הרשמה

Nintendo Switch – חרדות, חששות ותקוות לעתיד

למי שכבר יצא לקרוא את טורי הדעה של שמואל יודע שהוא Fanboy של נינטנדו, אך גם לו יש לא מעט תהיות בנוגע ל-Switch

שמואל מסכם את המחשבות שיש לו לקראת ההשקה של ה-Nintendo Switch

אז ההייפ ל-Nintendo Switch עדיין בעיצומו אני רואה. אני לא יכול להאשים אף אחד לא לטעון שלא צריך להיות הייפ – אני ממש חלק ממנו: אני קורא כל כתבה ופיסת מידע שיוצאת על המכשיר, אני משתתף פעיל בדיונים ערים לגבי המכשיר ומתווכח לגבי מה המכשיר יכול ולא יכול לעשות, אני רוצה להזמין את המכשיר בהזמנה מוקדמת (או לפחות לחכות עד שמריו קארט ו-Arms יצאו באפריל) וכמובן כמו כל פאנבוי של נינטנדו: פוחד פחד מוות על הקונסולה הזאת. אל תבינו אותי לא נכון, אני מאמין בקונסולה הזו אמונה שלמה. אני אוהב את הרעיון שמאחוריה וחושב שנינטנדו עושה צעד נכון לגבי העתיד שלה עם הליכה לכיוון הזה, אבל אני גם מאוד חושש שהסיפור של ה-Wii U יחזור באיזשהו שלב, כי הקונסולה הזאת – כמה שנינטנדו משווקת אותה, עדיין לא לגמרי משכנעת אותי (אבל ממש טיפה). טור הדעה הזה בא לתת את התשובות שלי לגבי מה נינטנדו צריכה לעשות (או לשנות) בגישה שלה על המכשיר.

לא מתחרה של סוני ומיקרוסופט

זה צעד ראשון שנינטנדו כבר עושה ואני לא יכול להיות יותר מאושר שהיא עשתה את זה. הרבה מהמתנגדים או מרואי השחורות של ה-Switch טוענים שהמכשיר הזה לא יצליח כי, בואו נודה באמת, עם המעבד שלו שמתאים יותר לטאבלטים הוא לא מתקרב אפילו לשבריר מהיכולת של ה-PS4 Pro או ה-Project Scorpio החדש שיבוא אלינו לטובה. גם המידע החדש לגבי הביצועים של משחק הדגל של הקונסולה החדשה - The Legend of Zelda: Breath of the Wild לא עזר לה הרבה בטיעון הזה: 900p 30FPS כשהמכשיר נמצא בתחנת העגינה שלו ו-720p 30FPS מחוץ לה זה כבר נחשב ללא תקין בסטנדרט ה-Full 1080p של היום.  אני כחובב משחקי מחשב על הפיסי עיקמתי פרצוף שראיתי את הנתונים האלה, אפילו שאני חובב אדיר של נינטנדו. אז בקלות ניתן לראות שה-Switch אינה חזקה כמו הקונסולות החדשות של סוני ומיקרוסופט או פיסי, אבל השאלה היא: האם לשם נינטנדו כיוונה?

התשובה היא: לא. ממש לא. הרעיון של ה-Switch הוא לתת חווית משחק שונה לחלוטין ממה שאנחנו רגילים ולתת לנו לראשונה אי פעם משחקי טריפל איי בדרכים. ומה שיפה הוא שנינטנדו עצמה לא משווה או מתחילה להשוות בינה לבין כביכול מתחרות שלה כי אין לה באמת מתחרות בנושא הזה.
בעוד שסוני ומיקרוסופט מנהלות מלחמת ביצועים ומפרטים מטורפת לגבי למי יש גדול יותר, הן בעצם מנסות ליצור קונסולה שתתן ביצועים של... טוב, של מחשב אישי. נינטנדו אומרת לעצמה: "רגע, בשביל מה לנו להיכנס לתחרות העקרה הזאת מראש? במקום זה בואו ניתן לקונים שלנו חוויה שהם לא יכולו להשיג בשום מקום אחר.” נינטנדו הסתכלה לא על השוק של הקונסולות הכבדות אלא על השוק של המובייל, והלכה לכיוון הזה, ובינתיים נראה שזה משחק לה לחלוטין.

היוטיובר Gaijin Goomba נתן אבחנה נחמדה בערוץ שלו על כך שיש סיכוי שהתחרות האמיתית של ה-Switch והסיבה שהוא בכלל נוצר מלכתחילה היא דווקא ה-PS Vita של סוני שנתן לשחקנים משחקים מרשימים עם גרפיקה נהדרת וניידת שהצליחה לכבוש את יפן בסערה, ואני מסכים איתו במידה מסוימת למרות שאני כן חושב שנינטנדו הולכת יותר לכיוון של משחקים שיהיו גם לסוני או למיקרוסופט, רק ניידים ושיהיה שאפשר לקחת אותם ממקום למקום. רגע אחד אתה משחק Assassin's Creed או יותר טוב (בבקשה אלוהים, שזה יקרה השנה) Red Dead Redemption 2 בבית וברגע השני אתה ממשיך בחוץ באוטובוס או אצל חבר. ברגע שהם ילכו חזק על הכיוון שיווק הזה, הם גם יתפסו את העיניים של הרבה מאוד גיימרים קשוחים. אבל – אני חייב להעיר הערה: גם אם נינטנדו הולכת על הכיוון הזה (והיא צריכה וזה מעולה), היא עדיין צריכה לפרסם אילושהם נתונים לגבי מה המפרט של המערכת. אני חושב שאני לא היחיד שהרים גבה כשהדבר היחיד שהם פרסמו על המעבד הגרפי שהוא איזשהו מעבד מותאם מהסדרה של Nvidia Tegra. שקיפות זה חשוב, ואני כן הייתי שמח לדעת מה המהירות של המעבד ומידע טכני עליו.

משחק עם הקונסולה, אולי בכל זאת?

אוקיי, אז אני לא הראשון שאומר את זה ובטח לא אהיה האחרון, אבל אם נינטנדו תחליט לבסוף לדחוף לקונים בחינם איזשהו משחק לתוך החבילה זה יהיה הרבה יותר ממבורך. אני מבין את הרציונל של נינטנדו, שכדי להישאר בתחום ה-300 דולר היא החליטה לא לשים משחק בתוך הקופסא עם הקונסולה ביום ההשקה, כפי שרג'י פילס-אמה טען. אבל יש למהלך כזה תקדימים בעולם הגיימינג: סגה הביאה לקונים את סוניק בכל קניה של הסגה ג'נסיס ובכך דיי הצילה את הג'נסיס מההתחלה הרעה שהייתה לו וכנראה מהמפלה שהייתה מגיעה מול הסופר נינטנדו שיצא באותו הזמן, ה-Wii יצאה עם ה-Wii Sport וגרמה לו להיות להיט היסטרי ברחבי העולם עם המשחקיות הפשוטה אבל ממכרת שלו. נינטנדו אפילו לא חייבת להכניס לשם משחק גדול כמו את זלדה, מספיק שהיא תכניס לשם את 1-2-Switch, שהוא משחק מסיבות שיכול לגרום לאנשים לקנות את הקונסולה כדי לשחק עם חברים, אנשים יכולים לחשוב שזה דיי בזבוז כסף ולא בטוח יעבוד, אבל אני חושב שהיתרונות גוברים על החסרונות כאן, בעיקר כש-1-2-Switch טיפה חוטף בראש על המחיר היחסית גבוה שלו.

Keep the Indies coming!

בין ההצגה של המכשיר לבין תאריך ההשקה הוכרזו כבר 5 משחקים נוספים ליציאה ביום ההשקה עצמו: World of Goo, Human Resource Machine, Little Inferno, The Binding of Isaac: Afterbirth+ ו-I am Setsuna. אני הייתי מאוכזב מאוד מהכמות המצומצמת מאוד של המשחקים שיוצאים ביום ההשקה למכשיר, גם אם אחד מהם הוא אחד מהמשחקים שאני הכי מצפה להם ב-2017. חייב לומר שלראות איך לאט ובטוח משחקי האינדי "מצילים" את יום ההשקה של ה-Switch מצליח לחמם לי את הלב. בתור מישהו שרוצה לראות יותר ויותר מפתחי צד שלישי מגיעים לקונסולה של נינטנדו, העובדה שמפתחים עצמאיים עושים גרסאות משלהם למכשיר גורמת לי להאמין שנינטנדו עושה עבודה טובה בלהנגיש את הקונסולה לחברות צד שלישי. אני גם מקווה להמשיך לראות עוד משחקים מוכרזים ליום ההשקה בנוסף ל-10 שכבר יש לנו. נינטנדו כבר הראתה שהיא יודעת להפתיע גם באירועים שלה וגם מחוץ להם אז מקווה שנראה עוד כתבות על משחקים שיוצאים ביום ההשקה ב-3 במרץ.

שירותי אונליין רעים = מעריצים עצבניים

נינטנדו החליטה להתחיל לגבות כסף משחקנים עבור שירותי האונליין שלה ובתמורה מציעה יותר דברים שדומים לדברים ששחקנים כבר מקבלים עבור שירותים דומים אצל סוני או מיקרוסופט, כולל אפשרות דיבור עם חברים, לובי להיפגש עם חברים לפני משחק ודילים אקסקלוסיבים. מה שכן, היא טועה בדברים קטנים שעלולים לעלות לה ביוקר. לדוגמא, הצעת המשחק החינמי שלה לחודש. נינטנדו עבור התשלום החודשי הזה תעניק משחק SNES או NES בחינם עבור אותו החודש... ורק אותו החודש. כשהחודש נגמר נינטנדו לא נותנת לך לשמור את המשחק. במאמר רג'י פילס-אמה: “What is wrong with you?” זה צעד מאוד לא חכם שהרגיז הרבה אנשים והוא נראה מאוד קמצני מצידה של נינטנדו. אני חושב שאם היא כבר נותנת שירותי אונליין בתשלום עדיף שתתן משחק חינם עבור אותו החודש ושהשחקנים פשוט יצטרכו להמשיך לשלם כדי שהמשחק יישאר בספריה שלהם, בדומה למה שקורה אצל סוני ומיקרוסופט. הרעיון של אונליין בתשלום יכול להיות חיובי אם הוא גם אומר שאנחנו מקבלים שירות יותר טוב (דיי נמאס לי לשחק Smash עם מלא לאגים) וכנראה שנשלם פחות מאשר בסוני או במיקרוסופט, אבל נינטנדו חייבת לתקן את הדברים הקטנים האלה כדי ששירותי האונליין יהיו שווים את הכסף.

יש לי עוד בטן מלאה בדברים חיוביים ושלילים לגבי המכשיר, אבל בשורה התחתונה, אני שמח לגבי הכיוון שנינטנדו הלכה ואני מקווה שהמכשיר ימשיך לנפץ לי סטיגמות שליליות או חששות ויגרום ל-Switch במחשבה שלי.

תשאירו את התגובות שלכם ומה דעתכם על המכשיר פה, אני כבר אצא לבד.

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:09 31.01.2017 | אוהד אוהד (אורח)

    אני אהיה כנה, אני לא מעריץ גדול במיוחד של נינטנדו. אולי זה בגלל הגיל היחסית צעיר שלי ואני לא מעריץ את החברה מההתחלה שלה. אבל הרעיון של הקונסולה הזאת נשמע מטורף, ויותר מזה, זה מקורי מאוד!
    אז כן, אני מחכה ומצפה לקונסולה, אבל אני באמת חושב שכדאי לחכות טיפה לביקורות עליה, כי אם היא תצליח אז סבבה אקנה אותה בידיעה שאני קונה מכשיר מומלץ והשרעיון עבד, אבל אם אזמין הזמנה מוקדמת ובסוף אקבל דבר שלא בדיוק ציפיתי לו, זה יהיה מאכזב.
    עוד דבר שחשבתי עליו הוא שכן, המטרה של הקונסולה תהיה נגישה, וכנראה שזה הולך לעבוד. אבל השאלה היא, כמה נגיש זה יהיה? המסך הוא עדיין יחסית גדול ולא נכנס לכיס כמו טלפון, מה שיקשה על לסחוב אותו ממקום למקום, ואם לדוגמא אני רוצה לשחק רק בנסיעה קצרה של חמש דקות באוטובוס, האם אוכל לעשות את זה בלי שיהיה מסורבל מדי? יש מצב שאני טועה והסבירו על זה ופיספסתי (אם כן אשמח שתגידו)
    ועוד דבר אחרון המכשיר יהיה לא זול. ואני לא מדבר על הקונסולה עצמה, המחיר טיפה גבוהה אבל שווה את המחיר שלו בחודש ההשקה. אני מדבר על החלק הנייד. פיקשוש קטן שלך ויש מצב שאיבדת את הקונסולה/ שברת את המסך, ולתקן זה לא זול במיוחד.
    אולי אני טועה אז אם יש למישהו מה להגיד אז אשמח לקבל עוד חוות דעת שאולי תשנה את דעתי :)

  2. 2

    23:13 31.01.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    המכשיר עצמו הוא 6 ומשהו אינץ', זה לא נכנס לכיס (אלא אם כן אתה עם מדי ב') אבל גם לא כזה גדול. מה גם שמכמה מקורות המכשיר אמור לשקול באזור ה400 גרם בסה"כ (עם הג'וי קון השמאלי והימני) שזה בערך כמו אייפד אייר.

    הבעיה הכי גדולה מתחילה עם איבוד או נזק לקונסולה בחוץ שזה באמת באמת מסוכן, אבל בשביל זה יש אביזרים חיצוניים. הנינטנדו 3DS שלי קיבל על ההתחלה מגני מסך וקייס והוא שרד 3 שנים לפני שהחלפתי אותו באחד חדש, רק מבחינת נוחות ולא כי הוא הפסיק לעבוד או היה עם נזק.

  3. 3

    11:31 01.02.2017 | אייל אייל (אורח)

    ייכשל בדיוק כמו ה WII U
    לא יפתחו לו משחקים צד 3 כמו לאחרות

  4. 4

    17:39 01.02.2017 | לאו לאו (אורח)

    לומר את האמת, אני לא רואה הרבה אנשים בישראל עם דעה כמו שלך, רוב הקהילות בארץ מתרכזות יותר בעוצמה של הקונסולה יותר מהמשחקים עצמם.
    בתור אדם שיש לו כל קונסולה של נינטנדו עד היום (חוץ מה"Virtual boy" >.

  5. 5

    09:24 14.02.2017 | שלום אספיר שלום אספיר (אורח)

    בשביל להצליח המכשיר צריך משחקים ותו לא
    ולא משחקי פח בשקל וחצי
    תשקיעו תפתחו משחקים טובים
    נינטנדו הוכיחה לא פעם ולא פעמיים שהיא רוצה לפתח או שיפתחו עבורה משחקים גדולים זה קורה
    וזה מעלה את מכירות הקונסולה כל קונסולה.
    מה יתן לי שיש קונסולה עם כזה פונטציאל גבוהה ורעיון מקורי וטוב
    שלא ממשים אותו בכלל
    תאר לך שהיית מקבל את מריו,זלדה ועוד איזה משחק שתיים ברמה גבוהה בהשקה מה אז היה קורה?

  6. 6

       | פורסם ע"י