הרשמה

ביקורת: Ghost Recon: Breakpoint - משחק או מטלה?

גיא נסע ל-Aurora וחזר עם תובנה אחת - גדול יותר לא אומר טוב יותר

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 05/09/2019

המון פוטנציאל מבוזבז, המון זמן מבוזבז

לפני שנתיים, שנת 2017, Ubisoft הביאו לנו את Ghost Recon: Wildlands, כותר יריות מגוף שלישי שהבטיח לשמור על האופי הטקטי של הסדרה ולהעביר אותו לעולם פתוח עם אינספור פעילויות ומשימות במטרה להפיל קרטל סמים שמשתרע על פני מפה ענקית כשבידיכם הנשק האהוב עליכם ולצידכם איזה חבר או שניים. נשמע כמו נוסחה למשהו ממש טוב, לא? טוב, לא ממש. הרעיון על הנייר היה נשמע כמו חלום של כל גיימר, אבל בפועל מה שקיבלנו הוא חוויה בינונית שלא עמדה בציפיות והייתה מלאה בבאגים, חוסר גיוון בגאדג'טים ומערכות ירי והתגנבות לא מספקות. כעת, הגיע האח הגדול והמפחיד יותר של Wildlands, והוא נקרא Breakpoint, ותאמינו לי, נקודת השבירה שלי הגיעה הרבה יותר מהר ממה שחשבתי עם המשחק הזה.

ברוך הבא ל-Aurora, בהצלחה 

עלילת המשחק מכניסה אותנו לנעליו של חייל/ת שנשלח למשימה באי בודד בשם Aurora, שם אדם בשם Jace Skell מנסה להפוך את העולם למקום טוב יותר בעזרת בנייה של מזל"טים שעוזרים לאנושות במטלות יומיומיות. אבל העלילה מקבלת תפנית כאשר מתגלה כי חייל Ghost לשעבר בשם Walker (אותו מגלם Jon Bernthal המצויין) השתלט על הפרוייקט ורוצה להשתמש במזל"טים הנחמדים לשימושים זדוניים. משימתכם היא לחקור את המצב ב-Aurora והמשחק נפתח בזה שאתם וכל הצוות שלכם נורים מהשמיים וכעת אתם תקועים על האי הבודד במטרה אחת בלבד - לשרוד באי מלא בחיילים ושכירי חרב תחת פיקודו של ווקר אשר קוראים לעצמם Wolves. 

The villain Cole Walker cuts a menacing figure on a battlefield with fires glowing in the background

יש פוטנציאל עצום במשחק עם סביבה וסכנה מהסוג הזה, אבל Breakpoint מעדיף ללכת על בטוח ומתמקד במערכת היחסים בין הדמות שלכם לווקר, אשר היו פעם אחים לנשק, בקטעים שמסופרים דרך פלאשבקים לא מעניינים שאי אפשר להעביר. שוב, ג'ון ברנת'אל עושה עבודה מצויינת בלגלם את המנהיג הקשוח שעבר הרבה דברים בחיים שגרמו לו להפוך להיות מי שהוא היום, אבל זה קצת קשה להתייחס לסצנות ברצינות כשהעלילה פשוט לא כזאת מעניינת והדיאלוגים שאמורים להיות רציניים גורמים לכם פשוט לגחך. למשחק יש מערכת דיאלוגים בדומה ל-Assassin's Creed: Odyssey, ואני אתן לכם שנייה כדי לחשוב עם עצמכם, האם זה משהו שחשבתם שתראו במשחק של Ghost Recon? חשבתם? אני בטוח שרובכם חושבים אותו דבר. Ubisoft מנסים להפוך כל משחק שלהם ל-RPG עצום עם מיליון אפשרויות ואפילו האופציה לבחור מה אתם רוצים להגיד, אבל למה שאני ארצה לעשות את זה עם דמויות לא מעניינות ולא חשובות שאומרות לי דברים לא מעניינים ולא חשובים?

מערכות על גבי מערכות חדשות, אבל באיזה מחיר?

עוד משהו שהתווסף ב-Breakpoint בלי שום סיבה מוסברת - למשחק יש מערכת Loot שדומה בכל דבר למערכת של The Division. זה אומר שלכל נשק יש רמה, וככל שאתם עולים ברמות, אתם יכולים למצוא את אותו הנשק רק ברמה שלכם מה שיהפוך אותו ליותר חזק. לפי ספר החוקים של Ubisoft, זה אומר שאתם יכולים לשחק לנצח ותמיד למצוא נשקים חזקים יותר, אבל זה לא מה שסדרת המשחקים הזו צריכה. מערכת השלל של Wildlands נתנה לכם למצוא איזה נשק שאתם רוצים במידה ומצאתם מידע במקום מסויים שחושף את המיקום של הנשק הזה, וזה היה אחד הדברים שיותר אהבתי במשחק הזה. למה לבזבז שעות בלהרוג אויבים ולפתוח תיבות שלל בשביל הסיכוי הקלוש למצוא נשק נורמלי כשבמשחק הקודם היה לכם משהו שעבד כל כך טוב? אם אתם אנשים שאוהבים את זה, אז אתם תמצאו הרבה הנאה בלמצוא שלל חדש, אבל בתור אחד שחושב שלמערכת כזאת אין מקום במשחק כזה, מדובר בחיסרון עבורי.

בנסיבות הנכונות, Breakpoint יכול להיות כיף, בחלקים מסוימים. זה תמיד מהנה להתגנב לבסיס כשחבר שלך נמצא על גבעה סמוכה ומחפה עלייך עם רובה צלפים מפטרולים של אויבים, ואם גילו אותך והאזעקה הופעלה (מה שקרה הרבה), זה שניכם מול כל העולם בקרב יריות אדיר שלא נרגע עד שהאויב האחרון נפל על הרצפה. מערכת היריות של המשחק מרגישה טובה וחלקה, אבל כשזה מגיע לניווט ותזוזה של הדמות שלכם, היא מרגישה כבדה מדי ולפעמים זה מרגיש שאתם נוהגים באחד הטנקים האוטומטיים שרודפים אחריכם מאשר בחייל אחד. אם תנסו לנווט במפת המשחק ברגל ולא ברכב, אתם הולכים להתמודד עם הרבה בעיות. ראשית, מכיוון שמדובר באי בודד, אתם תיתקלו בהרבה הרים ומדרונות תלולים שפשוט לא תוכלו לטפס עליהם ואם תנסו לרדת מהם תיכנסו לאנימצית החלקה שתוביל להתגלגלות שתוריד לכם כמות משמעותית של חיים ואנרגיה. רכבים לא באים בחשבון גם כי מערכת הנהיגה היא הדבר הכי לא נוח במשחק הזה וגם כי פשוט לאויבים יהיה קל מדי לזהות אתכם ואם זה יקרה, בהצלחה בלנסות לברוח מהם. זאת בעיה שגם הזכרתי בביקורת שלי ל-Far Cry 5 - זה פשוט לא כיף כשיש לך מפה ענקית עם הרבה דברים לעשות ויותר מדי אויבים שלא נותנים לך ליהנות ממנה, אפילו אם זה משהו שמוצדק מבחינת העלילה.

A giant fireball engulfs an armed compound, watch tower in the distance

השורה התחתונה

Ghost Recon: Breakpoint הוא משחק טיפוסי של Ubisoft, לפחות לפי הנוסחה שהם הולכים איתה בשנים האחרונות. יש לכם עלילה בינונית ששמה אתכם במפה עצומה עם מיליון דברים לעשות והפעם הם הוסיפו עוד יותר מערכות מהמשחק הקודם בסדרה, חלקן עובדות וחלקן בכלל לא. אני מקווה שהסטודיו יתן מבט נוסף על האסטרטגיה שהם הולכים איתה ויחליטו להפסיק לנסות להמציא סדרות מחדש עם כל כותר חדש. חזרה למקורות כרגע הוא לדעתי הפיתרון הטוב ביותר, כי כרגע Ghost Recon הוא בסך הכל רוח רפאים של מה שהוא היה פעם. 

4
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • מערכת ירי מספקת
  • משחקיות אסטרטגית מהנה עם חברים

הרע

  • עלילה משעממת
  • מערכות חדשות שלא מתאימות למשחקיות
  • ריאליזם בעייתי
  • אויבים בכל פינה שמפריעים להנאה

והמשבר

  • Ubisoft, הגיע הזמן להתאפס
גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:04 27.10.2019 | WarFox89 WarFox89

    באתי רק להביאה כמות אינסופית של הערכה וצער על זה שהיית צריך לכתוב ביקורת על ה"דבר" הזה ומן הסתם להשקיע המון שעות של שעימום בשביל זה.
    תודה על הביקורות! יצאת עוד לארג' איתם שכמעט ולא הזכרת את החנות האגרסיבית שלהם במשחק שניתן לקנות שם ליטרלי הכל במשחק בכסף אמתי.
    המשחק נכשל בכל דרך אפשרית ואפילו ה-CEO של יוביסופט הודה שהמשחק הוא כישלון גדול מבחינת המכירות והביקורות וגם ע"י דעת השחקנים.
    ובכלל אני לא מומחה גדול בעסקים אבל להוציא שני משחקי לוט בעולם פתוח קרוב אחד לשני זה נראה לי כמו החלטה רעה מאוד [WD2 BP]
    דרך אגב - זאת אחת הסיבות שהם דחו את לג'יונס.
    הגיעה הזמן להתעורר יובי - הכנסתם את עצמכם למבוי סתום!

  2. 2

    14:05 27.10.2019 | WarFox89 WarFox89

    תיקון - התכונתי ל-The division 2 ולא ל-WD2.

  3. 3

    14:25 28.10.2019 | WonderTweek WonderTweek

    למה מכל משחקי הטום קלנסי שהם משקיעים בהם ללא הצלחה, יוביסופט לא מביאה לנו משחק חדש מסדרת המשחקים לטעמי הכי טובה של טום קלנסי - ספילנטר סל כמובן, אני בטוח שעוד עשרות מיליונים בעולם מפנטזים על הכרזה כזאת יום אחד, במיוחד שאנחנו מתקרבים בצעדי ענק לקונסולות הדור הבא, משחק חדש עם גרפיקה של זמננו אנו יהיה נהדר, סטורי טוב תמיד היה במשחקים האלה, שימשיכו עם קו העלילה.

  4. 4

    23:39 30.10.2019 | elad9219 elad9219

    WonderTweek אין ספק, ספלינטר סל זה משחק אדיר. לא מבין כבר למה 6 שנים אחרי המשחק הקודם בסדרה לא מכריזים או מפתחים משחק חדש.

  5. 5

    23:43 30.10.2019 | elad9219 elad9219

    מה שבטוח זה שאני אשחק במשחק הזה ואיהנה ממנו מאוד, כמו המשחק הקודם בסדרה. לא מבין למה כולם יורדים על זה ועל כל המשחקים כמעט בסגנון הזה של יוביסופט. משהו לא בסדר איתי שאני מאוד נהנה מזה?

  6. 6

    10:17 31.10.2019 | WarFox89 WarFox89

    WonderTweek, התשובה הפשוטה והקצרה לשאלה שלך היא:
    יוביסופט קצת נדפקו לאחרונה עם המשחקי עולם פתוח שלהם ובמיוחד העובדה שהם עושים סלט אחד גדול מכל המשחקים והסגנונות שלהם כמו לדחוף דברים לא שקורים כמו RPG למשחקי אססין קריד, להכניס אלמנטים של לוט וסקור למשקי פאר קרי, להפוך את גוסט ריקון ללוט שוטר עם מכניקות RPG. בקיצור לאט לאט כל המותגים שלהם מאבדים מזהותם והופכים למשחקים שחוזרים על עצמם ומשעממים.
    עכשיו תנסה להכניס לנוסחה הזאת שלהם את ספליטר סל:

    * עולם פתוח, לא יעבוד.
    * אלמנטים של RPG לא יעבוד.
    * לוט שוטר לא יעבוד.

    זו הסיבה שכרגע הם לא נוגעים בספלינטר סל, כי אין להם תבנית בשבילו כרגע ואין משהו מעניין ומשמעותי בקנה בכדי לעשות ממנו משחק ספלינטר סל חדש. אני דווקא מאוד שמח שהם שמו את הסדרה הזאת בצד בינתיים כי אם היה יוצא משחק ספלינטר עם כל הדברים ההזויים שהזכרתי מקודם - הם היו הורסים גם את המותג הזה.

  7. 7

    18:17 01.11.2019 | Norath Norath

    אני דווקא לא מסכים, הוספה של RPG Elements זה אחד מהדברים היותר חביבים שנעשו לסדרת Assassin's Creed. גם הסרה של משימות המעקב וההאזנה, ומרוצי הפארקור הנדרשים זה מבורך. בכלל, אם היו את המערכות האלה ב-Black Flag (והסרה של השטויות האחרות, כמובן) הוא פשוט היה המשחק האולטימטיבי. מקווה שיעשו Black Flag 2 עם המערכות האלה מתישהו. מצד שני זה כבר באמת לא Assassin's Creed, הם צריכים פשוט לקרוא לסדרה הזו משהו אחר, אין לה שום קשר למשחקים הקודמים.

    Ghost Recon הקודם דווקא היה משעשע. לא מדהים, ולא לאורך זמן, אבל כייפי.

    Far Cry, לעומת זאת...כן, לא טוב.

  8. 8

    22:20 01.11.2019 | WarFox89 WarFox89

    Norath,
    אני לא מסכים אתך. בתור מעריץ של סדרת AC מהמשחק הראשון ב-2007 ועד האחרון, המשחק המשיך לאבד מזהותו לאורך זמן ובצורה עקבית עם כל תוספת חדשה שהם הוסיפו. אני חושב שמשימות המעקב וההאזנה, ומרוצי הפארקור הם היו בין הדברים היותר כיפים במשחקי AC וזה היה חלק בלתי נפרד מה-DNA של הסדרה. לדעתי הוספה של RPG Elements זו אחת ההחלטות היותר גרועות שהם אי פעם עשו לסדרה. המשחק היה מאז ומתמיד משחק פעולה ולא RPG לכן אני חושב שלא צריך לערבב מחט עם תחת.
    בלי קשר לדברים האלה, אודיסיה באמת שהיה בכלל לא קשור בשום צורה או דרך לאססינים והעלילה הייתה כה ארוכה ומפרכת, וגם משעממת בנקודה מסוימת שזה כבר הרגיש כמטלה להמשיך ולשחק בזה לכן מחקתי את המשחק עוד הרבה לפני שסיימתי אותו.
    שני משחקי ה-AC שבאמת נהניתי מהם במורה אמתית היו יוניטי ואוריג'נס.

    המשחק הבא שהולך להיות בתקופה של הויקינגים [לפי השמועות] אני מאוד מקווה שיחזור למקורות ויתרחק שנות אור מכל האלמנטים של ה-RPG.

  9. 9

       | פורסם ע"י