הרשמה

חברת Ubisoft מוסיפה NFT למשחק Ghost Recon Breakpoint

חברת Ubisoft מציגה לראשונה NFT במשחק AAA

ה-NFT מגיע למשחקים עם Ghost Recon Breakpoint שמטמיע Blockchain לראשונה

אחד התחומים החמים בעולם המשחקים בשנה האחרונה הוא NFT. מי שרוצה לדעת מה זה NFT ואיך זה קשור לגיימינג מוזמן להיכנס לכתבה מקיפה על הנושא כאן. המונח NFT כובש בסערה את תעשיית הגיימינג וחברות NFT או משחקי Blockchain מקבלות רוח גבית אדירה והערכות שווי גבוהות במיוחד, ויש שיאמרו שאינן מוצדקות. עכשיו, אני אוהב את הרעיון מאחורי NFT  ואני חושב שהוא פתרון לא רע לכלכלה מבוססת שחקנים, אבל הוא לא הפתרון היחיד ולא הפתרון הטוב מכולם. ומה שיותר חשוב, Blockchain זו רק טכנולוגיה שמוטמעת במשחק, זה לא המשחק עצמו. רוב חברות משחקי NFT מגיעות מעולמות ה-Blockchain ולא מעולמות המשחק והמשחקים שלהם בעיקר סובבים סביב הטכנולוגיה ולא סביב המשחק עצמו. קצת כמו כשהזנב מקשקש בכלב.

חשוב להבין, כדי שמשחק NFT יצליח הוא צריך לעמוד על שלושה יסודות. הראשון, משחקיות טובה ומעניינת שתמשוך אותי השחקן לשחק בו בלי קשר לטכנולוגיה שעומדת מאחוריו. השני, ניהול כלכלת משחק טובה שתדע לטפל בכל הבעיות של NFT בעולמות משחק. אפילו כלכלת משחק בלי Blockchain היא דבר מסובך, אז בטח כשיש NFT. בסוף, חשוב להבין ב-Blockchain כדי להפעיל את הטכנולוגיה בצורה נכונה וחלקה ובלי סיבוכים. כיום כל משחקי ה-NFT נוצרו על ידי אנשי Blockchain בלי ידע נרחב בפיתוח משחקים וניהול כלכלת משחקים וזה יוצר בעיות במשחקים עצמם. לכן, נקודת השינוי צריכה לבוא ממפתחי משחקים מנוסים שיקחו עליהם את פיתוח המשחק ורק לאחריו יטמיעו את נושא ה-Blockchain.

בחודש האחרון זה השתנה קצת כשחברות משחקים כמו EA, זינגה ו-Ubisoft הודיעו על התעניינות מסוימת בטכנולוגיית NFT למשחקים. החל מ-EA שנפנפה את הנושא בעדינות, וכלה בזינגה ששכרה VP לענייני Blockchain. אבל את כולם עקפה בסיבוב Ubisoft כאשר הודיעה כי היא מטמיעה NFT במשחק שלה Ghost Recon Breakpoint. זו הפעם הראשונה שמשחק AAA מחברת משחקים גדולה מכניס מכניקה של NFT. טוב לא בדיוק, אבל ממש קרוב. אפשר לראות את זה כמעין טבילת בהונות ראשונה של Ubisoft בנושא הזה, ובעצם בצעד הראשון שחברת משחקים גדולה עושה בתחום הזה.

לפי ההכרזה של חברת Ubisoft היא הולכת להטמיע NFT במשחק Ghost Recon Breakpoint באמצעות Ubisoft Quartz שישבו תחת Blockchain בשם Tezos. בתור התחלה המשחק יציע לשחקני Ubisoft Connect גישה לכמה פריטים קוסמטיים בחינם שיגיעו לשחקנים ותיקים. כרגע מדובר על קסשה, רובה כלשהו ואולי איזו חליפה אך בעתיד השימוש יורחב לחפצים נוספים שיהיו קוסמטיים בלבד לטענת החברה. השימוש בארנק הדיגיטלי של Tezos אמור להיות יעיל יותר אנרגטית ממוצרים אחרים והוא גם מרחיק את Ubisoft מהפעילות הכלכלית של NFT. נכון לעכשיו Ubisoft לא תרוויח מהמוצרים הללו ולא ממסחר ביניהם, כל המסחר בעצם יעשה בארנק דיגיטלי שאינו שלה וכך היא מתנערת מכל פעילות כלכלית של NFT שהיום עדיין נבחנת בעיון ואף נאסרה לשימוש על ידי Steam.

הבחירה ב-Ghost Recon Breakpoint איננה מקרית. המשחק זכה להשקה דיי כושלת ומאז הפך לזירת ניסויים של Ubisoft, ואפילו ההשקה של NFT עוררה זעם בקרב שחקני Ghost Recon Breakpoint עד שהחברה הסירה את הסרטון (אך לא את ה-NFT) ועכשיו Ghost Recon Breakpoint זוכה להיות משחק ה-AAA הראשון שמשלב בתוכו NFT. אני מנחש שעיני כל החברות הגדולות נשואות לפרויקט הזה של Ubisoft כדי לראות את מידת ההצלחה של NFT בתוך משחק בסדר גודל כזה. מה דעתכם? Ghost Recon Breakpoint יצליח להטמיע NFT במשחק? יש בכלל מה לחפש במשחקי Blockchain? ספרו לנו בתגובות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י