הרשמה

Nintendo Switch - סיכום אירוע ה-Treehouse

נינטנדו חושפת את הקונסולה שלה יחד עם פרטים חדשים, מחיר ומשחקים זמינים בהשקה

האם הקונסולה החדשה של נינטנדו תצליח לשבות את ליבנו?

ה-13 בינואר כבר כאן וזה אומר שנינטנדו סוף סוף נותנת לנו עוד פרטים לגבי הקונסולה החדשה שלה: Nintendo Switch. באירוע המיוחד שהתנהל בטוקיו, נינטנדו חשפה לא מעט מידע לגבי הקונסולה החדשה בין היתר את המחיר שלה, משחקים שיצאו לקונסולה והסבר מפורט על צורות המשחק האפשריות.

אחד הדברים הראשונים שהחברה הציגה היה את המחיר ותאריך היציאה של הקונסולה: ה-Nintendo Switch תהיה זמינה לרכישה בכל העולם ב-3 במרץ השנה והוא יעלה 299 דולר, בדומה למחירים של קונסולות אחרות בימי ההשקה שלהן. הקונסולה תגיע עם המערכת כולה: הקונסולה עצמה, ה-Dock שמתחבר לטלוויזיה, כבל HDMI, ותוספת לבקרי המשחק הקטנים (פירוט בהמשך) עם לולאה לפרק כף היד כדי שיהיה אפשר להחזיק את הבקר בצורה נוחה יותר (אגב, יש גם בקר רגיל וסטנדרטי, ה-Pro Controller, למי שרוצה אבל אותו צריך לקנות בנפרד). בנוסף, קיבלנו מידע לגבי אורך החיים של הסוללה של הסוויץ' שינוע בין שעתיים וחצי לשש שעות בהתאם למשחק בו אתה משחק, למרות שאפשר לחבר את הקונסולה לחשמל ולשחק בהטענה גם בלי התושבת שמתחברת לטלוויזיה. זה נראה שנינטנדו שוב למדה מטעויות עבר שלה והנינטנדו סוויץ' לא יהיה נעול לפי אזורים, כלומר שיהיה אפשר לשחק על המכשיר משחק שיצא רק ביפן או רק בארה"ב בלי בעיה על מכשיר מאזור אחר. משחקי אונליין יהיו חינמיים למשך תקופה קצרה ולאחריה נידרש לשלם עבור שירותי משחקים ברשת בדומה למה שקורה היום בסוני או מיקרוסופט.

לאחר מכן עלה לבמה אחד מהמפיקים הבכירים של הסוויץ' והתחיל לדבר על הפיצ'רים החדשים של בקרי המשחק של הסוויץ' שנקראים Joy-Cons. מטריילרים קודמים ומידע קודם על הקונסולה ידענו כבר שניתן להוציא את הבקרים של הסוויץ' ולשחק איתם בנפרד, ועכשיו היה פירוט מלא לגבי איך הטכנולוגיה עובדת. מסתבר שהם לא סתם בקרי משחק רגילים שאפשר להוציא ולשחק איתם אלא הם כוללים גם Motion Control ואת חווית ה-HDRumble שבתיאוריה אמורה לתת תחושה מציאותית בכף היד שלך, באירוע הם נתנו דוגמא לקוביות קרח בתוך כוס ומילוי של הכוס במים.

בנוסף הוצגו גם שני משחקים שאמורים לעשות שימוש ביכולות האלה: הראשון הוא 1,2,switch - משחק שהוכרז ליציאה עם הקונסולה ב-3 במרץ ואמור להיות סוג של משחק מסיבות שכזה עם הרבה משחקים קטנים שאתה יכול לשחק מול חבר אחר ונראה נחמד. השני הוא - Arms, שיצא באביב של השנה ומציג את עצמו כמשחק לחימה/ספורט שמשתמש בבקרים כדי לזהות תנועה של אגרוף ותזוזה של השחקן. המשחק נראה מהיר וטקטי ככה שכחובב משחקי לחימה אני ממש אשמח לנסות אותו. הבקרים יגיעו בשני צבעים: אפור לשניהם, או אחד כחול ואחד אדום, כששניהם יעלו אותו הדבר מבחינת מחיר.

עוד משהו שנינטנדו התרכזה בו באירוע הוא המשחקים; אחת הביקורות הגדולות לגבי ה-Wii-U הייתה החוסר במשחקים מגורמים צד שלישי, והפעם נינטנדו ממש התאמצה להראות שהמון חברות והמון מפתחים מתכוונים לתמוך בהם וליצור משחקים לקונסולה בנוסף למשחקים שנינטנדו עצמה מוציאה.

אחד המשחקים הראשונים שהוכרזו היה Splatoon 2 (מופתע שהם לא קראו למשחק Spla-Two-n...) שמוסיף מפות חדשות, נשקים חדשים ודמויות חדשות למשחק היריות הקבוצתי המגניב של נינטנדו ויצא בקיץ השנה. עוד משחק שתפס אותי בהפתעה היה המריו החדש: Super Mario Odyssey, הוא משחק מריו תלת מימדי מלא שמתנהל בכמה עולמות חדשים, כולל עולם שנראה ממש דומה לעיר מודרנית של היום (כנראה מבוססת על ניו יורק). המשחק צפוי לצאת בתקופת החגים של 2017, ונראה שהוא הולך להיות דומה יותר ל-Super Mario Sunshine או Super Mario 64 בהקשר של עולם פתוח שאתה יכול לעבור בו בחופשיות יותר מאשר סדר מסוים של שלבים אבל נצטרך לחכות לעוד פרטים כדי לדעת בוודאות.

עוד שני משחקים שהוכרזו הם Xenoblade Chronicles 2, כנראה המשך ישיר למשחק הראשון המצוין ו-Fire Emblem Warriors, שאני מניח שיהיה ספין-אוף של סדרת Fire Emblem ו-Dynasty Warriors בדומה ל-Hyrule Warriors. היו עוד משחקים שהוכרזו באירוע, כמו למשל FIFA שיותאם במיוחד לסוויץ'; Skyrim סוף סוף הוכרז כמו שצריך לסוויץ' על ידי חברת Bethesda, ו-Suqare Enix הכריזה על היציאה של Dragon Quest X ו-Dragon Quest XI לקונסולה בנוסף ל-Dragon Quest Heroes 1 & 2 ומשחק חדש לחלוטין בשם "Project Octopath Traveler"  שנראה מעניין למדי; חברת ATLUS הכריזה על משחק חדש בסדרת Shin Megami Tensei שחוגגת 25 שנה; משחק חדש של Suda51 שהכריז גם על החזרה של Travis Touchdown, הכוכב של משחקי No More Heroes ועוד משחקים שהוצגו בטריילר השני לקונסולה כמו לדוגמא NBA 2K18 שהופיע שם, משחק ריימן כלשהו (כנראה Legends), Street Fighter, Dragon Ball, סוג של משחק מרוצים ועוד. נינטנדו טענה שיש לה יותר מ-80 משחקים בפיתוח לנינטנדו סוויץ' אבל כמות לא מצביעה בהכרח על איכות אז נחכה לראות מה בסופו של דבר נקבל.

האירוע הסתיים בהכרזה על אירועים בהם יהיה ניתן לבדוק את הסוויץ' ברחבי העולם וסוף סוף, הכרזה על תאריך היציאה של Legend of Zelda: Breath of the Wild יחד עם טריילר חדש ומרהיב: המשחק יוצא ב-3 במרץ לסוויץ' (וכנראה גם ל-Wii U) ואחרי המפלה של ה-Wii U בקטע הזה, נינטנדו מתקנת את הטעות שלה ומוציאה את הסוויץ' עם Launch Title מפוצץ שכנראה יביא למכירות גדולות של הקונסולה.

האירוע היה גדול ומרשים והוצג בו המון מידע על המכשיר, אבל דברים חשובים כמו המפרט הטכני של המכשיר, באילו רזולוציות הוא עובד כשהוא מחובר ל-Dock ובמצב Tablet, מה ה-Framerate של המשחקים ודברים כמו דמו בלייב של משחקים היו בהחלט חסרים באירוע הכרזה על הסוויץ' ואני מקווה שנקבל עוד פרטים יותר טכניים לגבי הסוויץ' בהמשך.

גם אתם קמתם ב-6 בבוקר כדי לצפות באירוע? מה אתם חושבים על ההכרזות השונות והקונסולה והאם אתם מתכוונים לקנות אותה במרץ או לחכות ולראות אילו משחקים יצאו? ספרו לנו, ונתראה במרץ כשנוכל לשים את ידינו על הנינטנדו סוויץ'.

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:05 13.01.2017 | מבואס מבואס (אורח)

    תשלום עבור משחקיות ברשת.. כנראה שנינטנדו למדה מהטעות של עצמה אבל לא של אחרים..

  2. 2

    17:30 13.01.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    גם אותי זה איכזב, אבל צריך להבין שהם צריכים להתיישר לפי הסטנדרט בקונסולות.
    הייתי שמח להישאר עם האונליין החינמי אבל יכול להיות שאחרי תקופת הניסיון החינמית הם יחליטו להשאיר את את זה חינמי, אז נחכה ונראה כבר :)

  3. 3

    18:14 13.01.2017 | מבואס מבואס (אורח)

    הסטנדרט הוא סחיטת כסף
    עצם קניית המכשיר והמשחקים מספיקה מעל ומעבר לתחזוקת שרתים, לשירותי אונליין ומשחקיות מרובת משתתפים ברשת..
    אבל זה דיון למקום אחר כנראה ושהיה צריך להתקיים ולהזיז משהו לפני הרבה שנים

  4. 4

    23:18 13.01.2017 | רון רון (אורח)

    המריו החדש מדהים.

  5. 5

    02:47 14.01.2017 | ארק ארק (אורח)

    נראה כמו חרא ויש לו משחקים חרא.

  6. 6

    18:34 14.01.2017 | (אורח) (אורח) (אורח)

    היי שלום ערס בכיתה ז' שאוהב גי טי אי וי וcod, אתה גם בטח מת על סיאס גו, ותגיד איך לול מסתדר לך? אני בטוח שאתה ברמה ממש גבוהה וכל החברים שלך נובים
    נמאס לי ממפגרים כמוך

  7. 7

    17:09 15.01.2017 |  2 2 (אורח)

    הוא גם אוהב פיפא

  8. 8

       | פורסם ע"י