הרשמה

סוס טרויאני חדש מטרגט גיימרים

מה הוא עושה וכמה הוא מסוכן?

שימרו על החשבונות שלכם!

אחד הווירוסים הנודעים ביותר לשמצה בתחום המחשוב הוא רוגלה בשם סוס טרויאני, וירוס שנועד לחלץ מידע מהמחשב שלכם ולעתים אף לתפעל אותו מרחוק בלחיצה על מקש. לאחרונה חוקרים מחברת הסייבר קספרסקי (Kaspersky) מדווחים על גרסה חדשה של הווירוס שנועדה לגנוב את פרטי החשבון שלכם בחנויות הגיימינג. הווירוס שקיבל את הכינוי המקורי ״BloodyStealer״, נמכר ברחבי הדארקנט עבור סכומים זעומים ובתמורה משמש את רוכשיו לגניבת פרטי משתמש של חשבונות משחקים מפלטפורמות מוכרות, בהן Steam ועוד רבות אחרות כגון Epic Games Store, Origin ו-Uplay.

רובכם ודאי חושבים עכשיו - ״אז נפעיל אנטי-וירוס, מה הבעיה?״, אך לדברי החוקרים, הפיתרון אינו פשוט כל כך, ומדובר בווירוס מתוחכם בהרבה מהרגיל. אם להאמין לדבריהם, הרוגלה החדשה מצוידת בטכנולוגיות מתקדמות במיוחד המאפשרות לה להתחמק מניסיונות זיהוי במגוון רמות אבטחה שונות, מה שהופך אותה לאחד האיומים המסוכנים ביותר בהם יכולים להיתקל גיימרים כיום.

על אף החידושים ביכולות ההסוואה ובשיטת הפעולה, נראה שהסוס הטרויאני החדש נשאר נאמן למקור וכיאה לסוגו מביא לשולחן את מיטב להיטי הריגול העוין. הווירוס נוהג לחלץ מקורבנותיו מגוון רחב של פרטי משתמשים כגון מידע אודות שימוש בקוקיז, סיסמאות, טפסים מקוונים, כרטיסי אשראי הנשמרים בדפדפן, צילומי מסך, פרטי התחברות ואפילו דפוסי מידע שנלקחים מאפליקציות שונות במחשב - כאמור, בעיקר פלטפורמות לרכישת משחקים. באופן לא מפתיע, הפלטפורמה המותקפת ביותר היא גם הוותיקה והגדולה ביותר: Steam.

ואם זה לא מספיק, נראה שגם תמחור השירות ברחבי הדרקנט הוא אגרסיבי במיוחד: מפתחי הווירוס מוכרים את פרטי המשתמשים במחיר זול להפליא של 14 דולרים לפרטים של 1,000 חשבונות. מעבר לכך, בחודש מרס בו התגלה הווירוס לראשונה, נמכר הווירוס עצמו ב״מחירי השקה״ של פחות מ-10 דולרים עבור חודש שימוש, ועד 40 דולרים לשימוש בלתי מוגבל בזמן.

דמיטרי גאלוב (Dmitry Galov), חוקר סייבר בקספרסקי: "למרות העובדה שפושעי הסייבר מציעים אפשרויות השכרה של הרוגלה בתשלום, נראה שמשתמשים רבים מוכנים לשלם מחיר גבוה על מנת לקבל גישה מלאה אליו. BloodyStealer הינו סוס טרויאני בעל מגוון רחב ומרשים של יכולות, ומפתחיו ממשיכים להוסיף לו תכונות חדשות באופן קבוע. אין ספק שפושעי הסייבר רוצים לשים את ידם על חשבונות של גיימרים. על מנת לשמור על חשבונכם, חשוב להשתמש באימות דו שלבי ובפתרון אבטחת מידע מתקדם".

נוזקה עם יחסי ציבור טובים או נשק סייבר מתקדם במחירים של רמי לוי? ספרו לנו מה אתם חושבים על הוירוס בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י