הרשמה

ביקורת: Gigabyte Gaming RTX 3050 OC

המצטרף האחרון למשפחת RTX 30 הגיע לביקורת!

בזמנים משוגעים אנחנו מקבלים כרטיסים משוגעים, כמו זה.

הכרטיס סופק לנו לסיקור על ידי Nvidia ו-Gigabyte, תודה רבה!

זה ממש לא סוד שאנחנו נמצאים כבר חודשים ארוכים בתקופה הגרועה ביותר אי פעם לרכוש מחשב בכלל וכרטיס מסף בפרט. ולמרות שהמחסור העולמי בשבבים נמשך כבר תקופה ארוכה והוא פוגע כמעט בכל מגזר בשוק העיסקי, ניראה שעדיין אין פיתרון ממשי באופק ופשוט צריך להמשיך לחכות להתייצבות של שוק המוליכים למחצה. בעוד שאנחנו סובלים ממחסור וקושי ממשי לרכישת כרטיסי מסך חברת Nvidia השיקה בקצת יותר משנה וחצי כשבעה כרטיסי מסך שונים כשהיא הכריזה על שניים נוספים בתערוכת CES 2022. הכרטיסים החדשים הם ה-RTX 3090Ti שנכון לעכשיו לא ידוע מה יעלה בגורלו לצד ה-RTX 3050 שקיבלתי לביקורת. 

למה בכל זאת?

נגעתי בזה קצת קודם, יש הרבה מאוד סיבות (שעם חלקן אני מסכים מאוד) למה לא לרכוש כרגע כרטיס מסך אבל בכל קושי יש הזדמנות וזה בדיוק מה ש-Nvidia מנסה לעשות עם ה-RTX 3050. הכרטיס הזה עומד על כמה עמודי תווך שהם הסיבות לקיומו ו-Nvidia רוצה שאם אתם כבר קונים כרטיס מסך אז זה יהיה ה-RTX 3050. הסיבה הראשונה היא כמובן עיסקית וזאת התחרות מצידה של AMD. סדרת כרטיסי RX 6000 של AMD היא באמת סדרה נהדרת שנותנת פייט חזק מאוד לכרטיסי של Nvidia. במשך כמה חודשים לפני CES 2022 שמענו על כרטיס מסך חדש ותקציבי שיגיע מבית AMD, הכרטיס הזה הוא ה-RX 6500XT. אז כמענה לתחרות מצד AMD, חברת Nvidia פיתחה והשיקה את ה-RTX 3050 שמתחרה ראש בראש על ליבם של השחקנים בשוק התקציבי.

הסיבה השנייה היא יותר "צרכנית". על אף מה שכולם חושבים, Nvidia לא מנותקת מהשוק והיא רואה את המחירים והמחסור העצום בכרטיסים. אפשר להתווכח האם יש לה מה לעשות עם המחסור בכרטיסים כאשר יש שיגידו שהיא יוצרת מחסור מלאכותי אבל ה-3050 בא כדי לתת מענה גם בגזרת התקציב. זה ברור שברגע שהכרטיס יושק הספסרים יקפצו גם עליו והוא תוך רגעים או שלא יהיה במלאי בשום מקום או שהוא יהיה במלאי אך במחיר גבוה בכמה עשרות אחוזים מה-MSRP של Nvidia. כדי להילחם בזה במעט, ה-3050 מגיע עם תג מחיר בסיסי יחסית נמוך של 250 דולר וכשמתחשבים במחירי 2022 מדובר על בערך 300-350 דולר. זה עדיין גבוה מאוד ולא מוצדק אבל זה קצת יותר נגיש. הסיבה השלישית היא ככל הניראה מבחינת ייצור. ניראה כי Nvidia רוצה להפסיק לייצר את כרטיסי ה-GTX 1650 ו-GTX 1660 וה-RTX 3050 בא להחליף את הכרטיסים האלה כך ש-Nvidia תוכל להמיר את פסי הייצור שלהם לפסי ייצור של סדרה 30 או אפילו סדרה 40 שנמצאת כבר מעבר לפינה.

כרטיס הכניסה לגיימינג

טוב עכשיו כשאנחנו יודעים קצת יותר על ה-RTX 3050 הגיע הזמן לראות מה הוא שווה ואיזה ביצועים הוא יכול לספק. רגע לפני שאציג את מבחני הביצועים אני רוצה לדבר על הגירסא של הכרטיס שקיבלתי לביקורת. מדובר על הסדרת ה-Gaming OC של Gigabyte שמציגה כרטיס בגודל מלא של שלושה מאווררים עם גוף קירור גדול שעושה עבודה מעולה בשמירה על הכרטיס קר גם תחת 100% מאמץ. זאת הגירסא הבכירה ביותר מבית Gigabyte כשיש לחברה עוד גירסא מסדרת Eagle שמציגה כרטיס יותר קטן עם שני מאווררים. שתי הגירסאות האלה הן מאוד בסיסיות בהשוואה לסדרות אחרות מבית החברה, אך עם כרטיס כמו ה-RTX 3050 לא צריך יותר מזה. את ה-Gigabyte Gaming RTX 3050 OC בדקתי על המפרט הבא:

  • מעבד: Intel Core i5-12400
  • לוח אם: MSI B660 Tomahawk WIFI DDR4
  • קירור למעבד: Be Quiet Dark Rock Pro 4
  • זיכרון: XPG Spectrix D50 DDR4 2x16GB 3600MHz CL18
  • איחסון: Western Digital SN750 SE Black
  • ספק כח: Corsair HX 1200W
  • מערכת הפעלה: Windows 11 Pro - 22000.282

לצורך הבדיקה לקחתי עשרה משחקים פופולאריים ותובעניים כשרובם בנויים על מנועי משחק שונים כדי לבדוק את כוחו האמיתי של הכרטיס. בכל משחק לקחתי את כל ההגדרות הגרפיות עד למקסימום האפשרי, ביטלתי את ה-Ray Tracing וה-Motion Blur ובדקתי את הביצועים ברזולוציית 1080p. את מספרי ה-FPS הממוצעים שקיבלתי לאחר 15 דקות של משחק השוויתי ל-RTX 3060 ו-RTX 3060Ti אשר נמצאים יחסית קרוב ל-RTX 3050.

(לחצו על התמונה להגדלה)

כמו שאפשר לראות וכמו שאפשר היה לצפות ה-RTX 3050 מספק את הסחורה לביצועי גיימינג ברוזולציית 1080p בלבד. אם ציפיתם שתוכלו לקבל עם ה-3050 קצב פריימים גבוה ברוזלוציה הזאת אז זה לא המצב שכן הוא מיועד ומתיישב בדיוק ובנוחות על משבצת ה-1080p 60FPS אך גם כאן יש משחקים כמו Dying Light 2 שמכבידים עליו. אם נשים בצד את Dying Light 2 ואת Flight Simulator 2020, ניראה שגם אם מעלים את ההגדרות הגרפיות עד לקצה ודוחקים את הכרטיס כמה שאפשר עם משחקי AAA כבדים הוא מגיע קרוב מאוד ל-60FPS ואף מצליח לעבור במעט את הרף הזה. החלטתי לא לבדוק את ביצועי הכרטיס ב-4K שכן הוא לא מיועד לרזולוציה כזאת ואם ה-3060 התקשה לספק חווית משחק רציפה ב-4K, ה-3050 פשוט לא יצליח. 

בדרך כלל המבחנים הבאים שאני מבצע אחרי מבחני הביצועים הרגילים הם מבחנים של משחקים אשר תומכים בטכנולוגיית התאורה Ray Tracing. על אף שהכרטיס הזה מגיע עם 20 ליבות RT שמאפשרות לו לבצע חישובי Ray Tracing מורכבים יותר בפשטות עם ביצועים טובים משמעותית מהדור הקודם הוא כמעט ולא מצליח לספק חווית גיימינג טובה ויציבה עם Ray Tracing מופעל. ניסיתי להפעיל את טכנולוגיית התאורה בכמה משחקים וקיבלתי קצב של מספר פריימים בודדים לשניה כך שזאת הייתה חוויה שלא מאפשרת משחק כלל. אבל זה בסדר כי ל-Nvidia יש טכנולוגיה אחת שדוחפת את הכרטיס אל הליגה של הגדולים.

הסוד לחיי נצח

אני כמובן מדבר על טכנולוגיית DLSS. אני יודע שכבר דיברנו עליה לא מעט פעמים וסביר להניח שהיום כבר כולם יודעים מה זאת הטכנולוגיה הנהדרת הזאת אבל אני רוצה להתעכב קצת על למה אני חושב שדווקא כאן היא Game Changer רציני. דיברתי על DLSS בביקורת שלי ל-3060 כשעוד לא ידענו ש-Nvidia הולכת להשיק כרטיס תקציבי נוסף אבל הזמן עשה את שלו וה-RTX 3050 הגיע. הוא הגיע בזמן נהדר עבור DLSS, רק לפני פחות מחודש Nvidia הודיעה שהיא מרחיבה את התמיכה ב-DLSS לעוד משחקים וכעת יש יותר מ-150 משחקים שתומכים בטכנולוגיה. בין אותם משחקים אפשר לראות את Dying Light 2 שאמנם מאוד הכביד על הכרטיס מאוד אבל השימוש ב-DLSS נעשה בצורה נהדרת ויחד עם הטכנולוגיה, ה-3050 עובר את ה-60FPS במשחק ואפילו מאפשר להפעיל את ה-Ray Tracing ולקבל קצב פריימים חלק.

כמו תמיד, Nvidia מבטיחה שהיא תמשיך להגדיל את היצע המשחקים אשר תומכים ב-DLSS והיא אף תמשיך לשדרג את הטכנולוגיה עצמה כדי לאפשר לכרטיסים לקבל את הביצועים הטובים ביותר שהם יכולים. בגלל שה-RTX 3050 הוא הכרטיס החלש ביותר במשפחת RTX 30 ואפשר להשוות אותו בהרבה מובנים ל-GTX 1660Ti. אבל התמיכה של ה-3050 ב-DLSS היא חשובה מאוד והיא הדבר היחיד שמאפשר לו לספק חווית משחק חלקה עם Ray Tracing ב-1080p או ביצועים חלקים ברזולוציות כמו QHD ואפילו 4K. אם לכרטיס הזה לא היה את DLSS, סביר להניח שהייתי ממליץ לכם לא להסתכל עליו בזמן שאתם חוסכים עוד קצת כסף כדי לקנות כרטיס בכיר יותר כמו ה-RTX 3060Ti שמצליח לספק חווית משחק גם ב-4K. אבל כמו שאמרתי קודם, DLSS מאפשרת ל-RTX 3050 לשחק בליגה של הגדולים וזאת יכולת נפלאה. 

השורה התחתונה

ה-RTX 3050 הוא בסך הכל כרטיס טוב. הוא מספק ביצועים סבירים בסך הכל לקטגוריית המחיר שהוא מתחרה בה ובימים עם מלאים משוגעים ומחירים משוגעים עוד יותר הוא ניראה כמו האופציה הטובה ביותר לגיימר הקז'ואלי. ה-RTX 3050 אמנם לא מתאים לכל אחד ויש שיגידו שמשחק ב-60FPS על 1080p ב-2022 זה נדוש אבל אני חושב שאם אתם צריכים לבנות מחשב גיימינג לבן דוד שלכם בן ה-10, ה-RTX 3050 הוא ללא ספק הבחירה הכי טובה עכשיו שגם תוכל לשרת אותו עוד כמה שנים קדימה בזכות התמיכה של משחקים חדשים ב-DLSS.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10

הטוב

  • כרטיס במחיר נוח יחסית לתקופה
  • שומר על טמפרטורת עבודה נמוכה
  • מפיק ביצועים מספקים ב-1080p
  • התמיכה ב-DLSS דוחפת את הכרטיס קדימה

הרע

  • לא מאפשר משחק טיבעי עם Ray Tracing
  • לא חזק מספיק למשחק ב-4K

והנוסטלגיה:

  • גם אתם מתגעגעים לזמנים בהם היה אפשר לקנות כרטיס במחיר נורמלי?
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י