הרשמה

הפנינה הנסתרת: Xbox Play Anywhere

אם אתם משחקים גם ב-Xbox וגם ב-PC ולא הכרתם את אחד הפיצ'רים הכי פחות מדוברים של מיקרוסופט, כדאי שתכירו

לשחק כל הזמן ומכל מקום

העולם מתחלק לשלוש קבוצות של גיימרים, שחקני הקונסולות, שחקני ה-PC והשחקנים שמשחקים בכל מה שאפשר (יש מי שיגיד שיש גם שחקני מובייל, אבל די). כמו שהצלחתם כבר להבין, אני מאלה שמשחקים על מה שיש. בסלון שלי כרגע שוכבים אחד ליד השני בנחת קונסולת Xbox Series X (שעליה גם כתבתי ביקורת), קונסולת Playstation 4 Pro שמחובר אליה PSVR, נינטנדו סוויץ' ואפילו Nvidia Shield Pro. בעמדת הגיימינג שלי שוכב לו PC עוצמתי עם כל הציוד ההיקפי הטוב (אולי, למעט מיקרופון שעובד. ארור היום בו קניתי Logitech G933).

עמדת הגיימינג. הכל בסדר!

כשאפשר, אני משחק בסלון, אך כשיורדת החשיכה והחברים מתחברים לדיסקורד והגיע הזמן לכסח אני ישר עובר ל-PC. אין מה לעשות, מקלדת מכאנית, עכבר עם 12,000DPI ומערכת תקשורת שעובדת כמו שצריך (כאמור, דיסקורד) הם הכרחיים בשביל משחק תחרותי טוב. גם אם אני מפסיד בסוף. אך מה קורה עם הפעמים שבהם אני משחק בסלון במשחק סינגל ארוך, נגיד Shadow of War, ורוצה לעבור לנוחיות שבחדר? עד 2016 לא הייתה אפשרות כזו, חוץ מלקנות עוד קונסולה ולחבר בחדר או לקחת מהסלון.

ב-2016 מיקרוסופט השיקה את שירות ה-Play Anywhere. שירות ה-Xbox Play Anywhere (מפה נקרא לו: שחק בכל-מקום) מאפשר לי, לסיים לשחק בסלון ולתת לשותף להביא את הדייט הביתה ולעבור למשחק שלי בחדר ולהמשיך לשחק. כל מה שאני צריך לעשות הוא לקנות את המשחק דיגיטלית מהחנות של מיקרוסופט ולוודא שכתוב עליו Play Anywhere.

הפעמים הראשונות שהתנסיתי בשירות היו עם Sea of Thieves ו-Cuphead. החשבון Xbox מסתנכרן בצורה שקופה לחלוטין, בלי שנקפתי אצבע (ומקש). רק להפעיל והנה אני ממשיך מאיפה שעצרתי. אבל במשחקים כמו Sea of Thives ו-Forza Horizon 4 זה לא קשה. חשבונות משותפים בין קונסולה ו-PC ראינו כבר קודם. אז מה מיוחד פה?

אנחנו מגיעים למשחקי סינגל פלייר. הנה אני משחק השבוע לראשונה את Shadow of War (ששוב לא שמתי לב שקיים בגיימפאס וקניתי אותו בשבעה דולרים). אני כבר כמה שעות לתוך המשחק הורג אורוקים (והם הורגים אותי גם, לפרוטוקול). השעה שתים-עשרה בלילה והשותף, שכבר מאס בלצפות בי משחק כל הערב, הולך לישון. אחרי כעשר דקות שהאור אצלו בחדר כבה הוא יוצא החוצה "בר, באמאש'ך, תנמיך!". אני מנמיך והנה, לא כיף לשחק ככה. מה אעשה?

Shadow of War

בכדי להמשיך בעיסוקיי (לגרום לטאליון למות שוב ממערכת ה-Nemesis של המשחק) עם סאונד יאה עברתי למחשב, הדלקתי את הקונטרולר שיושב ליד המסך ופתחתי את Shadow of War והמשכתי בדיוק מאותה נקודה בה הפסקתי על האקסבוקס. בלי להעביר שמירות, בלי ללחוץ על כפתורים - באופן אוטומטי לחלוטין.

אז איך עושים את זה? קודם כל, חייבים את גרסת ה-Microsoft Store של המשחק. אם קניתם משחק ב-Steam או בכל חנות אחרת- אין לכם Play Anywhere עבורו. כל משחק שרכשתם על האקסבוקס הוא כבר מהחנות של מיקרוסופט אז אתם כבר בדרך המלך. הכנסו לעמוד של המשחק בחנות וחפשו תחת Capabilities (יכולות) את הכיתוב "Xbox Play Anywhere" וזהו- אם הכיתוב קיים המשחק תומך. מיותר לציין שרק משחקים שעובדים על ה-PC מהחנות של מיקרוסופט עובדים עם Play Anywhere.

כך זה נראה ב-Gears 5

שימו לב להסתייגות מסוימת מהחנות של מיקרוסופט על ה-PC: ישנם משחקי מולטיפלייר שלא מאפשרים משחק בין חנויות- המפורסם שבהם הוא Call of Duty: Infinite Warfare שנמכר בעבר בחנות של מיקרוסופט ל-PC ולא אפשר משחק מולטיפלייר בין מי שקנה ממיקרוסופט ולבין מי שקנה מהסטים. וכן, מי שקנה ממיקרוסופט נשאר לבד בלי חברים לשחק איתם. לטובת מיקרוסופט- הם זיכו כל שחקן שביקש החזר.

את רשימת המשחקים המלאה שתומכים ב-Xbox Play Anywhere תוכלו למצוא כאן.
אך אציין את המשחקים המעניינים ביותר עבורי שנמצאים בשירות:

  • כל המשחקים של מיקרוסופט (גירס, פורצה מאז הורייזון 3, Sea of Thieves, Cuphead, State of Decay 2)
  • Ori and the Blind Forest / WIll of the Wisp
  • Resident Evil 7
  • Final Fantasy IX

הפיצ'ר הנהדר הזה די נקבר תחת הגיימפאס, מיקרוסופט לא מפרסמת אותו יותר ומעט אנשים גם משתמשים בו וחבל. הוא פיצ'ר מדהים למי שמחזיק גם PC וגם קונסולה ויכול היה לנפח את כמות המשתמשים בחנות של מיקרוסופט על ה-PC בהרבה. כמו כן, חלק גדול מהמשחקים שהם Play Anywhere נמצאים כבר ב-Xbox Game Pass וזה אחלה קידום ל-Game Pass for PC ולגרסאותיו האחרות. אבל די לדבר, אני ממשיך לערוף ראשים של אורוקים ב-Shadow of War.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י