הרשמה

מייסד החברה שפיתחה את The Witcher מדבר על הדרך שהחברה עברה

מרצין איווינסקי מייסד חברת CD Projekt Red מספר איך The Witcher נולד

CD Projekt Red, מחברה של הפצת משחקים בפולין לחברה שפיתחה את אחד ממשחקי ה-RPG הטובים בשנים האחרונות

מרצין איווינסקי (Marcin Iwinski), אחד ממייסדי חברת CD Projekt Red מתאר את המסע שהחברה שלו עשתה מייבוא משחקים לפולין ועד לפיתוח אחד ממשחקי ה-RPG הטובים של השנים האחרונות.

בריאיון לאתר Glixel, סיפר איווינסקי שלאחר קריסת ברית המועצות, חוקי זכויות היוצרים החלו להיכנס לתוקף בפולין והוא וחברו בתיכון, מיכאל קיצ'ינסקי (Michal Kicinski) שהוא גם אחד ממייסדיי CD Projekt Red, החליטו להתחיל לייבא משחקים לפולין. זאת הסיבה בעצם שכך קוראים לחברה. "התחלתי את החברה עם חברי מהתיכון מיכאל קיצ'ינסקי. בהתחלה היינו מפיצי משחקים, אבל בשיא הכנות, לא היינו ממש טובים בהפצה. היינו ממש טובים לעומת זאת במשחקים. בהתחלה, הסיבה העיקרית לזה שהקמנו את החברה הייתה כדי שתהיה לנו גישה לכותרים חדשים. זה אמנם נשמע קצת טיפשי אבל היינו סוג של אלים. אנחנו קבענו איזה משחקים נכנסים לפולין ואיזה לא. מצאתי יום אחד את אחת הפרסומות הראשונות שפרסמנו במגזין גיימינג פולני, ושעות העבודה שלנו היו בין 10 בבוקר ל-4 אחר הצהריים. חשבתי לעצמי בראש 'מה אנחנו עושים?' כמובן! אנחנו סוגרים מוקדם כדי ללכת לשחק משחקים."

"תמיד היה לנו את החלום לעשות משחקים משלנו, אבל לא היה לנו מושג איך עושים את זה. היינו קבוצה של גיימרים בעלי תשוקה רבה למשחקים שיודעים כיצד לתפעל חברת הפצה אבל לא כיצד לפתח משחק, וכך בעצם נולד The Witcher הראשון." איווינסקי המשיך וסיפר שהוא וקיצ'ינסקי שיחקו בכל המשחקים בסדרת Baldur's Gate והם תמיד היו מוקסמים ממשחקי RPG. יחד עם זאת, הוא סיכם ואמר שלא הכל היה ורוד והיו רגעים קשים בתחום קבלת ההחלטות והחששות שהדברים שבוצעו הם אולי לא מספיק טובים. 

בסופו של דבר, אם נסתכל על התמונה הכללית של 2 חברים טובים שהחליטו שהם רוצים לפתח משחקים גם אם אין להם את הידע הטכני הנדרש, הצמד עשה עבודה פשוט נפלאה מאחר ו-The Witcher 2 ו-The Witcher 3 קטפו לא מעט פרסים כשהם יצאו לשוק.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:05 21.03.2017 | sagimi sagimi

    לא באמת הסברת איך הם עברו מ 'לא לדעת כלום' לחברת משחקים רצינית
    סתם דיברת על איך הם התחילו בשורה וחצי

  2. 2

    06:54 22.03.2017 | אבי אבי (אורח)

    מסכים עם שגיא.. יש כתבות שמצריכות פירוט רחב יותר וזה הרגיש שקראתי קדימון לכתבה שתפורסם בעיתון של שישבת.

  3. 3

    06:38 23.03.2017 | שם כתב אמ;לק שם כתב אמ;לק (אורח)

    תפקיד קורה חצי כתבה ומחליט לפרסם.

  4. 4

       | פורסם ע"י