הרשמה

ביקורת - Far Cry 5

גיא יצא לשחרר את מחוז Hope County מהכת האכזרית של ג'וזף סיד. בואו לגלות מה הייתה התוצאה

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 27/03/2018

המשחק נחשב להצלחה מסחררת בעולם. האם גם גיא חושב כך?

אני מרגיש מאוד חצוי לגבי Far Cry 5. מצד אחד, הוא מספק עלילה אפלה על קבוצה דתית קיצונית שמשתלטת על מחוז בארה"ב המודרנית וגורמת לתושביה לחיות בפחד וכפייה דתית. מצד שני, למשחק יש משימה שנקראת Testie Festy שבה אתם הורגים שוורים ולוקחים להם את הגבריות, או שורפים חברי כת מסוממים עם להביור כשלצידכם דוב גריזלי בשם "צ'יזבורגר". אני נהנה מאוד משני הצדדים האלו, אבל האם הניגודיות הזו משתלבת טוב במשחק?

אותה גברת בשינוי אדרת?

Far Cry 5 לא סוטה יותר מדי מהמתכונת של המשחקים הקודמים. עדיין מדובר במשחק הרפתקאות-יריות מגוף ראשון שמתחיל עם מונולוג של הנבל הראשי במרחק של פחות מ-4 מטר מהמצלמה, שגורר אחריו סצינת בריחה ואתם עדיין משתלטים על מחוזות ועוזרים למחתרת כלשהי להחזיר לתושבים את מה ששייך להם. אז מה השתנה? קודם כל, אין מגדלים! כבר בדקות הראשונות בהן אתם יכולים להסתובב בעולם, המשחק בא לצחוק על סדרות המשחקים של Ubisoft שגורמות לשחקנים לטפס על אינספור מגדלים בתור משימות צדדיות ומודיע לכם כי לא תצטרכו לעשות זאת. זה אולי נשמע כמו שינוי קטן ומאוד לא משמעותי, אבל פה אתם טועים. במקום שמקומות מסויימים במפה יתגלו אליכם דרך המגדלים האלו באורח פלא, אתם תצטרכו לגלות אותם בעצמכם, בין אם זה יהיה ללכת למקום עצמו, למצוא פתק כלשהו שמתייחס אליו או אפילו אדם אקראי ברחוב. פעמים רבות נתקלתי באנשים שדרך דיבור איתם התגלו לי משימות חדשות, מקומות ציד ואפילו לא מעט שלל. מדובר בצעד שעזר למשחק להפוך לקצת יותר אורגני, וזה עושה הבדל משמעותי.

אתם כבר לא אבודים בתוך אי אקזוטי באמצע הים, אלא בתוך מחוז יומיומי במרכז אמריקה. זה אולי נשמע הרבה פחות מעניין מאזור בהרי ההימלאיה, אבל ברגע שאתם מתחילים לחקור, העולם מיד מתחיל לשאוב אתכם פנימה. אתם מגלמים את סגן השריף, אותו/ה אתם יכולים לעצב איך שתרצו. אתם מגיעים למחוז Hope County במטרה להביא את ג'וזף סיד, הנבל הראשי, למעצר. כמובן שאתם נכשלים, חבריכם נחטפים על ידי הכת, ומטרתכם היא לשחרר אותם ולעצור את ג'וזף. ,מפת המשחק מחולקת ל-3 אזורים, כל אחד נשלט ע"י בן משפחת סיד - ג'ון, ג'ייקוב ופיית', אחיו של ג'וזף. כל אחד מהאזורים האלו מרגיש שונה באיך שהוא בנוי. אזור אחד יהיה מלא בחוות ויערות בעוד שאזור אחר יהיה בנוי מנהרות וביצות. אם חששתם שתראו אזורים שחוזרים על עצמם יותר מדי, אפשר להירגע, אף מקום לא ירגיש לכם אותו הדבר.

עולם חי, פעיל ונושם גז ירוק ומטריף

כל דבר שתעשו בכל אזור, בין אם זה משימה עלילתית או דבר קטן כמו שיחרור בן ערובה מידיהם של הכת, יעניק לכם "נקודות התנגדות". אחרי שתרוויחו כמות מסוימת של נקודות, המשחק יתחיל משימה חדשה שתקדם את העלילה ותוסיף קצת יותר עומק לבן משפחת סיד ששולט באזור. המערכת הזו אומרת שאין משימות שאתם חייבים לבצע כדי להתקדם בעלילה, ואפילו נותנת לכם את החופש המוחלט לבחור איזה אזור תרצו לשחרר קודם או לעבור מאזור לאזור בלי מגבלות. נמאס לכם להרוג זומבים בלי מוח באזור של פיית'? עברו לאזור של ג'ייקוב שמפוצץ באתרים צבאיים וזאבים ענקיים.

המעבר בין האזורים האלו נעשה בצורה הרבה יותר מהירה. חליפת ה-Wingsuit חוזרת מ-Far Cry 3 ואתם יכולים להשיג אותה כבר מההתחלה. בנוסף, Ubisoft הוסיפה את האפשרות לעוף במטוס או מסוק, מה שהופך את חקירת העולם להרבה יותר קלילה ומעודדת. לחלק מכלי הטיס יש גם נשקים כמו רובים וטילים, כך שבניגוד למשחקים הקודמים, אתם יכולים להשתלט על אזורים שלמים מבלי להניח רגל על הקרקע. לצערי כלי הטיס האלו מרגישים מאוד איטיים ולא הרגשתי מסופק מבחינת מהירות ההגעה שלי ממקום למקום. כמובן שגם בקרקע יהיו לכם לא מעט רכבים, כמו אופנועי שטח, טנדרים עם מכונות ירייה מחוברות או משאיות עם טילים. מערכת הנהיגה מרגישה קצת משוחררת מדי ותמיד הרגיש לי כאילו אני נוהג על כביש מלא בשמן בכל פעם שניסיתי לפנות לכיוון מסוים.

מערכת היצירה האהובה קיבלה שינוי קטן, ואתם כבר לא יכולים להשתמש בעורות של חיות כדי ליצור לכם תיקים יותר גדולים לתחמושת או לערכות עזרה ראשונה. הכל מתבסס על Perks שאתם משיגים מעץ היכולות. כל פעם שתשלימו אתגר מסוים (הרגו X חיות עם חץ וקשת, עפתם X מרחק עם Wingsuit, דרסתם X פרות), תקבלו נקודות אותם תוכלו לבזבז על יכולות חדשות. זה כולל טעינה מהירה יותר לנשקים מסוימים, יותר חיים ואפילו יכולות שנותנות לכם לפוצץ רכבים עם מישהו מתקרב אליהם. בקיצור, יכולות משעממות ובנאליות מאוד. אישית, לא כל כך התחברתי לעיצוב הזה. הרי מה הטעם ללכת ולחפש חיות נדירות לצוד אם כל מה שאקבל זה קצת יותר כסף בחנויות? למה להפוך סוס מנצח לדבק? מדובר במערכת שהצליחה לגרום לכל אחד להתמכר בקלות ולהישאב למעגל שלם. לצוד, ליצור דברים משופרים יותר, לגלות שיש חיה נדירה שנותנת לכם לשפר את זה אפילו יותר. אתם עדיין יכולים ליצור דברים, אבל המשחק מגביל את זה לבקבוקי תבערה, מקלות דינמיט או גלולות שהופכות אתכם למהירים או חזקים יותר. זה ברור שהשינוי הזה נעשה כדי לגרום לכם להרגיש כמו הסגן של השריף ולא צייד שחייב להסתדר בכוחות עצמו כדי לשרוד, אבל השינוי הזה בעצם שודד את Far Cry 5 מאחד האלמנטים היותר טובים שהסדרה הייתה ידועה בזכותו.

אני בטוח שכל מי שקורא את הביקורת הזאת כבר ראה קצת את המשחק, אז אני ממש לא צריך להגיד את מה שאני עומד להגיד - המשחק הזה פשוט מדהים מבחינה ויזואלית. לא משנה לאן הלכתי, כל מקום היה נראה כאילו עוצב באופן אישי על מנת שיראה כמה שיותר יפה. המבנים, הג'ונגלים, הפיצוצים, הנשקים, העיצוב של הדמויות, הכל נעשה בצורה מדוייקת ומרשימה. מבחינת אנימציות והבעות פנים של דמויות, מדובר במשחק מגוף ראשון, כך שמרבית מהזמן אתם תראו דמות כלשהי קרובה מאוד לפרצוף שלכם, ורצוי שהיא תיראה כמה שיותר אמינה, נכון? אני שמח להגיד שהמשחק מצליח לספק את אנימציות הפנים המוצלחות ביותר שיצאו לי לראות. Ubisoft הצליחה לגרום לדמויות שלה להעביר רגש, בין אם זה כעס או עצב עמוק דרך המשחק, וזה משהו שלא כל משחק מצליח לעשות.

המון חברים בכל מיני צבעים

דמויות הן דבר מאוד מרכזי במשחק הזה, בעיקר כשהן מצטרפות אליכם לשדה הקרב. ל-Far Cry 5 יש מערכת שנקראת Gun For Hire, אשר מאפשרת לכם לגייס דמויות שמפוזרות ברחבי עולם המשחק, כל אחת ייחודית במראה, ביכולות ובסיפור. יש לכם את ניק ריי, הכפרי הממוצע, ויש לו מטוס שהוא לא מפחד להשתמש בו, יש את צ'יזבורגר, דוב הגריזלי המתוק שיכול לספוג כדורים כאילו הוא...ספוג ולהרוג כל דבר שנושם. המשחק יספק לכם דמויות שתוכלו להתחבר לסגנון הקרב שלהם, בין אם אתם אוהבים לרוץ אל האויבים כמו מטורפים או להתגנב ולחסל אותם מהצללים. אישית, אני תמיד לקחתי איתי את ג'ס בלאק, הציידת השקטה שאוהבת חיות והליכות ארוכות בג'ונגל ופיצ'ס, הפומה החמודה שתנעץ את שיניה בכל מי שתגידו לה. שתיהן לא טובות מדי בקרב יריות (בעיקר כי פיצ'ס לא יכולה להחזיק נשק, כי היא פומה...), אבל שתיהן מצוינות בכל מה שנוגע להתגנבות.

הבעיה היחידה שלי עם הדמויות האלו היא ש-Ubisoft לא ניסתה לגרום לי להתחבר אליהן יותר מדי. כדי להשיג את פיצ'ס בתור Gun For Hire, כל מה שהייתי צריך לעשות הוא להחזיר אותה לבעלים הקודמים שלה, שנותן לי אותה במתנה! אני אמור להאמין שבכזאת קלות הפומה הרוצחת הזאת תתחיל לסמוך עליי? הדמות היחידה שמקבלת קצת מאור הזרקורים היא ניק, שיש לו אישה בהריון ובמשימה האחרונה איתו אתם מלווים את אשתו לבית החולים, אבל זה המקסימום שתראו מבחינת אנושיות כלשהי מהדמויות שאמורות ללוות אתכם במשך כל המשחק. זה גורם לי לראות אותם כלא יותר מאשר הסחת דעת כשזה מגיע לקרבות, וזה לא עוזר שה-AI שלהם קצת...מטומטם? אני בטוח שהקיר של הבניין הזה הרבה יותר חשוב מהחמישים אנשים שיורים עלינו, ג'ס! ואם חס וחלילה העוזר שלכם ירצה לנהוג, אתם תמצאו את עצמכם מתנגשים באותו עץ שוב ושוב ועד שתגיעו לאן שאתם צריכים הכת כבר השתלטה על חצי מארה"ב. במשימה אחת נכנסתי לרכב עם דמות שהייתה אמורה להסיע אותי לאן שהמשימה מתחילה, התנגשנו במיכל דלק שהתפוצץ והרג את הדמות. הרמתי אותה והיא נכנסה לרכב אחר ופשוט...נסעה. כמובן שנכשלתי במשימה בגלל המרחק שהצטבר, ונאלצתי להתחיל מחדש. אני ממש מקווה ש-Ubisoft תנסה לתקן את המערכת הפגומה הזו בעתיד.

אבל אתם לא חייבים להתפשר. למשחק יש מערכת קו-אופ שמאפשרת לכם לשחק במשחק כולו עם חבר, וכשחברים מתנהגים כמו מטומטמים מדובר כבר בסיפור שונה לחלוטין. המשחק עומד כולו לרשות שניכם, אתם רוצים להתחרות? לכו על זה. רוצים להשתלט על כל מוצב אפשרי ולראות את מי מגלים קודם? בי מיי גסט. אתם אפילו יכולים לשחק בקמפיין של המשחק, ולמרות שכאן כבר עולים החסרונות, עדיין מדובר בחוויה מהנה. אם תצטרפו למשחק של שחקן אחר, כל התקדמות כלשהי שתבצעו תישמר אך ורק בעולם שלו, משמע שתצטרכו לבצע את אותם הדברים גם בעולם שלכם. אם תרצו לדבר עם דמות מסוימת כדי להתקדם במשימה, רק מי שהצטרפתם אליו יוכל לדבר איתם, והמשחק אפילו הולך צעד נוסף (אחורה) ומגביל את המרחק שיכול להצטבר בין שני השחקנים. ברגע שתתרחקו יותר מדי, המשחק ישגר אתכם אחד לשני, מה שמגביל בצורה קיצונית מאוד את כמות החופשיות שיש לכם כשאתם משחקים ביחד. לא ציפיתי שחווית הקו-אופ תהיה דומה למשחקים כמו Portal 2 או Borderlands 2, אבל אנחנו בשנת 2018, ואני מאמין שהגבלות כאלו לא צריכות להיות קיימות אם הייתי יכול ליהנות הרבה יותר בלעדיהן.

הבינה המלאכותית היא קצת ראש בקיר, תרתי משמע

מבחינת ה-AI של האויבים, אין לי הרבה תלונות. אם אויב יגלה גופה בזמן שאתם מתגנבים, כל מי שבאזור יהיה הרבה יותר ערני לתנועות שלכם ולדברים שקורים, וצלפים שיעמדו על גגות יוכלו לראות אתכם הרבה יותר בקלות. זה תמיד הופך את המצבים האלה למאתגרים ואף פעם לא הרגשתי שיותר מדי קל לי להשתלט על מוצבים. מה שכן, בשלב מסוים במשחק הגעתי למצב שלא יכולתי לעשות 2 צעדים מבלי להיתקל ברכב של אויבים או במטוס קרב שלא שיחרר אותי לדקה. אני מבין לאן Ubisoft חותרת עם זה, הרי היא צריכה להעביר את התחושה שהכת הזאת באמת שולטת בכל מטר רבוע של המחוז, אבל כשזה מגיע למצב שאני לא יכול סתם להסתובב וליהנות מהעולם היפהפה שהיא בנתה מבלי שיפילו עליי פצצות כל חמש דקות, זה מוריד מהחוויה באופן משמעותי.

ואם כמויות האויבים המוגזמות שירדפו אחריכם לא תהרוס לכם את ההנאה, הבאגים יהרסו. מדמויות שלא הולכות לאן שהן צריכות או אפילו לא מוכנות לדבר איתי כי יש דוב נמלים שהתעטש בצד השני של המפה וזה מפריע להם לשלווה הנפשית ועד לנפילות אקראיות דרך עולם המשחק או אויבים שמופיעים משום מקום מול הפרצוף שלכם. ואיך אפשר לשכוח את הרכבים והגופות שטסות לחלל באופן ספונטני או חפצים שמרחפים באוויר. כמות ההשקעה ששמו על עולם המשחק משתווה לרמת העצלנות של המפתחים לבדיקת הבעיות האלו שקורות לעיתים קרובות מדי בכדי שאאמין שהם לא ידעו עליהם.

בתחום המוזיקה, המשחק מכיל מגוון עצום של שירי רדיו שלא יבייש שום משחק GTA. לעיתים רחוקות מאוד תשמעו את אותו שיר פעמיים וגם אם כן, עדיין לא תרצו לכבות את הרדיו. כל השירים קשורים לדת (מעניין למה), כולם מעולים, ואם יש משחק שמצליח לגרום לי להתמכר לשירים שלו עד לרמה של להוריד אותם לטלפון שלי, אני יודע שמדובר בפסקול שלא אשכח בקרוב, וזה פלוס משמעותי אצלי. כשזה מגיע לסאונד כמו פיצוצים, יריות, רכבים, מסוקים וכו', המשחק מצטיין בהעברת סאונד בצורה ריאליסטית ואמינה. ולבסוף, הדיבוב של הדמויות גם הוא נעשה בצורה טובה מאוד אבל רואים שההתמקדות פה נעשתה בדיבוב של ארבעת הנבלים. לדוגמה ג'נסה גראנט, הבחורה שמדובבת את פיית' סיד מעבירה בצורה מצויינת עד מפחידה את הבחורה המניפולטיבית המטורפת בצורה מאוד מתונה ורגועה, בין אם זה דרך הצחקוקים הילדותיים שלה ועד לצורת הדיבור הפגועה. Ubisoft ידעה שרוב זמן המסך יתפס על ידי משפחת סיד, ופעלה בהתאם.

המשחק מגיע עם מצב Arcade שמאפשר לכם לשחק במפות ששחקנים אחרים יצרו בעזרת ה-Editor, או להשתתף במשחק מולטיפלייר שמוגבל למצב Deathmatch בלבד. אם אתם כמוני ואוהבים משהו טיפה יותר יצירתי משתי קבוצות שהורגות אחת את השנייה עד שהזמן נגמר, אתם תשחקו הרבה יותר במפות שהקהילה יצרה מאז שהמשחק הושק. בין היתר תוכלו לשחק במפות Journey שלוקחות אתכם בדרך מסוימת, כמעט כמו משימה שתמצאו בעולם המשחק, ותתפלאו למצוא מפות יצירתיות ביותר שמצליחות ליצור אווירה שתעלה לכם פלאשבקים למשחק האימה שסיימתם בשבוע שעבר. מדובר בתוספת מצוינת שתשאיר את המשחק חי כל עוד הקהילה תרצה, ובכלל לא היה לי אכפת אם המולטיפלייר היה נשאר בחוץ.

השורה התחתונה

יש המון דברים לעשות ב-Far Cry 5 וכולם תמיד מהנים, הדרך בה אתם מתקדמים בעלילה הראשית תלויה לשיקול דעתכם בצורה נפלאה בהשוואה למשחקים אחרים לצד חקירת העולם הנפלא ש-Ubisoft בנתה. ה-AI מצליח להרוס את המשחק לעיתים קרובות מדי ואני מקווה שזה יתוקן בעתיד. הכיף מוכפל אם אתם מביאים אתכם חבר שיעזור לכם, ומצב ה-Arcade יגרום לכם לחזור למשחק אפילו אחרי שסיימתם את הקמפיין, זה כמובן אם הצלחתם לסיים אותו עם כל הבאגים שמסתובבים חופשי. בזמן האחרון נראה ש-Ubisoft מתאפסת על עצמה ומתחילה לשחרר משחקים מלוטשים ומושקעים יותר, ואמנם שבמקרה הזה מדובר במעידה קטנה, אני בטוח שהעתיד יביא איתו משחקים טובים אפילו יותר.

7
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • גרפיקה מדהימה
  • מוזיקה ממכרת
  • עלילה מעניינת
  • עולם מרתק ומושקע שתמיד כיף לחקור

הרע

  • AI מוריד מחווית המשחק
  • פטרולים לא פוסקים של אויבים
  • מערכת ההתקדמות השתנתה לרעה

והפעלולן

  • קלאץ'....ניקסון!
גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:10 08.04.2018 | Big Danny K Big Danny K

    ביקורת טובה
    אהבתי את העלילה ולא הבנתי למה מתעצבנים שהמשחק "לא פוליטי מספיק"
    העלילה שלו והמסרים שהוא מעביר יישארו רלוונטיים עוד שנים קדימה בדיוק בגלל שהוא לא פוליטי והוא לא כובל את עצמו לביקורת על תקופה מסוימת נגיד כמו GTA 4 או GTA 5 שעוד כמה שנים העלילות שלהם לא יהיו רלוונטיות כי התקופה השתנתה.
    -
    לא רוצה לתת יותר מדי ספוילרים אבל המסרים שם נכונים - לא הכל אפשר לפתור באלימות והטובים לא תמיד מנצחים בסוף

  2. 2

    13:39 09.04.2018 | iTripleT iTripleT

    אחרי 11 שעות שהשקעתי במשחק הזה, הוא לא נפתח לי ואין להם פיתרון פשוט אכזבה מיוביסופט. מצטער שקניתי אותו.

  3. 3

    14:49 09.04.2018 | nakiii nakiii

    iTripleT לגבי הבעיה הטכנית... המשחק מותקן לך בuplay?
    דרישות מערכת שלך מתאימות להריץ את המשחק?
    עדכנת דרייברים?
    זה המשחק היחיד שלא עולה לך?..
    קרה לי דבר דומה, כשהתקנתי את ac black flag הוא היה נכבה אחרי חמש דקות משחק.. אחרי חודשיים התכתבות עם התמיכה שלהם הבנתי שהבעיה בספק האינטרנט שהיה לי בזמנו.. ספק עם סינון שפשוט לא הוריד את כל הקבצים..

    אין סיבה שדווקא אצלך לא עובד ולמאות אלפים עובד.. תבדוק
    מציע לך לשאול בפורום מקצועי כמו hwzone

  4. 4

    15:33 09.04.2018 | AHARON100G AHARON100G

    כל בכבוד על הביקורת מאוד מקצועי.... אני אישית הייתי נותן 8 .... כי לפעמים המשחק הזה ממכר אותי כמעט כמו GTA !! אני קם בבוקר מבסוט
    שיש לי את FAR CRY 5 בבית.. :)

  5. 5

    18:13 09.04.2018 | WarFox89 WarFox89

    אני לא מסכים עם הציון מכיוון שאני חושב שהבאגים שנתקלת בהם הם מאוד סובייקטיביים. אני לא נתקלתי אפילו לא באחד מהם. אבל זאת רק דעתי כמובן. אני חושב שזה אחד ממשחקי עולם פתוח הכי טובים שיוביסופט יצרו אי פעם אם לא הטוב ביותר. המשחק מומלץ בחום.

  6. 6

    11:31 15.04.2018 | MisterM MisterM

    נשמע כמו משחק מאוד טוב(:

  7. 7

    18:03 26.04.2018 | MosheAzari123 MosheAzari123

    משחק מעולה דמויות שאפשר בקלות להתחבר עולם פתוח מרהיב אבל בעיה אחת יש במשחק וזה הסוף.

  8. 8

    01:47 28.05.2018 | bar1210 bar1210

    ביקורת מעולה, אך אני חייב לציין שהעלילה בניגוד ל far cry 4 ובמיוחד שלוש לא משכה אותי מאוד המעברים מאזור לאזור וכל המשימות הצדדיות גורמות לך לפעמים לשכוח על מה המשחק.

  9. 9

    10:51 25.09.2018 | Yonnisa Yonnisa

    בתור חובב far cry מושבע ששיחק מהראשון עד האחרון far cry 5 משחק גאוני משחקיות מושלמת סאונד מטורף והשקעה יוצאת מהכלל בקיצור חוויה, ממליץ לכל אוהבי הזאנר

  10. 10

    02:04 05.10.2020 | Dudiyair03 Dudiyair03

    עלילה משעממת.
    משימות שטחיות שחוזרות על עצמן.

    בקיצור - גרוע

  11. 11

       | פורסם ע"י