הרשמה

חטיבת המובייל של PlayStation מקבלת הנהלה חדשה

סוני מעוניינת להתרחב למובייל, והמינוי החדש לוקח אותה בכיוון הנכון.

ניקולה סבסטיאני תופס פיקוד על חטיבת המובייל של סוני

ברכות לניקולה סבסטיאני (Nicola Sebastiani) שמתחיל לנהל את חטיבת המובייל של PlayStation. סבאסטיאני עבד עד יולי האחרון בתור ראש תחום התוכן של Apple Arcade ולפני כן היה אחראי על תחום המשחקים בחנות האפליקציות של אפל במשך שמונה שנים. המינוי מתיישב עם האג'נדה של חברת Sony שמעוניינת להתרחב עם היצע המשחקים שלה אל תוך עולם המובייל שהופך להיות התחום הדומיננטי של המשחקים. לפי הדוח האחרון של חברת NewZoo עולם משחקי המובייל גדל בקצב של 11.2% בשנה וצפוי להגיע לכ-116.4 מיליארד דולר בשנת 2024. זה הופך את המובייל לאחראי על למעלה מ-50% מתעשיית המשחקים, כאשר הקונסולות מהוות רק רבע.

https://lh3.googleusercontent.com/Kycd6vTsCX7yFMEQvnYS06xr6rRq7hdleWDEPOWipn82IORXiwOLw6bhqme5SqprReATNyJF21pTUQ6KdEVsqyYXd0BuuKwoJrE1XrJbvxw57CcGQfuzMq2-X8s4U90B3xFcMsHF=s0

השווקים החזקים ביותר במובייל הם הודו וסין ששם אין לסוני דריסת רגל, שכן עולם הקונסולות הרבה פחות פופולרי שם. רק לאחרונה אישר הממשל הסיני לסוני להתחיל לשווק את PlayStation באופן רשמי בתוך סין. המובייל יכול להיות תחום צמיחה חשוב ל-PlayStation שאין לה אחיזה בשווקים האלה. היתרון הנוסף במובייל הוא להיות שער כניסה לקונסולות. PlayStation מחזיקה מותגים מעולים שיש להם אהדה גדולה בקרב משתמשים. משחקים למובייל שינצלו את המותג הזה יוכלו גם לרכב על ההצלחה של המותגים, מה שיקל עליהם לגייס שחקנים. היתרון השני הוא שיהיה קל יותר לגייס את השחקנים הללו לקנות קונסולה בשלב מאוחר יותר.

https://lh5.googleusercontent.com/YpYvGR0oiE9GYwLs80rRSi8pjjfczoTAz5ckiYpIIybApaGFD1xqJfFLPbaGP6-HvWr28QUpFiA97dc5-JB_q3dsPvCsraoik3DC4XuP4-NHyOOgSh6-gHunT7dP5_rVYJ1yr46f=s0

אך הדרך של PlayStation להיות מפיצת מובייל רצופה אתגרים. לסוני אין את ההתמחות של עולם המובייל, אין לה את הניסיון בפיתוח או בשיווק ומונטיזציה של משחקים והיא תצטרך ללמוד ולהכיר אותו. זה לא מסובך כל כך לענקית כמו PlayStation, אבל ראינו גדולות ממנה שנכשלו בזה.

סבסטיאני הוא גיוס מעניין מכמה סיבות, ראשית הוא מומחה בכל התחום של מובייל גיימינג ולכן הוא יכול לספק את כל הכלים אנליטיקס, מונטיזציה, ריבוי פלטפורמות וכל הדברים שבהם סוני פחות שוחה. מהצד השני, סבסטיאני מגיע מהעולם של שירותי מנוי לגיימינג כמו Apple Arcade, אולי סוני בכלל רוצה לפנות לכיוון של שירותי מנוי עם משחקיות חופשית, כמו שעשתה עכשיו Netflix. זה יפתור אותה מהצורך להתעסק עם מונטיזציה, ואולי אף ימשוך אנשים לקונסולה אם זה יהיה למשל חלק מהשירות של PS Plus.

בכל מקרה בהצלחה לסבסטיאני ולסוני, ונראה מה יעלה בחכתם. אילו משחקים למובייל הייתם רוצים לראות מרשימת המותגים של סוני? עולם פתוח של God of War? פלטפורמר של Uncharted? ספרו לי בתגובות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:18 14.10.2021 | Avishay50 Avishay50

    אני הייתי רוצה לראות את אחד מהמשחקים האלה למובייל כי הם ממש מצוינים לפלטפורמה הזאת:
    1. LocoRoco - המשחק LocoRoco הוא משחק פלטפורמה שיצא בזמנו ל PSP ולאחר מכן קיבל remastered לפלייסטיישן 4. הייתי רוצה שהוא יגיע למובייל בגלל שקונסולת ה PSP הייתה יכולה לעשות מה שהמובייל עושה היום, ולכן לא יהיה כל כך קשה לסוני לתרגם את המשחק למובייל וגם הוא משחק ממש טוב והייתי רוצה שעוד אנשים ינסו את המשחק החמוד והמוזר הזה.
    2. Patapon - המשחק Patapon הוא משחק קצב טקטי שגם יצא בזמנו ל PSP ולאחר מכן קיבל remastered לפלייסטיישן 4. כמו LocoRoco גם את המשחק הזה לא יהיה קשה לתרגום למובייל, לכן הייתי רוצה שסוני תביא את המשחק הזה למובייל, כי זה משחק מעולה ושונה שהייתי רוצה שעוד אנשים ינסו.
    3. Wipeout - נכון שעומד לצאת משחק של Wipeout למובייל, אבל הוא הולך להיות משחק קלפים ולא משחק אמיתי של Wipeout כמו שכולנו מכירים, וזה מבאס כי בהתחלה מאוד התלהבתי מהעניין שעומד להיות משחק חדש של Wipeout במיוחד למובייל ואולי שהוא יהיה בסיגנון super mario kart tour, שהוא משחק בסדרה של מריו קארט שיצא במיוחד רק למובייל. ולכן הייתי רוצה משחק אמיתי של Wipeout למובייל.

  2. 2

       | פורסם ע"י