הרשמה

Gears of War 4 - רשמים מהבטא

הבטא של Gears of War 4 מציגה שלושה מצבי משחק, כשאחד מהם חדש לגמרי. האם הם הצליחו להפתיע את דניאל?

הבטא הייתה זמינה לכל שחקני ה-Xbox One, כששחקנים שהזמינו את המשחק מראש או את Gears of War: Ultimate Edition התחילו לפני כולם

במהלך השבועות האחרונים, שחקנים שהזמינו מראש את Gears of War 4, יכלו להנות ממצב בטא של המשחק, כששחקנים נוספים הצטרפו אליה מאוחר יותר. הבטא הבטיחה להביא את תחושת הכאוס האהובה ממשחקי Gears of War אל מצבי הרשת, כשהיא מזכירה לנו למה לסדרת המשחקים יש מעריצים כה רבים. האם הבטא של Geras מהנה מספיק כדי לגרום לשחקנים שאינם מכירים את הסדרה להתאהב ולמעריצים לחזור? יצאתי לבדוק.

ניסורים ורימונים:

מצב הבטא של Gears of War 4 מציג בפנינו שלוש מפות ושלושה מצבי משחק שונים: Team Deathmatch, Dodgeball ו-Team Deathmatch Co-Op; שעליהם ארחיב בהמשך. שחקני הקבוצות, שיתחלקו לפי חמישה שחקנים בכל קבוצה, יוכלו לבחור בין שני כלי נשק עיקריים: רובה סער ורובה צייד, כשנשקים מיוחדים או אפקטיביים יותר מוחבאים ברחבי המפות. כל מצבי המשחק של GoW4 מלבד, Team Deathmatch Co-Op, יגרמו לכם לרוץ בפניקה מבוקרת, כשאתם מנסים להתמודד ולהתחמק משחקני הקבוצה היריבה. בניגוד למשחקי יריות אחרים, GoW4 לא יבקש ממכם לצלוף ממרחק, או לבנות תוכנית אסטרטגית כלשהי לקראת היציאה לקרב, אלא פשוט לדעת להילחם מהר ולהתחמק כדי לשרוד סיבוב נוסף. רוב הקרבות שהיו לי במהלך הזמן ששיחקתי בבטא של GoW4 לקחו לא יותר ממספר שניות, שבהן הייתי מתגלגל על האדמה ומשחרר יריות אל האוויר במטרה לפגוע באויב לפני שהוא יוריד אותי. למרות האקשן המהיר של המשחק, מצאתי את עצמי מתוסכל לא מעט פעמים מכך שכמעט כל הקרבות במצב הרשת הרגישו לי אותו הדבר. במקרים שהצלחתי להרוג מספר רב של אויבים שניסו לעשות עלי אמבוש בעזרת גילגולים על הרצפה, גרמו לו לי בפעמים הראשונות להרגיש כמו לוחם אמיתי, אבל לאחר זמן מה התחושה הזו נעלמה. בגלל האופי הכאוטי של GoW4, לא הצלחתי לתת לעצמי קרדיט על ההריגות. בעצם כל העסק הרגיש לי כמו יותר מזל משכל.

מי אמר שמחניים זה לילדות קטנות?

מצב המשחק הראשון הוא Team Deathmatch, בו אתם ועוד ארבעה חברי צוות שונים תצאו להתמודד מול קבוצה יריבה על מספר ההריגות והנקודות הרב ביותר. מצב ה-Team Deathmatch, הוא נראה לי הדרך הטובה ביותר שלפיה יהיה אפשר לאפיין אתת כל האופי של מצב הרשת של GoW4. הוא אינטנסיבי, חסר רחמים ודורש משחקנים לא רק יכולת כיוון טובה, אלא גם לדעת להתחמק ללא הפסקה תוך כדי מציאת הזווית הטובה ביותר להוריד את היריב. מצאתי את עצמי נהנה עד גבול מסוים מ-Team Deathmatch. אופי המשחק המהיר והאגרסיבי הצליח לשאוב אותי בהתחלה יחסית בקלות. המפות הקטנות של המשחק המשולבות יחד עם הנשקים והאינטנסיביות, סביבה בנויה האווירה של GoW4, גרמו לי להרגיש כמו טירון בשדה הקרב. אך מהר מאוד הבנתי את המהות של מצב הרשת והתחלתי לחורר. למרות ההתחלה הטובה שלי עם Team Deathmathch, מהר מאוד הבנתי כי המצב הזה משעמם להחריד. הדגש על משחק מהיר ואינטנסיבי, שללה ממנו כל אפשרות להיות משהו אחר. שחקנים לא יכולים לבנות שום טקטיקה ולהנות מהנשקים הזמינים במשחק. אולי מדובר בכלי נשק לא מאוזנים, אך פעמים רבות הרגשתי שאם אני לא משחק עם רובה צייד, אין לי סיבה לצאת לקרב.

מצב המשחק השני הוא האהוב עלי - Dodgeball. מצב המשחק החדש בסדרה, יאפשר לשחקנים להילחם שוב בקבוצות של חמש נגד חמש, אך שהפעם בכל פעם שתהרגו מישהו מהקבוצה היריבה, חבר צוות שלכם (במידה ומת) יחזור אל שדה הקרב. אני חושב שאם Dodgeball לא היה קיים, לא הייתה שום הצדקה לבטא של המשחק. אם Team Deathmatch, שלל ממני כל אפשרות להנות מכלי נשק שונים ולתכנן מהלכים, Dodgeball עשה את ההפך המוחלט; כשהוא שומר על רמת האינטנסיביות הגבוה להחריד במהלך המשחק. פעמים רבות סיבובים התפכו כששחקן אחד הצליח להרוג את אנשי הקבוצה היריבה, להחזיר את חבריו לשדה הקרב ובכך להפוך את המשחק. התחושה של אחד מול כולם גורמת מצד אחד לשחקן הקבוצה המפסידה ללכת על כל הקופה, כשדווקא שחקני הקבוצה המנצחת מורידים הילוך. אני לא יכול לספור כמה פעמים הייתי בטוח כי המשחק הולך להיגמר, רק כדי לגלות ששום דבר אף פעם אינו סגור, עד שהוא סגור. ללא ספק החלק המהנה בותר של הבטא.

מצב המשחק השלישי והאחרון של GoW4 הוא Team Deathmatch Co-Op. מצב זה יאפשר לכם ולחברי הקבוצה שלכם להתמודד מול בוטים (Bots) שונים על גבי שלושת מפות המשחק. בניגוד לאיך ששחקנים מתנהגים במצבי הרשת, הבוטים של מצב ה-Co-Op עובדים בצורה טקטית ושומרים על מערך מסוים כשהם יוצאים להתקפות. מצד אחד, יש בכך שינוי מרענן, אך קצב המלחמה שונה להפליא ממה שמצפה לכם ברשת והייתי ממליץ אותו רק לאנשים שמעוניינים להפסקה קצרה מכל הכאוס שקורה במצבי המשחק האחרים.

השורה התחתונה:

אם במיקרוסופט חשבה שמצב הבטא של GoW4 ימשוך שחקנים חדשים או ידליק מחדש מעריצים לגבי הסדרה, צר לי לאכזב אותם. למרות שמצבי המשחק חביבים וכלי הנשק האהובים חוזרים לסיבוב נוסף, מרגיש כי לחברה עדיין יש הרבה עבודה. העובדה כי מצבי הרשת של Gears of War 4 אמורים לתת מענה מסוים לאנשים המחפשים חווית משחק שונה ממשחקי יריות הקיימים בשוק, היא אולי נקודת הפתיחה הבעייתית ביותר שלהם. בגלל חוסר המקוריות, מאוד קל להישאב ולצאת מהמשחק באותה נשימה. אין כאן שום דבר מיוחד, מלבד מצב ה-Dodgeball, אך הוא לא מספיק כדי לגרום לי להתרגש לקראת Gears of War 4.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י