הרשמה

חברת EA הפסידה 3 מיליארד דולר כתוצאה מצניחת מניות אחרי SWB2

המוציאה לאור הוותיקה חוטפת מכה קשה ומהדהדת

נראה שגם מכירות המשחק לא עומדות בציפיות, שכן המשחק לא נמצא אפילו ברשימת ה-Top 100 של אמזון

חברת EA חטפה מכה רצינית ועכשיו היא מתחילה להרגיש את הכאב, זאת בעקבות ההתמרדות של קהילת הגיימרים נגד מודל המיקרו-רכישות ב-Star Wars Battlefront 2. המשחק הציג מערכת Loot Box אגרסיבית, שקשרה את ההתקדמות המשחק למטבע פרמיום וירטואלי, אותו ניתן לקנות בכסף אמיתי. כתוצאה מכך, ערך המניה של EA ירד ב-8.5% ותורגם להפסד של כ-3 מיליארד דולר.

הרשתות החברתיות ו-Reddit הוצפו בפוסטים שליליים על Battlefront 2. באחד המקרים, אחת התגובות של מנהלי הקהילה ב-EA הכעיסו כל כך את המשתמשים, עד שהיא הפכה לתגובה השנואה ביותר בכל הזמנים ב-Reddit. כמו כן, נראה שגם מכירות המשחק לא עומדות בציפיות, שכן המשחק לא נמצא אפילו ברשימת ה-Top 100 של אמזון.

במהלך 2016, עשתה EA רווח של יותר מ-800 מיליון דולר ממיקרו-רכישות, בעיקר דרך רכישות של מצבי ה-Ultimate Team של משחקי הספורט שלה. אחד מבכירי EA, בלייק יורגנסן (Blake Jorgensen), סיפר למשקיעים שהחברה מתכוונת ליישם את המודל העסקי הזה ב-Battlefield וב-Battlefront.

עם זאת, נראה ש-EA שקעו קצת יותר מדי. ברחבי העולם, החלו פוליטיקאים רבים להביע את דאגותיהם מהמודל העסקי של המיקרו-רכישות, בכך שמדובר בצעד עשקני שהגבול בינו לבין הימורים דק מאוד. עוד נאמר כי קהל המטרה העיקרי הוא ילדים, אשר עשויים להוות "טרף" קל יותר עבור רכישות נוספות דרך המשחק. לבסוף, משקיעים רבים קיבלו רגליים קרות ועצרו את תזרימי המזומנים לחברה.

כל שנותר לחברה לעשות הוא לחשב מסלול מחדש ולחשוב על מודל עסקי אחר שלא יקים עליהם בשנית את קהילת הגיימרים.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:19 29.11.2017 | MATAN122 MATAN122

    סוף סוף צדק, אולי גם חברות אחרות יבינו קצת משהו מכל הנושא ועל הדרך להוריד את המיקרו רכישות לתמיד...

  2. 2

       | פורסם ע"י