הרשמה

20 אתגרים לתעשיית המשחקים

20 האתגרים הגדולים שעומדים בדרה של תעשיית המשחקים, על פי מגזין Edge

אתר edge-online.com הכין רשימה של 20 אתגרים שהתעשיה צריכה להתחיל ללמוד להתמודד איתם. כי הם העתיד או הבעיות שלה. אני אביא אותם בקצרה ונשמח לשמוע את דעתכם בנושא:

הפצה דיגיטלית
היו זמנים בהם כל אחד היה יכול להשיג את המשחקים שלו רק בחנות הקרובה למקום מגוריו. אח"כ הגיע האינטרנט ואיתו הקניות מרחוק, ובעקבות הפס הרחב כנראה אין מנוס מהאפשרות הבאה - הורדה דיגיטלית. היום היא מהירה כמעט מכל משלוח - תוך כמה שעות (ובעתיד הקרוב אפילו רק שעה) יושב אצלכים בדיסק הקשיח של המחשב או הקונסולה עותק חדש ונוצץ של המשחק שהרגע יצא. אז למה החברות עוד לא קופצות בהמוניהן על העגלה? אם זה כל כך מהיר, בטוח וזמין, הן רק מטפטפות לשירות כמו STEAM?
(הערת העורך: הסיבה העיקרית היא שחנויות המשחקים הרגילות פועלות נגד Steam ודומיו כי הם לוקחים להן את הביזנס, ויש מפיצות שלא רוצות להכנס איתן למלחמה).

שווקים חדשים
העולם של היום הוא לא העולם של לפני 10 ו-15 שנה. לא רבים זוכרים, אך אפילו אנשים בגילי הצעיר ראו את השינוי בעיניים, מעולם גדול שם בחוץ לכפר גלובלי קטן. צריך להתחיל לפנות לכל השווקים שאולי עד היום לא פנו אליהם. מקומות שכוחי אל או אוכלסיות שלא נראה אולי שתרבות גיימניג היא הדבר שלהם, אולי כדי להפנות משאבים גם אליהם? אחרי המשחק הערבי הראשון, יש מקום לעוד אוכלויות לפרוח בעולם הגיימינג.

שילוב עולם הבידור
בימיינו משחקים הם כבר לא רק לילדים. תעשיית הבידור היא כבר לא רק ענפים נפרדים שאין קשר בינהם. אנו רואים תחילתה של תופעה עם הקונסולות שנותנות לנו הרגשה של "חבר אותי והכל כבר כאן", אבל האם כבר מיצינו את הנושא? האם זו רק פלטפורמה משותפת להגשה של התכנים או שיתוף פעולה אמיתי?

תקציבי ענק
חברות המשחקים רוצים להוציא כמה שפחות ולקבל כמה שיותר. זה מובן והגיוני, אבל אולי מדי פעם הן צריכיות להבין מה שחברות הסרטים הבינו, לעיתים צריך הפקה בסדר גודל ענק כדי להוציא מוצר עוד יותר ענק. אז לעיתים ניתן באמת ליצור GEOW ע"י 30 אנשים, אבל אם באמת מעמידים צוות ענק ותקציב מפואר - לא נקבל את אחד הדברים הגדולים שיצאו לעולם המשחקים?

תרבות סלבס
שוב דוגמא מעולם הסרטים. כוכב גדול יכול להביא סרט בינוני למקום טוב. למה אין כמעט כוכבים כאלו בעולם המשחקים? האם צריך להיות פחות יצירתי מאשר בסרט? אני חושב שזה יכול להיות מצויין - כל עוד זה במידה ובמקום הנכון (אני לא רוצה לקבל מדבקה "נוצר ע"י קוג'ימה" כשהוא רק עבר ליד החדר שבו פותח המשחק)

מחרי החומרה
המחיר של החומרה היום כמוצר משחקים גבוה מדי. לא מדובר במוצר שנתפס ככללי ועממי אלא כמוצר מותרת. אם החברות רוצות להנחיל תרבות גיימינג אמיתית עליהן לשמור קשר עם כל שכבות האוכלוסיה ולתת מחיר השווה לכל נפש.

פרסומות (במשחקים)
כחלק מהתקציב, על החברות לדון איך הן מתייחסות לנושא. האם משחקים הולכים להיות פורטל לפרסומות, או שפה נראה שיתוף פעולה יותר הדוק? עד כמה השילוב בין התעשיה העסקית לבידורית ילך טוב, והאם הקהל יהיה מוכן לקבל זאת? עד כמה נהיה מוכנים לקבל פגיעה בפרטיות?

מיקרו-תשלומים
השם החם היום בעידן הקונסולות והמחשבים המחוברים לרשת. קנה משחק או אפילו קבל אותו בחינם, אבל תוסיף עוד חצי דולר אם אתה רוצה חוויה יותר טובה, ועוד 2 דולר לציוד יותר טוב. מה השלב הבא? עוד 3 דולר כדי לשחק ברזולציה הגבוהה יותר? רק מי שישלם יוכל לזכות (או לקבל קלפים טובים יותר כמו במג'יק)?

מגוון מחירים
האם לא הגיע הזמן להוריד את המחיר הקבוע למשחקים ולתת קצת יותר מגוון על פי סוג המשחק? למה אנחנו מוכנים לבלוע שכל משחק צריך לעלות 50-60$?
(הערת העורך - זה לא נכון. יש לא מעט משחקים מוזלים היום, גם למחשב וגם לקונסולות. מה שכן, אני מסכים שצריך לתגבר את העניין הזה).

אונליין
היום משחק בלי רכיב מקוון מרגיש כמוצר חסר. אבל האם צריך להכניס אונליין בכל מחיר? אולי למעשה זה העתיד, ויותר לא יהיו משחקים רק עם קמפיינים לשחקנים יחידים?

כותרים חדשים
היום, כמו בתעשיית הסרטים, אנו זוכים יותר מדי לכותרי המשך או מאותו מותג. למה צריכים להיות 300 משחקי מאריו? למה חייבים לשחק את המאסטר צ'יפ או את ראצ'ט? האם לא ניתן לחשוב על רעיונות חדשים? קצת תעוזה לא תזיק לתעשיה.

פיראטיות
דווקא עושים הרבה בנושא, אבל אולי הגיע הזמן לשנות גישה, כי זה לא ממש עובד?

אמון הציבור
תעשיית המשחקים היום גדולה ורווחית יותר מאי פעם, אבל עדיין לא נתפסת על ידי הציבור כמשהו חיוני או תרבותי. לא הגיע הזמן להשקיע קצת בפרסום ולשנות את היחס הציבורי?

פיתוח וכלי פיתוח
כיום, למשחק רציני אין הרבה סיכוי לפרוץ ולהצליח אם לא הושקעו בו לפחות כמה עשרות מיליוני דולרים, ומשחק "קטן" דורש מאות אלפי דולרים. הסכומים האלה פשוט מוגזמים. אם התעשיה רוצה לפרוץ גבולות היא חייבת לאפשר כלים יותר טובים וזולים למשחקים יותר גדולים ורציניים בעלות נמוכה יותר.

והברור - משחקים
החברות חייבות להמשיך ולהסתכל על עצמם כמשהו אמיתי, בידורי ותרבותי, ולא רק מכונות כסף. אחרת נמשיך כולנו לקבל את אותו משחק בשקל וחצי מלפני 20 שנה. יצירתיות היא לא מילה גסה.

למאמר המלא והמרתק (זהירות: הרבה לקרוא, ובאנגלית).

עוד ב- Vgames:

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:16 07.08.2008 | talron32 talron32

    אחלה כתבה

  2. 2

    13:23 07.08.2008 | CuE_BaLL CuE_BaLL

    חבל

  3. 3

    13:57 07.08.2008 | CuE_BaLL CuE_BaLL

    חבל

    חבל שבארץ זה אף פעם לא יתפוס כח אף אחד לא מתעניין פה בתעשייה רצינית

  4. 4

    14:18 07.08.2008 | MoonKnight MoonKnight

    הנה הרעיונות שלי :

    קודם כל שיעשו משהו בנוגע למחירים האירופאים , כי אנחנו בישראל (כמו בהולנד שיש להם את אותה בעיה) סובלים ממחירים גבוהים משמעותית מהמחיר האמריקאי או האסייתי .

    דבר שני - כדי להלחם בפיראטיות מה שצריך לעשות זה לחסום תוכנות שיתוף! שמשומש בעיקר לתכנים פיראטיים . את ההורדותה חוקיות אפשר להשאיר באתרים (עליהם עוד אפשר לפקח) . זה הדבר היחיד שבאמת יעבוד וכל הפיראטים מתים מפחד מזה והצליחו לשכנע את ארצות הברית שזה פוגע בזכויות שיש להם באינטרנט .

    לדעתי צריך לאכוף את זה וגם לסגור חנויות שמוכרות צרובים .

    -תוך כדי הורדת מחירים משמעותית כמובן-

    ודבר אחרון , שלא יהיו יותר משחקים של 2-3 דיסקים לקונסולות החדשות ושהם יהיו על דיסק אחד .


    זהו

  5. 5

    18:13 07.08.2008 | (אורח)

    עוד משהו - תייצרו משחקים למחשבים!

    אין מה לעשות יש הרבה יותר מחשבים מקונסולות
    תעשו משחקים גם למחשבים וגם לקונסולות ותפיצו באותו זמן
    זה מעצבן שיש משחקים שהם רק לקונסולות וגם שמשחקים למחשב יוצאים שנה אחרי המשחק לקונסולות

  6. 6

    18:57 07.08.2008 | negrin negrin (אורח)

    טוב, בסדר...

    טוב, בסדר...
    אז דבר כזה יקרה אף אחד לא יקנה לקונסולות ויורידו מהאינטרנט...
    ככה אף חברה לא תרווח שקל מ2-3 שנים של פיתוח והשקעת כסף..

  7. 7

    23:07 07.08.2008 | khtur111 khtur111 (אורח)

    פתרונות פשוטים

    1-במקום להתלונן אל מחירות אונליין שחנויות יתחילו למכור משחקים אונליין (כך הם לא יצטרכו לקנות את המשחק עצמו)

    2-מה שצריך לעשות זה לדחוף את עניין קדימה ולפרסם את תרבות הגימינגו לראות את הצד החיובי שבה

    3-לדעתי קונסולות משחקים צריכים לשתף פעולה עם חברות כמו lg ולהוציא את הפוטנציאל המלא שיש לקונסולה ביתית

    4-חברות צורכות להפסיק לחשוב בקטן ולהתחיל להסיק צוותי ענק לפיתוח משחקים וגם להקציב סכום מכובד לפיתוח משחקים

    5-לצערי הרב אין פתרון לבעיה זו בגלל איזה סלב(מעולם המחשקים) אפשר להשתמש מריו זלדה ופשוט אין מה לעשות בקשר לבעיה זו

    6-לפי השוק היום מחירי החומרה עלו לשמים וזה לא צודק אני לא אומר שחברות כמו ati לא צורכות להרוויח כסף אבל זה כבר מוגזם וכבר הייתה כתבה שמחרי החומרה גבוהים בהרבה ממחיר שכמה באמת המוצר שווה

    7-לדעתי צריך לשלב פרסומות למי אכפת ששלט של מקדונלד היה במשחק?הא שייטוף פרסומות יוריד את עלויות ליצור המשחק

    8-ביטול מדי פשוט שיטה מלוכלכת בשביל להרוויח עוד קצת כסף

  8. 8

    23:23 07.08.2008 | khtur111 khtur111 (אורח)

    המשך

    9&12-אני קודם כול רוצה לנקות את הנשוא בין מחרי המשחקים ל פיראטיות(הבעיה הכי גדולה של התעשיה) ישנו קשר מאוד חזק בין מחרי המשחקים לפיראטיטות עם מחירים שעפים עם הבורה משחקים הפכו מבידור למותרות ואנשים שלא יכולים להרשות לעצמם לשלם 60 דולר(במקרה פה 450 שקל)למשחק פשוט יצטרכו להוריד אותו או אם הם לא רוצים לגנוב(כן הורדת המשחקים זה בדיוק כמו לגנוב מהחנות)פשוט לחכות עד שהמחיר ירד למחיר סביר בזמן שאנשים עם מותריות נהנים.הפתרון היחיד לבעיה הוא הורדת מחרי המשחקים לדעתי ל 20 דולר בכול העולם לא רק בארצות הברית אני לא אומר שזה יפתור את הבעיה סופית כי תמיד היו אנשים שעדין יורידו משחקים (מתוך המשפט הישראלי הנפוץ"אם אני יכול לקבל בחינם למה לשלם?"

    10-כול משחק צריך היום ממשק רב משתמשי כול שהוא (לא חיבב אונליין) כי אחרי שמסימים את המשחק(ללא האונלין) הוא שווה ערך למשקולת ניר ללא שימוש

    11-די למה יש 9999 כותרי מריו שונים למה יש 9999 משחקי זלדה שונים למה יש 9999 משחקי נינגה גאידן שונים(כן יש יותר משני כותרים)למה אי אפשר להיות מקורים די די תראו כמה קל להמצאי סיפר מקורי שף שרוכב על תולעת ענק

  9. 9

    02:23 08.08.2008 | SkatMan SkatMan

    כמו ששראק סלב גם מאסטרצ'יף

    אף אחד לא יודע מי ( מייק מאיירס) דיבב אותו

  10. 10

    06:18 09.08.2008 | K!11800M K!11800M

    הם צודקים!

    הכל נכון! במיוחד הקטע של התוכן!!

    אני הכי הייתי רוצה שיהיו יותר משחקים כמו וולף טים עם טפרים כי אני אוהב פרווה :)

  11. 11

    08:17 09.08.2008 | wormri wormri

    פרסומות-רעיון טוב

    Gametap בנו על זה מערכת לא רעה- על פרסומות בלבד שצצות למשך מספר שניות לפני שמשחק חינמי מופעל- הם מרוויחים כמעט כאילו רכשתם את המשחק, אולי זאת הדרך הכי טובה להפיץ למחשב ולהרוויח?

  12. 12

    10:42 10.08.2008 | WopiDasa WopiDasa (אורח)

    בקשר לפרסומות

    פרסומות זה באמת רעיון מצויין, ואני לא מדבר על פרסומות לפני המשחק כמו בgametap, אני מדבר על זה שאם לדוגמא בSA הייתי הולך לקנות בורגר וזה היה בחנות פיקטיבית, אפשר להפוך את זה למקדונלדס, וככה גם מחירי המשחקים ירדו וגם (למרות שזה חסרון במובן מסויים) נקבל משחק מציאותי יותר עם פחות דברים פיקטיבים. מעט מאוד משחקים עושים את זה כרגע וחבל.

  13. 13

    01:24 11.08.2008 | סטודנט לקולנוע סטודנט לקולנוע (אורח)

    אפשר להשוות את זה למה שקורה בטלוויזיה ובקולנוע

    למרות שישנן בכתבה השוואות לקולנוע, אפשר לראות גם בסדרות הישראליות בערוץ 2 שרובן הן חיקוי אחת של השניה, וגם לא חסרים סרטים שעוסקים יותר מדי בנושאים משותפים (עם עלילות דומות), ולכן זה טבעי שזה יקרה גם במשחקי מחשב.
    אין מה לעשות, חברות ההפצה בכל המדיות השונות רוצות לראות כסף עכשיו ולא שיום אחד יהיה כתוב שהן עשו משהו פורץ דרך. (תאוות בצע זו מילה יותר נכונה).

    אני למזלי גדלתי בתקופה שבה כל דבר היה חדש ומרגש (שנות ה-90 היו הפריחה האמיתית של השוק הזה).
    אני הייתי שוב משלם כמעט 300 שקל על עותק מקורי של WING COMMANDER 4 שיצא לפני 13 שנים אבל לא הייתי מוציא שקל על 99% מהמשחקים שיש היום בשוק, ולמה? כי הוא היה מיוחד.

  14. 14

       | פורסם ע"י