשחקים
    כנראה לפי הנתונים שיש להם הגולשים שלהם צורכים גם כתבות על הקולנוע - אחרת הם לא היו כותבים את זה
    להבדיל ממך אני גם גולש באתר הרבה זמן ואני נהנה מאוד מהגיוון שהם מייצרים אז נכון לא לכל אחד זה מתאים בדיוק גם הדעות של הגולשים מול הכתבים וזה בסדר גמור

  9. 9

    18:13 14.04.2016 | אחד שחשב לרגע... אחד שחשב לרגע... (אורח)

    אתם יותר מידי עסוקים בבחירות שהוא עשה מאשר מהבחירות שהוא לא עשה,
    הוא שכח את דדפול!!!!
    אבל הכתבה אחלה

  10. 10

    19:39 14.04.2016 | DrizziTx DrizziTx (אורח)

    עומר,
    א. אתה זכאי לדעתך ואני מכבד אותה, הרי זו כתבה סובייקטיבית וזה בסדר
    ב. רוב האנשים איתם דיברתי לא מסכימים איתך, יש הסכמה די נרחבת ש-Avengers >>> avengers 2 וזו רק דוגמא אחת, לגבי איירון מן וגארדיינס אתה כנראה צודק, אני אישית לא התלהבתי מהם, אבל טעם וריח.

    בקיצור אל תיתן לקוטלים לפגוע בך, תמשיך להנות מהסרטים וממה שאתה עושה.

  11. 11

    20:45 14.04.2016 | marvel geek marvel geek (אורח)

    דדפול טכנית לא בmcu

  12. 12

    22:26 14.04.2016 | ספיר ספיר (אורח)

    אם אתה מסתכל על היקום של מארוול, אתה חייב להכליל את דדפול, בדיוק כמו שהכללת את שומרי הגלקסיה (Xmen הישן וספיידרמן אני מסכים איתך, כי הם יצאו מוקדם מדי בשביל להיכלל). זה שהסרטים לא מתיישבים עם העלילה של הנוקמים זה כבר משהו אחר, אבל אי אפשר שלא להכליל אותם בMCU. בדיוק כמו שXmen החדש וספיידרמן שיצא בעוד שנה יהיו חלק מMCU.
    חוץ משומרי הגלקסיה ואנטמן אני מסכים איתך לגמרי. חייל החורף היה מאוד מפתיע, בעוד שהראשון יצא בשביל למלא חור בעלילה.
    ואם בסדרות עסקינן, הסדרה היחידה שמראה אינטגרציה עם הסרטים היא באמת הסוכנים של שילד, אבל מארוול הוציאו עוד הרבה סדרות מאוד מרתקות (המובילה היא דרדוויל) ששווה לראות.

  13. 13

    22:42 14.04.2016 | מה_זה_משנה מה_זה_משנה (אורח)

    מסכים עם הרוב רק שהבחירה למקום החמישית די חלשה.. הסרט AVENGERS הראשון היה הרבה יותר טוב מהשני. איירון מן 3 ללא ספק האיירון מן הטוב ביותר(מבחינת נטו הנאה) וWINTER SOLDIER יותר טוב מANT MAN.

  14. 14

    23:29 14.04.2016 | גיא דהן - עורך תוכן גיא דהן - עורך תוכן

    דדפול לא נכנס תחת ה-MCU כי הזכויות הם של פוקס. אותו דבר עם אקס מן וארבעת המופלאים. מבחינת היקום, דדפול נכנס למארוול, אבל מבחינה סינמטית - הוא לא.

  15. 15

    20:35 17.04.2016 | Fearkeriod Fearkeriod (אורח)

    חסר בכתבה הסבר על מה נכלל בתוך "יקום מארוול"

  16. 16

       | פורסם ע"י