הרשמה

התרשמות ראשונה - We Happy Few

משחק ההישרדות של Compulsion Games צריך עוד זמן עבודה

דניאל ניסה את גרסת ה-Preview של We Happy Few וחזר עם תובנות שונות ממה שציפה

אחד הטריילרים הטובים ביותר שראיתי בתערוכת E3 2016 היה של We Happy Few. אם לא יצא לכם לראות אותו, מדובר בטריילר סיפורי הבנוי היטב המספר, דרך עיניו של עורך עיתון, על עולם מקביל בו האנשים לוקחים גלולות אושר על בסיס קבוע ומנדים את אלה בעלי מחשבה שונה. הטריילר מציג בפנינו את ארתור, עורך עיתון שמחליט על דעת עצמו להפסיק לקחת את גלולות האושר שלו, לאחר שהוא מתחיל לראות את העולם כמו שהוא נראה באמת. הטריילר הסוחף השאיר אותי פעור פה, כשכל מה שיכולתי לחשוב עליו הוא איך יראה המשחק השאפתני ומה תהיה המשחקיות שלו. בסוף מסיבת העיתונאים של Xbox נחשף כי המשחק יקבל גרסת Preview במהלך הקיץ. נראה כי לא יכולתי לבקש יותר מכך. לאחר מספר שעות עם גרסת ה-Preview של We Happy Few, הגעתי למסקנה שלמרות שהמשחק של Compulsion Games שאפתני ביותר, יש לחברה עוד הרבה על מה לעבוד.

לאחר סצינת הפתיחה של המשחק, אתם תיזרקו החוצה מהעולם ה"שמח" של המשחק, הנמצא מתחת לאדמה, ותעלו למעלה אל העולם האמיתי. בעולם האמיתי נמצאים אנשים שהם מעין זומבים חברתיים, אשר לא מדברים בהיגיון, נוטים לאלימות ולרוב לא מתקשרים בצורה נורמלית עם סביבתם. אתם תצטרכו לשרוד במשחק על בסיס יום יומי ולדאוג לכך שארתור לא יגווע ברעב, ימות מצמא, ישן טוב וכמובן, לא יפצע באופן קשה. כדי לעשות זאת, המשחק מציב בפניכם מערכת יצירה בסיסית איתה תוכלו להשתמש בדברים שמצאתם בעולם ולנצל אותם לטובתכם. מעבר לכך, המשחק יציב בפניכם משימות של איסוף חומרים, מציאת אביזרים אבודים ואפילו משימת מרוץ. 

עד עכשיו הכל נשמע טוב ויפה, אבל שמשלבים את מערכת ההישרדות עם המשימות השונות, התחלתי להרגיש חוסר איזון. בבסיסו We Happy Few משלב בין אלמנטים של משחק קווסט מיושן עם מערכת הישרדות. כשאני אומר קווסט מיושן, אני בעצם מתכוון לכך שמעטות הפעמים בהם המשחק יגיד לכם מה לעשות, לאן ללכת, או אפילו לתת לכם מושג כלשהו לגבי מה בדיוק היא המשימה שלכם. ברמת העיקרון אין לי בעיה עם זה, אבל שהמשחק פועל יחד עם מערכת הישרדות מצאתי את עצמי לא פעם ולא פעמיים מבזבז זמן יקר ברק להבין לאן אני צריך ללכת ומה לעשות; ולאחר שהייתי מבין את הצעדים הבאים שלי, הייתי צריך ללכת ולדאוג לצריכים הבסיסיים של ארתור. בהתחלה זה הרגיש לי דיי נחמד שאני צריך לשמור עליו כל הזמן, אבל לאחר כמה שעות, הדאגה לארתור הפכה למטלה לא כיפית, שרק מונעת ממני להתקדם במשחק.

מצד שני, We Happy Few מצטיין באיכות הסאונד והסגנון הויזואלי שלו. המשחק לא רק נראה ונשמע מעולה, אלא גם עושה עבודה מצוינת בלגרום לכם לחיות את העולם של We Happy Few. ככל שעברו השעות שלי עם המשחק, כך הרגשתי שאני נשאב אליו. הדמויות הצורחות ברקע על מר גורלם, היסודות של עולם תרבותי עשיר שעכשיו נשארו ממנו רק שאריות, מערכת היום והלילה שמשנה את צבעי העולם - אלה הם רק חלק מהדברים הקטנים שלאט לאט גרמו לי להרגיש כמו אדם משוגע אמיתי. ישנה תחושה של אי נוחות שהופכת להיות מטרידה ביותר ב-We Happy Few, אך היא מעולה. אם המשחקיות של We Happy Few הייתה מתקרבת במעט למחלקות האומנותית שלו, היה מדובר ביצירת מופת.

מעבר לכך המשחק סובל מבאגים רבים, ומצאתי את עצמי אפילו מתחיל אותו פעמיים מחדש בגלל שפעם אחת הוא לא שמר לי את ההתקדמות כלל ובפעם השנייה הוא שמר אותה חלקית וגרם לי לאבד אביזר שהייתי צריך כדי להתקדם למשימה הבאה. אך זה מובן. Copulsion Games הודיעה כי הגרסה אינה סופית בשום דרך ורמת הבאגים יכולה להיות מינורית או הרת גורל. אני לא שופט את החברה על כך שהוציאה את המשחק בגרסת Preview, אך אני קצת מאוכזב ממה שהיא בחרה להוציא. יכול להיות שעם עוד קצת זמן, הייתי מקבל לא סופית הרבה יותר מהנה.

אך כמו שאמרתי מקודם; כרגע מדובר בגרסת Preview מלאה בבאגים ובעיות, אך הכיוון שאליו Compulsion Games נראה נכון. לפי דעתי החברה צריכה להתאפס על עצמה מבחינת משחקיות ולאזן את האלמנטים של הגיימפליי, שלא יפריעו אחד לשני בצורה כה בולטת. אם היא תצליח לעשות את זה, We Happy Few יכול להיות אחד ההפתעות הגדולות של השנה.

We Happy Few אמור לצאת במהלך שנת 2017 ל-Xbox One, PC וה-PS4.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:21 11.08.2016 | עמית עמית (אורח)

    הרעיון של המשחק נשמע גאוני,אפוקליפסת זומבים חברתיים שהפכו לכאלה בגלל לחץ חברתי לקחת את גלולות האושר האלה,נראה איך יהיה המשחק אבל הרעיון גאוני לדעתי

  2. 2

    21:52 14.08.2016 | מרקו מרקו (אורח)

    וואו. זה נשמע דומה מאוד ברעיון לעולם חדש מופלא של האקסלי. מניח שזה בא עם הרבה פחות סקס וארוטיקה?...

  3. 3

       | פורסם ע"י