הרשמה

ביקורת: Marvel Ultimate Alliance 3 - אני אוהב את זה 3000

קוראים, התקבצו! ובואו לקרוא מה שמואל חשב על משחק גיבורי העל החדש ל-Switch!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 19/07/2019

הוא לא מושלם, אבל מדובר במשחק גיבורי-על כמו שהטבע התכוון: מהיר, עצבני, קיטשי וכזה שמנסה לספק את המעריצים

הביקורת הזו התאפשרה בעזרת עותק סיקור מנינטנדו ישראל. תודה רבה!

בשנים האחרונות זה נראה שאנחנו מקבלים יותר ויותר משחקים מהז'אנר של "הסדרה הייתה מתה איזה 6+ שנים, זה זמן טוב להחזיר אותה לחיים". לפעמים זה נכשל כמו במקרים של Duke Nukem Forever, ולפעמים זה מצליח בענק כמו עם הריבוט המצוין ל-Doom משנת 2016. אחת החברות שמאוד אוהבת את הקונספט היא נינטנדו, שנראה כאילו היא נהנית מהאופציה להחזיר סדרות משחקים לחיים, אחרי שהיה נראה שאף אחד לא יעשה את זה במקומם.

אחרי Bayonetta 2, גם Marvel Ultimate Alliance מקבל את זריקת החיים הנוספת שלו, עם סיפור שונה לחלוטין, המון דמויות שונות שלא נראו בסדרת המשחקים עד עכשיו ועל הקונסולה הכי חמה בשוק כיום. עכשיו נותר לנו רק לראות האם המשחק השלישי עומד בציפיות של מעריצי Marvel ברחבי העולם.

נוקמים (ואחרים), התאספו!

כפי שכתבתי בפתיחה, הסיפור של המשחק שונה לחלוטין מהמשחקים הקודמים והוא יותר קרוב במהות שלו ליקום הסינמטי של Marvel. הסיפור לוקח אותנו ברחבי הגלקסיה, כשעל גיבורי מארוול להתאחד וליצור ברית משותפת כנגד הכוחות של Thanos, העוזרים שלו (The Black Order) כשהם מנסים למצוא את ששת אבני האינסוף, ובדרך נתקלים בשלל נבלים אחרים מהעולם של Marvel. בניגוד למשחקים אחרים שבאים לדמות את היקום הקולנועי של Marvel, כאן אנחנו גם מקבלים דמויות כמו ה-X-Men, כשדמויות כמו Wolverine, Nightcrawler ו-Storm מפארים את המשחק בנוכחותם לצד דמויות כמו Iron-Man, Hulk ו-Thor.

הסיפור כולו לא מתרומם לרמות גבוהות, אבל בשיא הכנות לא ציפיתי ממנו להיות משהו מדהים, ויותר מזה - הקיטש שיש לפעמים בכמה סצנות במשחק רק מוסיף לחווית "גיבורי-העל" שהמשחק הזה משדר. בנוסף, הדיבוב של הדמויות נהדר ונאמן מאוד לאופי המקורי של הדמויות השונות, המגוון הרחב של הגיבורים והנבלים במשחק רק גרם לי לרצות לראות מי יגיע הפעם והקצב של הסיפור (למרות שהוא לפעמים נמתח יתר על המידה) הוא טוב מאוד.

מה שכן הפריע לי הם הפס-קול המאוד בנאלי וגנרי (באמת, הפס-קול של הסרטים של Marvel ובפרט הנוקמים הוא מדהים, הייתי שמח אם הם לא היו הולכים על "סרט גיבורי על גנרי, איפה החצוצרות + כינורות שלי), והעובדה שהמשחק לא נהג להציג בסצנות סיפור את הקבוצה שיש לי כרגע. נכון, אני שמתי לב שכל ה-Cutscenes לא מרונדרים בזמן אמת, ולדמויות שנבחרו יש סיבה הגיונית להיות בסצנה, אבל עדיין - הייתי שמח לראות את הקבוצה האהובה עליי לפחות ברקע. ואם כבר הזכרנו את הקבוצה שלי.....

צוות לעניין

מה שיפה ב-Marvel Ultimate Alliance 3 הוא איך שהחופש לבחור את הקבוצה האהובה עליכם משתלב בצורה נהדרת עם המשחקיות המהירה והעצבנית של המשחק. המשחק מאפשר לכם לצוות ארבעה גיבורים שונים ביחד כדי להילחם בכוחות הרשע, כשלכל גיבור יש סט מתקפות חלשות וחזקות משלו. המשחק מתחיל עם הגיבורים משומרי הגלקסיה, אבל לאט לאט מצטרפים יותר ויותר גיבורים, עד שלקראת סוף המשחק, כבר יכלתי להחליף כמה גיבורים שרק רציתי לפי איזה נושא שבחרתי.

המשחק מעודד ערבוב של הגיבורים בעזרת שתי דרכים עיקריות: לכל גיבור יש סט בונוסים שהוא נותן בציוות עם גיבורים מסוימים. לדוגמא: Venom ו-Spider-Man יקבלו בונוס ביחד מהיותם Web-Slingers. אם תצוותו דמויות מה-X-Men ביחד הם יקבלו בונוס אחר וכן הלאה. הבונוסים האלה גרמו לי להחליף דמויות הרבה יותר ממה שציפיתי להחליף וזה היה אקסטרה כיף לצפות בבונוסים שהדמויות שלי מקבלות מהציוותים הללו.

הדרך השנייה היא מתקפות משולבות, או מתקפות סינגריה שמאפשרות לשני גיבורים לנצל את היכולות אחד של השני לטובת מתקפות חזקות במיוחד. המתקפות הללו מתרחשות כתוצאה משילוב של סוגים שונים של מתקפות מיוחדות של כמה דמויות שונות. Wolverine יכול להשתמש ביכולת ה-Claw Attack שלו יחד עם היריות של Deadpool כדי לנתז אותם לכל עבר, או שתוכלו לשלב בין הברקים של Storm לרוח שיוצרים הרובים של Star-Lord. נכון, זה לא בדיוק מיוחד לכל גיבור וגיבור, אבל זה כיף לנסות ולראות איך היכולות השונות של הגיבורים משתלבות ביחד.

כיאה למשחק MUA, יש בו גם הרבה אלמנטים של משחקי תפקידים: במשחק יש עץ יכולות שתוכלו לפתח וישפיע על כל הגיבורים השונים שלכם ובנוסף, הגיבורים עצמם גם יעלו רמות, ילמדו מתקפות חדשות ויוכלו לחזק אותן, אבל כאן המשחק קצת נופל. בעוד שהדמויות האהובות עליכם יעלו רמות בכיף, הדמויות שאתם פחות אוהבים ישארו מאחור, ואתם כנראה תסיימו את המשחק עם דמויות ברמה ממש נמוכה. זה לכשעצמו לא ממש נורא, אבל המשחק מכיל בתוכו גם משימות צדדיות נהדרות שנקראות Infinity Rifts, כשכל אחת מהן מבקשת ממכם למלא משימות שונות בתמונה לאקסטרה ציוד, תלבושות שונות לדמויות שונות ועוד. חלק מהמשימות הללו הן משימות סולו של דמות אחת בודדת, וזה יהיה טיפה לא נעים אם במקרה המשימה תיפול על דמות שנשארה אצלכם ברמה 7 ולא זזה משם. המשחק מנסה לטפל בכך בעזרת אביזרים שנקראים XP Cubes שנותנים נקודות ניסיון לאיזו דמות שתרצו, אבל לרוב זה לא באמת פותר את הבעיה הזו.

ורק כדי לסיים בטעם טוב, עוד שתי מילים טובות על שתי חוויות טובות שהיו לי במשחק: רמת הקושי של המשחק מרגישה... נכונה. קצת קשה להסביר את זה מבלי לשחק בעצמכם, אבל Team Ninja הצליחו לגרום לרמה הקשה יותר להרגיש קשה אבל לא ברוטאלית מידי. יותר מידי פעמים בזמן האחרון נתקלתי במשחקים שמצב המשחק Hard שלהם היה קשה בהרבה ממצב ה-Normal שלהם וזה לא השתלב טוב עם המשחקיות. פה הכל הרגיש הרבה יותר מאתגר מבלי שהמשחק שם לי מקלות בנעליים. הדבר השני הוא האופציה לשחק עם חברים. מצב משחק ה-Co-op הלוקאלי עובד חלק כמו שהייתם מצפים ממנו כשמשחק עם חברים הוא אחת הדרכים היותר טובות לשחק את המשחק (המחשב לא ממש טיפש אבל הוא לפעמים היה חוטף מתקפות שלא הייתי מצפה ממנו לחטוף). משחק ברשת נע בין בסדר לטוב, כשהחברה חייבת לעבוד על השרתים שלה עוד טיפה. זה לא משחק לחימה או משהו בסגנון של Rocket League אבל זה לא אומר שלאגים יהיה דבר מקובל בעיניי השחקנים.

השורה התחתונה

המשחק לא תכנן להיות משהו יוצא דופן והוא באמת רק מרוויח מזה. Marvel Ultimate Alliance 3 הוא משחק שמצליח לשלב כיף עם הרבה Fan Service ויספק גם את המעריצים היותר כבדים של הקומיקסים. הדמויות עצמן מגוונות ומרגישות שונה אחת מהשנייה, המשחקיות משוגעת, כאוטית וכיפית, השילובים השונים של הדמויות השונות הם בין החלקים הכי כיפיים במשחק ואפילו יש המון מה לעשות אחרי שאתם מסיימים את המשחק. נכון, המשחק נופל בכמה מקומות ולא מתעלה לשום רמה מטורפת, אבל שוב, זה לא נראה שהוא התיימר להיות. נינטנדו החזירה לחיים סדרת משחקים נוספת, ובדיוק כמו עם Bayonetta, קיבלנו משחק המשך ראוי לשמו, ועם דמויות ה-DLC שבדרך, כשבין הראשונות יהיה אפשר למצוא את Blade והמעניש - אולי את אחד מהמשחקים היותר טובים בסדרה.

Marvel Ultimate Alliance 3 זמין לרכישה לקונסולת ה-Nintendo Switch וברשתות והמשווקים המורשים בנוסף לחנות הראשית של נינטנדו ישראל

8
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • מערכת קרבות כיפית
  • מגוון רחב ונהדר של גיבורי על שונים
  • סיפור קליל שמתאים לאווירת גיבורי העל
  • עובד נהדר לבד ועם חברים

הרע

  • פס-קול גנרי למדי
  • מערכת עליית הרמות עלולה ליצור פער בין דמויות שונות בסגל

והקבוצה

  • וולברין, דדפול, ונום והפנתר השחור נכנסים לבר...
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י