הרשמה

ביקורת - Megaton Rainfall VR

בר נכנס לנעליו של גיבור על בעל כוחות מיוחדים בכדי להציל את האנושות וחזר לספר לנו על החוויה

  • PC
  • PlayStation 4
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 26/09/2017

אם היו לכם כוחות על, מה הייתם בוחרים - להציל את העולם או להפוך לפולש אכזרי?

תמיד רציתי להיות אל, גיבור על, בעל כוחות מיוחדים ולהציל את האנושות. זה נראה טוב כשת'ור עושה את זה, זה נראה טוב כשסופרמן (בסדרה המצוירת לפחות) עושה את זה. אז למה כל כך קשה להכין משחק גיבורי על ששמו הוא לא Marvel Ultimate Alliance ששווה משהו?!

המשחק Megaton Rainfall של Pentadimensional (פנטהדימנשיונאל. נסו להגיד את זה 5 פעמים מהר) הוא בדיוק כזה שמכניס אותנו לגוף (בערך) של אל (עוד בערך) שמטרתו היא להציל את העולם מפלישה של חייזרים שכל מטרתה היא להרוס כמה שיותר ערים ובני אדם. מה גם ששפר מזלי והמשחק מאפשר שימוש מלא ב-PSVR ונתן לי הזדמנות ממש טובה לבדוק את מחלת הים שלי.

המשחק מתחיל במפגש עם ספק־אל ספק־אלוהים שמסביר שיש מטרה לכל העולם הזה ושהוא בחר בי להציל את העולם מפלישת חייזרים. וזה כנראה שווה את זה, כי העולם הוא 1:1 כדור הארץ וניתן לטייל בו בחופשיות. הייתי יותר שמח אם הוא גם היה מפורט יותר והיה נראה קצת יותר כמו Google Earth. מה גם שבתוך ה-PSVR העולם מפורט הרבה פחות, עם מחסור באנשים ובכלל רמת פירוט וצבעים נמוכה יותר.

הקרבות עצמם בנויים על מציאת החולשה של האויב (נקודה אדומה זרחנית) ופגיעה בה. אלמנט מעניין הוא מד החיים במשחק. מד החיים אינו מד חיים קונבנציונאלי, אלא הוא מסמל את כמות האנשים שאנחנו מאבדים בעיר. כלומר, ככל שיותר אנשים מתים כך נגיע מהר יותר לסיום המשחק והפסד. הקונספט הזה היה יכול לעבוד בשמחה לולא הייתי נהנה כל כך להרוס בעצמי את העולם ולהפוך לפולש אכזר בעצמי. באמת, שלהרוס עיר שלמה בתור קינג־קונג עם כוחות על מרגיש יותר טוב מלהציל את העולם. המשחק פחות זרם עם הגישה הזו.

נקודת חולשה היא ה-PSVR עצמו. זה לא סוד שה-PlayStation VR היא מצד אחד ערכת ה-VR הזולה והמשתלמת ביותר ועם זאת גם החלשה והמטושטשת ביותר. קיבלתי לא מעט בחילות במשחק הזה, החוט נכרך סביבי נון־סטופ והמשחק מחייב סיבוב של 360 מעלות, וזה כשלעצמו בעייתי נורא בהתחשב בכך שה-PSVR לא מאפשר מעקב מהגב. מה גם שמאוד קשה לעקוב אחר המתרחש דרך VR והמשחק מצא את עצמו ננטש לעתים קרובות לחוויה קומית יותר כמו Accounting+.

העדפתי לשחק במשחק במצב ספה, בלי ה-VR. ברגע שעשיתי זאת הבחילות, כמובן, נעלמו, אך חווית המשחק לא נשארה איתי. זה פשוט היה לא מהנה לירות במיוחד להילחם בחייזרים ו-If you can’t beat them - join them. לצערי המשחק מהר מאוד הבין מה עשיתי והחזיר אותו לדרך הישר. Fuck you אנושות, אני רוצה להישאר עם חברי החייזרים!

כשנשארתי על הספה המשחק דווקא השתפר. הסביבה והמפה היו מפורטות הרבה יותר, האנשים חזרו להסתובב ברחובות וגם לצרוח. גם רמות ה-Fun במשחק נסקו ומדי פעם אפילו נהניתי. באמת שהרעיון של לעוף מסביב לעולם ועוד עם כוחות על קסם לי מאוד, אך הביצוע הוא בינוני ולא יותר.

קצת חבל לי על פספוס הפוטנציאל של Megaton Rainfall. בזמנים בהם הסרטים הפופולאריים ביותר הם של מארוול, הקומיקון הוא אחד הכנסים הכי יוקרתיים בעולם וכל ילד מנהל מלחמת מארוול-DC בבית הספר כאילו קרא את כל הגליונות של האקסמן מאז מס' 8 לפחות - אין סיבה שלא נקבל משחק גיבורי על\אלים טוב. לצערי, מגהטון ריינפול (או מגדת גשם, נשבע שזה התרגום) לוקה בחסר. המשחקיות לא זורמת מספיק, הסביבה לא נראית מספיק טוב וחווית VR, שנראית טוב לפחות על הנייר, מצליחה רק לגרום למשחק להיות פחות טוב.

6.5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • אפשר לעוף מסביב לעולם
  • הרגשה של תעופה בכדור הארץ

הרע

  • לא מרשים גרפית, לא מהנה מספיק
  • מחלת הים שקיבלתי מזה

והאמרה

  • With great power comes great responsibility
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:45 22.01.2018 | FadeAway FadeAway

    Meh.
    יש הרבה יותר כיפים שיבואו.

  2. 2

       | פורסם ע"י